Gå til innhold

Kan nav hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri verken vært innom eller hatt kontakt med de. Jeg er godt voksen og har de siste ti år vært hjemmeværende. I løpet av de årene har jeg tatt utdannelse men dessverre er det umulig å få jobb hos noen innen det yrket. Jeg bør starte for meg selv men har ikke midler til det. Jeg ser at økonomisk MÅ jeg ha en jobb...og jeg søker og søker. Men med så stort hull i cven er jeg ikke interessant. Jeg har ikke tjent nok til å få noe ytelser fra nav, og jeg får ikke jobb :-(. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og merker jeg er veldig langt nede nå. Det igjen går utover unger og mann. Hvordan komme utav dette? Kan nav hjelpe?

Anonymous poster hash: ed7b2...330

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du virkelig ikke hatt NOEN form for jobb på ti år? :o Hvorfor i alle dager har du utdannet deg til noe du ikke får jobb som? 

Dette burde du virkelig ha tenkt på før, og NAV pleier ikke å hjelpe folk som har tatt idiotiske valg.

Anonymous poster hash: 00739...a92
Skrevet

Vi har fått tre barn på den tiden og vi har valgt vekk jobb da for at ungene skulle få være lenger hjemme. Jeg vet det er fy fy her inne, men sånn valgte vi. Og du vet at jobbsituasjon kan endre seg under utdannelse.

HI

Anonymous poster hash: ed7b2...330

Skrevet

Joda, men alvorlig talt. Det er hårreisende, ALLE vet at null arbeidserfaring er som å skyte seg selv hardt i foten når det kommer til å få jobb igjen.

Du burde søke på HVA som helst nå, ekstravakter på sykehjem osv for å få kommet i gang fort som bare F. 

Anonymous poster hash: 00739...a92
Skrevet

Dere har dessverre tatt noen ugunstige valg som nå får konsekvenser. Det er slik at når man velger bort yrkeslivet så kan man stå igjen med svarteper.

Om dere samlet har svært lav inntekt så kan dere kanskje få sosialstønad, men dette er en situasjon dere har valgt selv og nå ser dere konsekvensene av det valget.

Du må bare stå på og søke alle jobber du kommer over.

Anonymous poster hash: d9d29...f0a
Skrevet

Dette går bra!

Ta kontakt med NAV. Ha med cv-en din (ev tror jeg du selv kan registrere den på nav sine sider). De har mange ordninger for folk som ønsker å komme i arbeid. Muligheter for arbeidstrening, muligheter for å friske opp litt ifht utdannelse, ev omskolering. 

Du bør faktisk være "drømmekunden". En frisk person med utdannelse som ønsker å jobbe!

(Sier dette som mangeårig ansatt i kommunen og som har hatt mye med NAV å gjøre)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 2f5c0...742
Skrevet

Selvfølgelig kan NAV hjelpe! Ring og bestill time, og ta med CV. Det ordner seg det! Selv om det ikke er et bra valg økonomisk, kan jeg ikke tenke meg at du angrer på å hå brukt mye tid på barna dine.

Anonymous poster hash: cc016...02c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...