Gå til innhold

Hva bruker du kjøkkenmaskin til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig kjøpt kjøkkenmaskin for første gang og vil gjerne ha tips og idéer. Hva bruker du kjøkkenmaskinen din til? Oppskrifter og gode råd tas imot med takk

Anonymous poster hash: 36f65...0b0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du trenger....I løpet av helgen har min eltet brøddeig, bolledeig, hamburgerbrøddeig, den har vispet eggehviter til kokosboller og pavlova og den har laget krem. Men dette har vært en bakehelg! Av og til kverner den til fiskekaker, eller den lager smoothier i blenderen.

Skrevet

Brødbaking, kakebaking, krem.. Det meste som man trenger en slik dings til.

Anonymous poster hash: 436bf...22a
Skrevet

Bruker den egentlig mest til brød/rundstykker. Og evnt andre bakevarer.

Har ikke prøvd ut alle de andre dingsene og funksjonene, selvom jeg ofte tenker at det er på tide ;)

Skrevet

Til vanlig blir den brukt til alt fra å lage babymat, hakke og kutte grønnsaker, aioli laging, rasping av ost osv. Den er vel i bruk mer eller mindre hver dag.

Ellers så blir den brukt til baking, visping, kakedeig og sånne ting.

Og får mannen virkelig ånden over seg så er det maling av kjøtt til hamburgere og en og annen hjemmelagd pølse :)

Skrevet

Boller, kaker, krem, fiskekaker, kjøttkaker, kverning av kjøtt...

Ønsker meg sånn pølsemunnstykke til den også.

Hadde jeg ikke hatt foodprocessor hadde jeg nok hatt en dings som kunne erstatte den til kjøkkenmaskina også.

Anonymous poster hash: 9c42d...bc5

Skrevet

Det siste den ble brukt til var i morges da jeg brukte den tilhørende blenderen til å lage smoothie. Ellers lager jeg en del cookies, og da bruker jeg den til å mikse røra med slikkepottvispen. Så er det en og annen pizzadeig. 

Skrevet

Gjærdeigar og maling av kjøt stort sett. Ein sjeldan gong maling av mandlar eller riving av poteter til potetball. Har blender osv også, men finn det lettare å dra fram stavmixar til slike "småjobbar".

Skrevet

Bruker den til gjærdeiger, kjøttkakedeig, piske krem, eggedosis, blande sammen kakerører. Har dessuten blender til den, så lager smoothie, maler mandler etc og har rivjern til den, rasper ost og råkost etc.

Anonymous poster hash: 65d64...36b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...