Gå til innhold

Hver eneste vår priser jeg meg lykkelig over

Anbefalte innlegg

Skrevet

At vi har ungene i privat barnehage! Det må være utrolig slitsomt å måtte lure på om det blir streik, om det må skaffes alternativ pass eller om du må ta med ungene på jobben. Hører om folk som må ta ut ferie pga streik. Det hadde jeg aldri akseptert!

Anonymous poster hash: cdcad...fa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At vi har ungene i privat barnehage! Det må være utrolig slitsomt å måtte lure på om det blir streik, om det må skaffes alternativ pass eller om du må ta med ungene på jobben. Hører om folk som må ta ut ferie pga streik. Det hadde jeg aldri akseptert!

Anonymous poster hash: cdcad...fa4

Hva ville du gjort da, liksom? Levert ungen til en tom barnehage?

Anonymous poster hash: b3d66...f66

Skrevet

Jeg også er glad vi har privat bhg til yngste og jeg er glad jeg jobber i en annen privat bhg så jeg slipper å gå ned å streikelønn.

Ser at skolen til eldste heller ikke er tatt ut i streik :)

Anonymous poster hash: 249ea...d31
Skrevet

Ikke slitsomt for oss. Hadde det blitt streik så hadde vi vært hjemme . Jeg har uansett noen fridager nå, så ikke vært problem i det hele tatt. Hvis ikke hadde mannen vært hjemme. Har flexitid på jobb, så null problem å være hjemme. Om det hadde blitt uten lønn, så går det bra det også. Vi lever ikke fra hånd til munn. :) så jeg er glad jeg har barna i akkurat den bhg vi har de i. Perfekt for oss;)

Anonymous poster hash: e5983...acb

Skrevet

Har også privat barnehage og de siste årene har jeg priset meg lykkelig for det. Går på universitet og streik ville rammet eksamensperioden min hvert år.

MEN jeg skjønner godt at ansatte i barnehagen ønsker mer lønn, bedre betingelser og mer ennerkjennelse for den viktige jobben de gjør.

Anonymous poster hash: 5e97c...cff
Skrevet

Har jeg aldri tenkt på. Ingen streik i barnehagen de fem årene jeg har hatt barn der. Blir den tatt ut en gang, ordner nok det seg også :-) Får være grenser for hvor mye stress man skal fylle livet sitt med!

Skrevet

Har heller aldri opplevd streik de 5 årene jeg har hatt barn i kommunal barnehage, så så stort problem er ikke....

Anonymous poster hash: a8432...7b7
Skrevet

GLAD jeg har barnet mitt i kommunal barnehage, det er nemlig den beste barnehagen i hele kommunen her.

Anonymous poster hash: 9fc3b...82a
Skrevet

Er ikke lønnsforhandlinger hver eneste vår da ;) Og mange andre fordeler med kommunal barnehage også :)

Anonymous poster hash: 96d2d...539
Skrevet

Det hjelper ikke hverken deg, barna dine eller oss andre at du uttaler deg som en nepe! Et annet alternativ er å bo på ei plass der det ikke er noe poeng å ta ut de ansatte i streik. Men uansett, hvordan mener du å ikke skulle akseptert en streik? Slik er livet og jeg forgår de ansatte, det burde du også gjøre! Ganger nemlig deg og dine barn også det.

Anonymous poster hash: 8a11c...bad

Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Det er ikke de offentlig ansatte som streiker! Det er de organiserte. Berører både private og kommunale barnehager dette.

Haha:) er du troll eller ...?

Har barna i privat barnehage og blir de tatt ut i streik, så finnes det alternativ:) mamma input eller pappa input bruker vi. Altså foreldre som har permisjon eller ferie eller er arbeidsledig e.l setter seg på en benk i barnehagen og passer på barna.

Anonymous poster hash: 86344...822

Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Det er ikke de offentlig ansatte som streiker! Det er de organiserte. Berører både private og kommunale barnehager dette.

Haha:) er du troll eller ...?

Har barna i privat barnehage og blir de tatt ut i streik, så finnes det alternativ:) mamma input eller pappa input bruker vi. Altså foreldre som har permisjon eller ferie eller er arbeidsledig e.l setter seg på en benk i barnehagen og passer på barna.

Anonymous poster hash: 86344...822

Det er kommunene som kan gå ut i streik så jo denne gangen gjelder det kun de.

HI må da få lov til å si hun er glad for at det ikke kommer til å rammen henne.

Hun har heller ikke sagt at hun ikke aksepterer at noen streiker slik ei over hevder.

Anonymous poster hash: 249ea...d31

Skrevet

Pris deg lykkelig over det, du! Så priser vi oss lykkelige over andre ting. F.eks at jeg har verdens søteste hund :)

Anonymous poster hash: 22ba3...4af

Skrevet

vi også, og forøvrig så er den private barnehagen vår den beste i kommunen, 3 år på rad :-)

Anonymous poster hash: 6e105...d1b
Skrevet

Hver dag priser jeg meg lykkelig over den flotte familien jeg har skapt sammen med min mann. Og jeg har så mange andre ting å være lykkelig for. Som at jeg har tatt høyere utdanning, at vi kom oss inn på boligmarkedet før prisene tok helt av, at jeg har støttende foreldre som stiller opp for oss, kunne fortsatt denne listen.

Ikke minst at jeg har full forståelse for at de streiker, det vil jeg tro er med på å heve kvaliteten når lønn og arbeidsvilkår blir bedre for de ansatte. Jeg ønsker å se det positive i ting, samt være løsningsorientert.

Vi har forøvrig kommunal bhg som streiket for to år siden. Der var ikke et problem. Vi fikk komme med ønsker hvilke dager som passet best å være hjemme og styrer fordelte deretter grunnet redusert tilbud. Fikk også avslag i prisen for det, naturlig nok.

Anonymous poster hash: 24f5c...afa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...