Gå til innhold

Permisjon, ansiennitet, lønnsøkning


millepersille

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi planlegger barn nr.2 til neste år, om alt klaffer på sensommeren. Da blir det 4 år i mellom storebror og minstemann. Det syns jeg er en OK aldersforskjell - under andre omstendigheter skulle jeg gjerne hatt de tettere, men det ble en gang slik. Her kommer problemstillingen;

Sommeren 2015 vil jeg ha opparbeidet meg 4 års ansiennitet som adjunkt, som er et greit lønnshopp å få med seg som nyutdannet. Dette er frå 01.08.15. Dersom jeg går ut i permisjon på vårparten, april-mai, vil jeg da gå glipp av denne lønnsøken så lenge jeg er i permisjon? NAV legger jo til grunn de 6 siste månedene i arbeid, eller noe slikt, når de skal rekne ut foreldrepenger? Uff... Så fort man glemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå jobber jeg i det private, men jeg fikk ikke lønnsøkningen min før etter at permisjonen min var ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav vil ikke gjøre noen endring av grunnlaget etter at permisjonen er startet.Men jobber du i det offentlige og er fast ansatt vil nok arbeidsgiver forskuttere lønn og da får du lønnsøkningen utbetalt av dem... Får du penger fra nav vil du altså ikke få med lønnsøkningen. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...