Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #1 Skrevet 25. mai 2014 Hei! Har to gutter. En på 4 og en på 5 1/2... Gutten på 5 har alltid vært en flink og godgutt, som har vært enkelt å ha medå gjøre. Den siste tiden spessielt de siste to ukene er han blitt helt annerledes, sint over alt, skal ikke høre etter og maser som det.kan slå lillebror, og være irritert. Samtidig er han urolig om natta... Kan være veldig urolig før han står opp, og bytter stillingen flere ganger før han står opp. Han vil bestemme alt, og kan bli illsint om gan ikke får det til som han vil, har ikk starter skolen men kan lese, skrive, tegne, regne og alt mulig rart. Hva har skjedd med gogutten min??? Jeg blir helt utslitt og gir nesten opp.... Anonymous poster hash: 1a570...12a
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #2 Skrevet 25. mai 2014 Kan det være noe med ørene? Ellers har jeg hørt at nese/svelgmandel (polyopper) kan gjøre at barn har dårlig kvalitet på søvnen, slik at de blir slitne på dagen, som igjen kan gi den type oppførsel du beskriver. Det kan også være streptokokker i halsen, de trenger ikke gi typiske sykdomsrelaterte symptomer. Anonymous poster hash: 165a6...679
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #3 Skrevet 25. mai 2014 Han fikk dobbel kur med apocillin for 2-3 mndr siden, vet ikke hvorfor mn han hadde høy crp... Brukte en time på å legge han, for han ville bare snakke, og telle... Overhørte mg totalt. Hi.. Anonymous poster hash: 1a570...12a
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #4 Skrevet 26. mai 2014 Er det ingen andre som har tips...?? Jeg gruer meg til dagen idag.... Jeg vet ikke hva han maser på, og hva han ikke liker... Om han blir sint eller er den snille gutten min.. Anonymous poster hash: 1a570...12a
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #5 Skrevet 26. mai 2014 Får han ut energi? Går han i barnehagen? Aktiviteter? Kjeder han seg? Er nok bare vanlig trassalder altså, men er jo greit å la de bruke seg mest mulig i løpet av dagen så de ikke gidder finne på så mye tull. Anonymous poster hash: da5b4...af5
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #6 Skrevet 26. mai 2014 Man skal være obs når barn plutselig gjennomgår en atferdsendring. Snakk med han om at han kan fortelle alt til deg (og pappa?), og at ingen voksne har lov å bestemme at barn må holde noe hemmelig. Det er fint å snakke med barn om det uansett, men ekstra viktig når barn skifter atferd nærmest over natten. Det kan jo faktisk hende noen (voksne eller eldre barn) er slem med han/gjør han vondt på noe vis. Jeg snakker av og til med barna mine om gode og vonde hemmeligheter, og hva som er forskjellen på de to tingene (gode = f.eks julepresanger, vonde = f.eks at noen tar en på kroppen der en ikke vil, og i tillegg forteller barnet at det ikke får lov å fortelle om det). I tillegg snakker jeg med barna om hva som er private steder på kroppen, og hva andre har lov å gjøre og ikke - sånn ift barnets grenser når det gjelder egen og andres kropp. Mener ikke å uroe deg med dette, men synes det er viktig at vi foreldre tør å tenke tanken at det er mulig at noen gjør barna våre vondt, og at vi tør snakke med barna om det. Anonymous poster hash: f07a8...d4e
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #7 Skrevet 26. mai 2014 Mitt beste tips er å snakke med ham. Det er også nå tiden for "seksårstrassen" eller "prepubertet" eller hva nå alle folk kaller det. Endring i oppførsel betyr ofte at de tenker på noe spesielt, er bekymret for noe eller tror noe som antagelig ikke viser seg å stemme. Ikke gi opp på første forsøk. Når dere så har fått snakket sammen, så er det også lov å si at .....jeg skjønner det er noe som plager deg, men det gjør ikke at du kan (også eksempler på uønsket adferd). Det er mye bedre at du forteller oss hva det er eller at du går på rommet ditt litt så du får tenkt deg om. Anonymous poster hash: 0c4ad...c2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå