Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #1 Skrevet 25. mai 2014 En nær venninne fikk barn for 2 uker siden. Jeg skal besøke de og ønsker å lage mat som er holdbar eller som kan puttes i fryser ferdig til å varme opp. Sånn at de kan få noen enkle middager på dager med kaos. Jeg husker selv at det var så mye styr å få laget ordentlig mat i barseltiden. Har noen forslag til hva jeg kan lage og ha med? De er opptatt av kosthold og sunn livsstil så helst noe sunn mat.. Anonymous poster hash: cf2a8...821
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #2 Skrevet 25. mai 2014 Først må jeg bare si at du er en super venninne!!! Har termin om to uker og håper noen gjør noe slikt for oss også når de kommer på barselbesøk. Til vår egen barseltid har jeg laget og frosset ned: * hjemmelaget lasagne i porsjonsformer * lapskaus (diverse kjøttyper og grønnsaker) * gryte med oksekjøtt * bakt grove rundstykker * lakselasagne i porsjonsformer * hjemmelaget fiskegrateng Håper du får mange andre forslag også slik at jeg kan stjele noen ;-) Lykke til!! Anonymous poster hash: c8cc8...1b9
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #3 Skrevet 25. mai 2014 Av ting som er godt og enkelt å fryse er f.eks en god pastasaus. Da kan de bare koke pastaen og varme sausen og vips så har de en ferdig middag på 10 minutter. Lett å lage stor porsjon. Har du en tomatbasert der du putter oppi grønnsaker og bruker karbonadedeig vil det være en sunn og god middag! Anonymous poster hash: ae2cc...05f
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #4 Skrevet 25. mai 2014 Jeg har en god venninne som kom med en diger form lasagne da vi kom fra sykehuset. Hadde tatt keisersnitt og hadde en toåring hjemme. Det var den absolutt Fineste gaven vi fikk.:-) Min mamma hadde bakt tre brød vi kunne ha i fryseren. Gull verdt! Det er veldig hyggelig av deg! Tenk bare over hva som er lurt å holde seg unna, som løk og kål. Lapskaus, pai, en god kjøttgryte. Anonymous poster hash: 0ebda...6cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå