Gå til innhold

Setter dere grytene på bordet, eller

Anbefalte innlegg

Skrevet

lar dere de stå på komfyren, så folk kan forsyne seg der? Jeg har nemlig en teori om at dersom grytene blir satt på bordet, spiser jeg mer middag. Jeg kan forsyne meg opptil to og tre ganger. Hvis de blir stående på komfyren, lesser jeg på mindre middagsmat, og det er sjelden jeg går inn på kjøkkenet for å ta porsjon to.

Hva tror dere? Kan jeg gå ned i vekt ved å la grytene bli på kjøkkenet?

Anonymous poster hash: 09b01...db5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, aldri. Jeg forsyner alle, eller det er buffet-style paa benken.

Anonymous poster hash: f0086...1c3
Skrevet

Ja, for vi spiser i spisestuen og vi ser ikke kjøkkenet engang derfra. Noen ganger har jeg i skåler osv, ikke grytene på bordet. Bare buffet når det kun er mannen og jeg..

Anonymous poster hash: c58ce...ef1
Skrevet

Gryter på bordet om jeg ikke får anfall av å ville bruke alle de fine serveringsfatene og -bollene mine.

Skrevet

Hverdagsmiddagen spises på kjøkkenet og derfor også grytene på bordet. I helgene serveres maten i boller og på fat. Jeg forsyner aldri andre med mat. De må få spise det de vil og hvor mye/lite de vil.

Anonymous poster hash: 400eb...cde

Skrevet

Til hverdags setter jeg frem grytene, eller jeg forsyner alle direkte fra kjøkkenet. I helgene serveres maten i boller og på fat.

Jeg tror ikke jeg spiser mindre om maten ikke står fremme...

Skrevet

så fremt jeg ikke fyller på hver tallerken så settes alle grytene på bordet til fri forsyning.

jeg spiser ikke mer enn om jeg hadde måtte forsynt meg ved komfyren.

Anonymous poster hash: 27368...aee
Skrevet

Vi forsyner oss ved komfyren. Jeg tror også man generelt spiser mer om maten står på bordet. Nå er ikke det grunnen til at vi ikke setter gryter på bordet da, men at det blir så dårlig plass om alt skal settes fram.

Skrevet

Ja, til hverdags settes grytene på bordet. Alle forsyner seg selv, det synes jeg virkelig er en selvfølge, kunne ikke falle meg inn å forsyne andre.

Jeg spiser aldri mer enn en porsjon middag uansett.

Anonymous poster hash: f3229...c1b

Skrevet

Som regel står kjelene på bordet, ja. Det er mulig vi spiser mer da, men det ser jeg ikke som noe negativt og det gir helt klart mindre kasting av mat.

Anonymous poster hash: d9b8e...660

Skrevet

Grytene på bordet stort sett. Noko mat finn eg meir praktisk å servere rett på fatet, t.d. ting som er stekt i omnen på bakeplate.

Skrevet

Vi har stort kjøkken med stort bord inne, så vi spiser middag der i hverdagen. Setter grytene på bordet, barna forsyner jeg, ellers ville mengden grønnsaker vært tilnærmet null.

Spisestuen bruker vi når vi har gjester og da bruker jeg også finservisen med boller og fat.

Skrevet

Gryter på ovnen, men har lite kjøkken da, så trenger knapt å løfte på rompa for å nå dem ;) Men salat og annet tilbehør er på bordet.

Anonymous poster hash: 96d66...8fb
Skrevet

Aldri gryter på bordet, bruker serveringsfat. På bordet.

Anonymous poster hash: 5b292...66f

Skrevet

Til hverdags settes enten gråtende på bordet eller så forsyner vi oss fra dem på kjøkkenbenken. Helgemiddager eller hvis vi har gjester ol brukes serveringsfat, skåler osv.

Har med oppvask å gjøre, unødvendig å bruke mye ekstra på feks en mandag...greit det er forskjell på hverdag, helg og høytider...

Skrevet

Kan ikke ha gryter på bordet. Har et veldig lite bord og to små som ikke er så flink til å sitte i ro. Er så redd de skal brenne seg, så lar maten stå på komfyren og forsyner oss derifra. Jeg orker somregel ikke røyse meg for å ta to porsjoner, kun om barna vil ha mere mat. 

Men et lite tips kan være å spise fra et mindre fat. Selv om du forsyner deg to ganger, blir porsjonene mindre og du spiser derfor ferre kalorier. Prøv også å drikke 2-3 glass vann rett før ett måltid, hjelper som gull (hvertfall for meg)! :D

Anonymous poster hash: 48fb9...9c7
Skrevet

Vi setter grytene på bordet.

Det hender i helgene at vi har det i skåler, om vi spiser i stua.

Skrevet

Til hverdags settes enten gråtende på bordet eller så forsyner vi oss fra dem på kjøkkenbenken. Helgemiddager eller hvis vi har gjester ol brukes serveringsfat, skåler osv.

Har med oppvask å gjøre, unødvendig å bruke mye ekstra på feks en mandag...greit det er forskjell på hverdag, helg og høytider...

Stakkars gryter! :P

Skrevet

Stakkars gryter! :P

Haha...damn autokorrektur...

Skrevet

Kan ikke ha gryter på bordet. Har et veldig lite bord og to små som ikke er så flink til å sitte i ro. Er så redd de skal brenne seg, så lar maten stå på komfyren og forsyner oss derifra. Jeg orker somregel ikke røyse meg for å ta to porsjoner, kun om barna vil ha mere mat. Men et lite tips kan være å spise fra et mindre fat. Selv om du forsyner deg to ganger, blir porsjonene mindre og du spiser derfor ferre kalorier. Prøv også å drikke 2-3 glass vann rett før ett måltid, hjelper som gull (hvertfall for meg)! :DAnonymous poster hash: 48fb9...9c7

Du trenger ikke gråte da, ugl@...

Anonymous poster hash: 09b01...db5

Skrevet

Vi setter maten på bordet, enten i grytene eller i serveringskåler. Kan stå på kjøkkenet om vi spiser foran tven.

Skrevet

Her gjør vi begge deler. Har ofte grytene på bordet om vi spiser på kjøkkenet, mens de som oftest blir igjen på komfyren om vi spiser på spisestua. jeg merker også at jeg spiser mindre om grytene ikke står på bordet. :)

Skrevet

Jeg vokste opp med at grytene står på bordet, og familien min gjør det ennå.

Men, gift med afrikaner som jeg er...vi spiser sammen, alle tre, fra èn stor tallerken. Man spiser til man er mett, og fyller på mer om det trengs, gryta står på kjøkkenet.

Skrevet

Ja gryter/ serveringsskåler på bordet. En sjelden gang blir de på komfyren.

Anonymous poster hash: d4363...639

Skrevet

Grytene står på komfyren. Først og fremst fordi jeg er redd ungene skal brenne seg. Salatbollen setter jeg imidlertid på bordet. Jeg forsyner alle med en porsjon. Dersom folk vil ha mer, får de selvsagt det. Sjelden noen i huset spiser mer enn en porsjon. Er selv opp oppvokst med Grytene på bordet, og merker at man nok spiste mer da... En vanlig tallerken med middag er jo stort sett passe for de fleste, med mindre målet er å spise seg stappa mett.

Anonymous poster hash: 0cd82...032

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...