Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #1 Skrevet 25. mai 2014 Han er stor nok til å være ute alene, foreldrene er av og til med, men ikke alltid. Foreldrene er oppegående folk, gir han masse kjærlighet og grenser, men likevel er det noe som ikke stemmer. Han er under utredning for adhd. Det er akkurat som han leter etter noe å ødelegge. Hvis han ser en bøtte i sandkassen, da tråkker han på den. Hvis han ser en lekebil, kaster han den, eller krasjer den inn i veggen til lekehuset. Hvis han ser en stor stein, løfter han den opp og slipper den har ned igjen, for å se om det den landet på knuste. Han tråkker på ting, kaster ting, krasjer ting, sparker ting +++ Også er det meg som nabo som skal håndtere dette hvis det er mitt barn sine ting det går ut over. Jeg føler at jeg kjefter hele tiden, NN, ikke kast. NN, legg fra deg steinen. NN, ikke spark bøtten. Hvordan håndterer man slike barn? Jeg har prøvd med avledning, det virker av og til. Anonymous poster hash: ed5e7...9d5
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #2 Skrevet 25. mai 2014 Det handler om å være i forkant:) Ser du han løfter steinen så si: ja, kanskje den kan være et hus? Det er slitsomt når barna utfordrer slik.. kanskje du skal ha en samtale med foreldrene, kanskje de har noen tips å komme med? Jeg hadde blitt veldig glad om mine naboen kom til meg hvis mitt barn trengte det lille ekstra. Kanskje trenger de noen å prate med også, og kanskje noen tips? Anonymous poster hash: 2cade...ff3
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #3 Skrevet 25. mai 2014 I forkant, ja, det er ikke dumt. Det er beste løsningen, men det betyr at da må jo jeg også være ute og mitt barn er ofte ute alene. Det er vel likevel beste løsningen. Anonymous poster hash: ed5e7...9d5
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #4 Skrevet 25. mai 2014 Slike barn orker jeg ikke å ha på besøk. Enten får de leke utelukkende hos han og med hans ting, eller så får de ikke leke sammen. Anonymous poster hash: 47e25...631
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #5 Skrevet 25. mai 2014 Slike barn orker jeg ikke å ha på besøk. Enten får de leke utelukkende hos han og med hans ting, eller så får de ikke leke sammen. Anonymous poster hash: 47e25...631 Helt klart, men det kan ikke unngåes å møte gutten på lekeplassen. Anonymous poster hash: ed5e7...9d5
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #6 Skrevet 25. mai 2014 Jeg synes en av foreldrene bør være ute med gutten hvis han ikke klarer å være ute alene uten å ødelegge ting. Anonymous poster hash: 958e8...ce0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #7 Skrevet 25. mai 2014 Ja, det har jeg tenkt på, men jeg har ennå ikke klart å gi beskjed til foreldrene. Anonymous poster hash: ed5e7...9d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå