Gå til innhold

pms/pmdd-trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig plaget med pms. Jeg har søkt litt på nettet og lurer nå på om jeg kan ha pmdd. Jeg blir veldig sint og irritabel fra eggløsning til menstruasjon. Jeg har tidligere brukt p-piller og spiral men da vart alt hundre ganger verre. Jeg er til vanlig en blid og fornøyd dame. At jeg har det slik går utover både mann og barn.

Er det noen som lider av det samme som kan komme med noen god råd?

Anonymous poster hash: 6dba7...359

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med det selv, men har sett mange som har slitt veldig med pms (også ekstreme tilfeller) få det mye bedre eller bli bra av akupunktur. Så kan være verdt et forsøk. Det verste eksemplet jeg har sett, der måtte hun gå til en behandling i måneden etter først å ha hatt noen ukentlige behandlinger. Men når hun fikk denne månedlige behandlingen som måtte times riktig ift antatt første mensdag, da ble hun til å være i hus med ;) Hun hadde det så ille at hun var redd for at hun kunne gjøre noe galt de dagene hun hadde det som verst, hun fikk et enormt sinne. Men med akupunkturen holdt hun seg som om hun hadde en vanlig, men ikke ille pms.

Ellers kan du ta en kikke på denne siden:

http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/premenstrual-syndrome/expert-answers/pmdd/faq-20058315

Det er en del kosttilskudd som har vist seg å hjelpe mot slike plager, du ser det i teksten.

Som du kan lese her så brukes ofte p-piller som behandling for pmdd, så det er ikke sikkert det er det du har.

Håper du finner ut av det - lykke til :)

Anonymous poster hash: 29341...810

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...