Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #1 Skrevet 25. mai 2014 Hvorfor er det slik at en samværsforelder ikke har plikt til å stille opp for barnet sitt. Hvis det ikke passer og ha samvær kan det droppes uten det får konsekvenser. Min venninne som har daglig omsorg for to små, og da hun ble syk og spurte eksen som har delt foreldreansvar om hjelp fikk hun bare beskjed om at så lenge han betaler bidrag så får hun finne andre til å hjelpe seg. Anonymous poster hash: 38c22...de0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #2 Skrevet 25. mai 2014 Sånn er det å ha hovedomsorgen. Da plikter man å stille opp uansett. Anonymous poster hash: 17f8b...e96
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #3 Skrevet 25. mai 2014 Man har forsåvidt ansvar, etter Barneloven, det bare finnes ingen sanksjoner når man ikke gidder ta det ansvaret. Grunnen til at det ikke tvinges gjennom, er vel i hovedsak at barn ikke har særlig godt av å være hos foreldre som ikke vil ha dem. Anonymous poster hash: 2893b...d81
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #4 Skrevet 25. mai 2014 Tafatte foreldre. Kunne ALDRI falt meg inn å ikke stille opp for UNGENE mine. Er vel ett fett hva man betaler i bidrag, hvem som har omsorg, samvær osv osv. Har man barn, så er man foreldrer 100% uansett, ikke 40% av tiden!!! MYE dårlige foreldre der ute!!! Anonymous poster hash: 35ffe...1e5
<3 mine søte små<3 Skrevet 25. mai 2014 #5 Skrevet 25. mai 2014 Slik er det med samvær. Han betaler bidrag ut fra antall overnattinger. Om han ikke vil hjelpe mor når hun er syk, så trenger han ikke det.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #6 Skrevet 25. mai 2014 Nok av drittsekker der ute, og flere som driter i ungene sine. Tydelig at han der kun har dem for å få redusert bidraget. Anonymous poster hash: 45173...e51
Gjest Skrevet 25. mai 2014 #7 Skrevet 25. mai 2014 MEN..... når far er syk på sine samværsdager, ja da kan han bare bestemme seg for å ikke hente de siden han er syk! Ikke få ganger jeg slet med dette da ungene var små
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå