Gå til innhold

Blomster til krukker - hjelp!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal plante idag, og lurer på om noen har tips til blomster som liker seg i sola? De blir stående i sol hele dagen...

 

Anonymous poster hash: 1a6c5...d64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fioler (små stemor). Mer lettstelte og holdbare blomster skal man lete lenge etter! :)



Anonymous poster hash: 7f291...696
Skrevet

De fleste blomstene elsker sol, så da kan du velge og vrake.

Er det stauder eller ettårige blomster? I krukker eller bedd?

 

Anonymous poster hash: e0523...321

Skrevet

Stemor, spansk margeritt, petunia.



Anonymous poster hash: 3ce5f...60b
Skrevet

Jeg har surfinia i krukker rundt om på eiendommen. De har nydelige farger, trives i sola og blomstrer like vakkert hele sommeren igjennom. Det eneste du må gjøre er å fjerne døde blomstrer og vanne.

 

Anonymous poster hash: 96dc9...e12

Skrevet

Ser nå at det står krukker:)

 

Margeritter er utrolig fine, samme med lobelia og petunia. Men de fleste eldker dol, så du kan velge og vrake etter hvilken farge du liker.

 

Husk å plante de i potter. Ikke ha blomst med potte over i en finere potte. Da dør de nok fort. Plant de i krikker med singel eller levadteiner i bunn. Så et tynnt lag med avispapir, så jord og plante. Det er også lurt å sette i gjødselspinner, så slipper du å tenke på gjødsling. Da har du fine blomster i hele sommer. Husk bare å vanne!! :)

 

Anonymous poster hash: e0523...321

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...