Gå til innhold

hvor gamle er dere egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut fra debatten vaginal vs keisersnitt, skulle man tro gjennomsnittsalderen var 15. Alle sitter med fasiten ut fra sin egen opplevelse, liksom?

Jeg har en vaginal fødsel fra h... og et drømmekeisersnitt bak meg, det er MIN opplevelse/erfaring. Begge ungene går nå på skolen og det et ingen større forskjeller på dem som kan tilskrives måten de kom til verden på. 

Er det ikke ungene som er det viktigste her? De er like verdifulle om de ble født  den ene eller den andre måten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 24, men har ikke uttalt meg i den aktuelle debatten.

Anonymous poster hash: 1073a...939

Skrevet

Jeg er 34 og har heller ikke uttalt meg

Anonymous poster hash: 0f1a3...e6f

Skrevet

39 år.

Har født både vaginalt og med snitt, er sjeleglad det finnes flere muligheter og har ikke uttalt meg i nevnte debatt.

Anonymous poster hash: cb035...840

Skrevet

39 og ikke en gang sett på tråden.

Tror gjennomsnittsalder er ganske lav her forøvrig. :-)

Anonymous poster hash: 45bf0...ae1

Skrevet

28 år, og kunne ikke brydd meg mindre hvordan folk får ut ungene sine så lenge det går bra.

Anonymous poster hash: 25b68...716

Skrevet

Jeg er 31 år og har heller ikke svart på den tråden.

Jeg har ikke forutsetning til å svare hva som er best. Jeg har kun født vaginalt.

Skrevet

41 år og har heller ikke kommentert den tråden! Har 4 k.s bak meg og skulle mere enn gjerne hatt vaginal fødsel. Men alternativet hadde vært værre, ingen barn!

Skrevet

Er 30 (snart 31). Om hvordan ungen blir født gir jeg beng i, det viktigste er at ungen kommer ut på en trygg måte for både mor og barn. Personlig er jeg glad jeg har født vaginalt, keisersnitt skremmer vannet av meg. Så jeg skjønner de som frykter vaginal fødsel. Så lenge ungen blir født er vel det det viktigste?

Skrevet

28. Hatt en vaginal fødsel som var en drøm. Tanken på keisersnitt skremmer meg, fordi jeg er en pyse. Kunne aldri falt meg inn å påstå at vaginal fødsel er det beste, at det er en drøm osv bare fordi jeg hadde en fin opplevelse. Alle opplever fødsel forskjellig.

Har for så vidt ikke sett tråden du refererer til.

Anonymous poster hash: b3d17...0e8

Skrevet

Skjønne ikkje koffer folk bryr seg om korleis en føde! Ingenting er feil og rett!

Skrevet

26. 3 vaginale fødsler. Har ikke sett på den andre tråden.

Anonymous poster hash: 565f2...e79

Skrevet

21

Anonymous poster hash: a9778...c0e

Skrevet

Tviholder på 27 år enda noen mnd, og har født vaginal en gang, satser på en gang til om 2mnder.

Er møkklei manges holdning om at "jeg opplevde sånn, derfor er det best" det være seg i alle temaer, fødsler, amming, legging, gressklipping, you name it. Det eneste man oppnår med en slik holdning er at man like ofte tar feil. Dine opplevelser er ikke min sannhet, så ti stille!!

Skrevet

35, født vaginalt og skal ha keisersnitt snart

Anonymous poster hash: ab64a...663
Skrevet

Jeg er 23 og har født vaginalt to ganger og er veldig glad for det. Jeg er livredd for å operere!

Anonymous poster hash: 1ba0d...bb3

Skrevet

38. To vaginale her.

Tror nok de fleste bryr seg mindre om hvor barnet kommer ut, så lenge det går bra med mor og barn.

I tråden du refererer til, er det en liten håndfull som gjør det de kan for å provosere. De er neppe representative på noen som helst måte.

Anonymous poster hash: 2eed7...e5b

Skrevet

Jeg er 25 år og fødte vaginalt. Forøvrig ikke uttalt meg i diskusjonen du nevner, men tenker at folks opplevelser er så forskjellig. Det finnes de som opplever flotte vaginale fødsler og de som opplever grusomme, akkurat sånn er det med keisersnitt også. Det finnes ikke noe fasitsvar her. Det som er bra for meg er ikke nødvendigvis bra for deg og omvendt. Jeg tenker ikke det har så mye med alder å gjøre, men at folk her inne har veldig lett for å se svart/hvitt på ting. Og det er jo ganske dømmende, så stiller andre seg i forsvarsposisjon og vi har en evig lang diskusjon.

Skrevet

42 år

Mange veldig unge og uerfarne her, men som ser på seg selv som båd voksne og bereiste. Ganske komisk å følge en del tråder da veldig mange av de under 25 er de som uttaler seg som de har all verdens av livserfaring!

Anonymous poster hash: 5533c...414

Skrevet

38, en vag fødsel fea helvete. Håper å få innvilget ks denne gang. Folk gjør det som er rett for dem tenker jeg.

Skrevet

42 år

Mange veldig unge og uerfarne her, men som ser på seg selv som båd voksne og bereiste. Ganske komisk å følge en del tråder da veldig mange av de under 25 er de som uttaler seg som de har all verdens av livserfaring!

Anonymous poster hash: 5533c...414

For en idiotisk kommentar. Du var nok også verdensmester når du var tjue! Man kan faktisk være voksen og bereist selv om man er ung. Flesteparten som er her er jo småbarnsmødre, og da er det vel greit at de aller fleste er yngre enn deg.

Er selv 27

Anonymous poster hash: 92251...dbc

Skrevet

28 år. Og helt enig med deg. Hadde et hastesnitt og en periode med mye smerte etterpå. Det er MIN erfaring. Alle har forskjellige opplevelder.. vaginal fødsel eller keisersnitt..

Anonymous poster hash: 6b427...411

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...