Gå til innhold

Flyspørsmål.. Håndbagasje..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greit å ha med i håndbagasjen?

Anonymous poster hash: ce315...f68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare litt flytende, må være i egen blank pose som må legges separat i gjennomlysningsboksen. Unntak er babymat

Ingen spisse/skarpe gjenstander. (selv barnesaks har vi blitt fratatt)

Og så har flyselskapene sine egne mål og vektbegrensninger.

Som regel en håndbagasje (jfr målene) og håndveske/pc i tillegg.

Anonymous poster hash: a2f3c...822
Skrevet

Det som er greit å ha med kan være en god bok, enkle toalettartikler (hvis bagasjen skulle bli forsinket), medisiner, lett jakke, små lekesaker til barna osv

Anonymous poster hash: 825d9...ac7

Skrevet

Er det greit om jeg har med ett par truser og sokker? Og ett skift? Jeg har ikke noe komfort med meg. Skal være borte i to dager.

Skrevet

Er det greit om jeg har med ett par truser og sokker? Og ett skift? Jeg har ikke noe komfort med meg. Skal være borte i to dager.

Så lenge du har plass i en veske eller koffert som er innfor mål og vekt til flyselskapet så kan du ha med det du har plass til. Du må så klart være klar over reglene for flytende og andre farlige gjenstander.

Skrevet

Er det greit om jeg har med ett par truser og sokker? Og ett skift? Jeg har ikke noe komfort med meg. Skal være borte i to dager.Anonymous poster hash: ce315...f68

Så lenge du har plass i en veske eller koffert som er innfor mål og vekt til flyselskapet så kan du ha med det du har plass til. Du må så klart være klar over reglene for flytende og andre farlige gjenstander.

Er en ryggsekk lov? Skal ikke overstige vekten nei :)

Skrevet

Jeg begynner å lure på hva du egentlig spør om jeg nå altså... Vil du vite hva som er lov eller hva som er greit å ha med???

Anonymous poster hash: 825d9...ac7

Skrevet

Jeg bruker en ryggsekk på småturer. Har ikke med Shampo, men en liten tube tannkrem (reisetube). Et lite klesskift og evnt Laptop/nettbrett, medisiner. Tror man kan ha opp til 8 kg i handbagasjen.

Anonymous poster hash: a840e...418
Skrevet

Er det greit om jeg har med ett par truser og sokker? Og ett skift? Jeg har ikke noe komfort med meg. Skal være borte i to dager.Anonymous poster hash: ce315...f68

Er en ryggsekk lov? Skal ikke overstige vekten nei :)

Ja. Er det første gangen du skal fly?

Skrevet

Selvsagt er det greit med ryggsekk! Jeg har reist uten koffert maaaaange ganger. Det kunne ikke falt meg inn å bruke ett eller annet jeg må gå å bære på i hånda (eller dra etter meg). På ryggen sitter bagasjen best.

Jeg var den første som svarte - og sa noe om hva som ikke var lov. Selvsagt er det lov med klær! Når det gjelder toalettsaker, så er det som sagt begrensninger for flytende ting og skarpe ting.

Anonymous poster hash: a2f3c...822
Skrevet

Jeg har alltid med et lite skift til meg og et par til barna i tilfelle bagasjen blir borte eller barna kaster opp underveis. Litt leker, bestikkelser, smokk ol.

Skrevet

For en overnatting bruker jeg en trillekoffert som er lik målene på håndbagasjen og ingen annen bagasje. Da har jeg kun med deodorant, parfyme, sminkefjerner og tannkrem som flytende. Ellers det jeg trenger av klær og sko. Reiser jeg en langhelg har jeg kun en liten veske i flyet med plass til lommebok, en bok, , kryssord og mobil. Trenger ikke så mye annet ombord.

Faste medisiner har jeg alltid i håndvesken i tilfelle jeg ikke får bagasjen når vi lander.

Anonymous poster hash: 3c6e0...4a0

Skrevet

hehe husker en gang jeg tok fly, hadde stor veske + stor handleveske/bag + ryggsekk med laptop og bøker, kan nevne at jeg skulle hjem fra et lengre studietur, men sykt mye jeg fikk med meg som håndbagasje. Ryggsekken gikk som håndbagasje, vesken var veske og handlebagen i stoff var jo nettopp det, en handlebag (full av ting og tang som klær o.l.).

Det som er viktig er å ikke overskride målene for håndbagasje og ikke ta med ting som er flytende og mer en 50 ml hvis man må ta det med. 

Anonymous poster hash: 0071d...d4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...