Gå til innhold

Magnhild?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du om navnet? Samboer vil kalle opp etter bestemoren sin, jeg er litt usikker.

Anonymous poster hash: 2d856...23c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er pent.

Skrevet

Jeg har aldri likt det navnet. Synes det er veldig gammeldags.

Skrevet

Liker ikke navn med hild eller gunn i seg.

Anonymous poster hash: 8a32c...561
Skrevet

Ikkje ein favoritt, men eit heilt greit namn.

Skrevet

Enig med andre her, alt for gammeldags! Liker heller ikke navn med hild eller gunn i seg

Anonymous poster hash: c9139...fd1
Skrevet

Fint og solid!

Anonymous poster hash: 65739...c1f

Skrevet

Kan ev. bruke Magne om det blir gutt? (Vet ikke om du har født, eller om det er sistemann jeg..)

Anonymous poster hash: dfd33...732
Skrevet

Jeg synes det faktisk er litt koselig, jeg :) Kjør på!

Skrevet

Kan ev. bruke Magne om det blir gutt? (Vet ikke om du har født, eller om det er sistemann jeg..)

Det er første, venter jente :)

Som noen sier her, synes jeg det er litt gammeldags og traust. Samtidig liker jeg det litt, kanskje fordi bestemoren er en fantastisk dame!? Vanskelig dette!

Skrevet

Jeg syne Magnhild er fint! :-) og om dere føler det blir riktig - og synes hun passer til å hete det, hvorfor ikke?

De fleste navn man ikke hører så mye av lenger kan virke rare i starten, men når man blir vant til det blir det noe annet :-)

Anonymous poster hash: 671fb...215

Skrevet

Det er første, venter jente :)

Som noen sier her, synes jeg det er litt gammeldags og traust. Samtidig liker jeg det litt, kanskje fordi bestemoren er en fantastisk dame!? Vanskelig dette!

Vanskelig med namn, men samtidig veks barnet inn i namnet sitt uansett kva det heiter. Om det betyr litt for mannen din, og du ikkje har noko imot namnet rådar eg deg til å bruke det.

Uansett, det vi ser på som oldingnamn vil sansynligvis bli rekna som ungt og sprekt om 15-20 år. Mannen har eit namn som var gubbenamn då vi var små. No er han 30, gubbane er døde og dei fleste vi veit om med namnet er under 15 år. Namn, spesielt jentenamn, går i syklusar.

Skrevet

Bruk god til til å smake på navnet. I disse nymotens tider der folk kan mekke navn helt selv er det viktig at noen holder på tradisjoner og gir ungene gode, stødige, norske navn. Vi har et sånt "gammelt" navn til vår sønn og jeg elsker det. Oppkalling på farens side, og jeg måtte smake litt på det, men ikke angret et sekund. Magnhild synes jeg er veldig fint. Det blir også ekstra spesielt siden det betyr mye for pappaen.

Anonymous poster hash: e122c...79e
Skrevet

Magnhild er fint! Jeg kunne lett brukt det navnet.

Skrevet

Digger det :) Var på listen min om det ble jente :)

Skrevet

Magnhild er fint! Kanskje fordi jeg kjenner en herlig dame som heter det og da blir et hvilket som helst navn vakkert! Hå for Magnhild, da har datteren din et sterkt norsk navn som ikke fire andre i klassen heter :).

Skrevet

Jeg synes Magnhild er et solid og koselig navn.

Men så liker jo jeg de gode gamle kjerringnavnene jeg da....!

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Et flott og sterkt navn jeg har bare gode assosiasjoner med.

Skrevet

Veldig fint navn! Solid og sterkt, står i sterk kontrast til disse fjollete jålenavnene som er så populære om dagen.

Heier på Magnhild!

Anonymous poster hash: 04f96...3af

Skrevet

Den desidert verste megga jeg vet om heter Magnhild - grøss!!!

Før jeg var så uheldig å måtte ha med henne å gjøre en periode så syntes jeg navnet var helt ok, kanskje til og med litt fint.

Nå grøsser jeg bare jeg leser det! ;)

Poenget er egentlig at det er personen som gjør navnet, ikke motsatt.

Har dere gode minner og følelser rundt navnet, så bruk det.

Jeg kunne egentlig godt tenkt meg å møtt ei søt, lita Magnhild-jente slik at jeg fikk andre asossiasjoner til navnet ;)

Jeg får mer og mer sansen for tradisjonsrike eldre norske navn :)

Anonymous poster hash: ee294...fb7
Gjest Antarctica
Skrevet

Liker både Magnhild og Ragnhild, kjenner bare kjekke folk som heter det.

Skrevet

Grusomt navn

Anonymous poster hash: 96cba...5bf

Skrevet

Tror neppe barnet blir fornøyd....

Anonymous poster hash: e0f44...8a7

Skrevet

Ikkje på mi topp 10 liste (der Ragnhild står langt oppe), men har hyggelege assosiasjonar med namnet, og synes oppkalling etter menneske ein er glad i er ein fin tradisjon.  Det vert neppe Magnhild 1,2 og 3 i klassen, så det er jo eit litt originalt namn i våre dagar.  Synes godt de kan gå for det namnet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...