Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #1 Skrevet 24. mai 2014 At tannlegen spørr deg som pasient om hva han skal gjøre? Altså, la pasienten bestemme hva som er best? Anonymous poster hash: 30cbc...87d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #2 Skrevet 24. mai 2014 Kommer an på. Det finnes jo ulike valg hos tannleger også, altså billigere og dyrere alternativer. Mulig noe slikt han mente. Vanskelig å si uten å vite hva det gjelder. Anonymous poster hash: e39e3...068
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #3 Skrevet 24. mai 2014 Jo, det er klart. Men jeg føler ikke det er så greit at jeg som pasient, som ikke aner noe om tenner skal få lov til å bestemme hva som er best. Det gjelder smerter i flere måneder etter visdomstann-operasjon. Hatt vondt, ikke klart å bite. Og nå kunne jeg velge: Vil jeg at han skal slipe og børre, og se om det funker? OM det ikke funker, må han bare slipe mer og mer, og siste alternativ er da å trekke tanna. Med andre ord: det var 50/50 % sjangse om det ville fungere. Og jeg synes det er dumt at han lar meg, og sier at han TROR det vil fungere. For jeg hadde ikke vondt før jeg gikk dit Anonymous poster hash: 30cbc...87d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #4 Skrevet 24. mai 2014 Samtidig aner jo ikke jeg hva som er best, det burde jo nesten han gjøre.. ? hi Anonymous poster hash: 30cbc...87d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #5 Skrevet 24. mai 2014 Ja, jeg tror det er vanlig. Jeg har f.eks fått spørsmål om jeg vil rotfylle eller trekke en tann. Tannlegen sier gjerne hva de mener er best, men lar hovedvalget være opp til deg. Har skjedd meg flere ganger. Når det gjelder ditt problemer har jeg aldri vært borti, så det kan jeg desverre ikke hjelpe deg med. Anonymous poster hash: b6e80...f1d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #6 Skrevet 24. mai 2014 Ja, fordi det er du som skal betale. Tannlegen kan anbefale, men du tar avgjørelsen. Anonymous poster hash: 341a9...30a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #7 Skrevet 24. mai 2014 Alt behandlende helsepersonell skal komme med alternative lønsinger og forklare konsekvensene, fordeler ulemper ved det ene og det andre og også om man avstår.. For yrkesgrupper som tar seg betalt pr tjeneste (altså f.eks. tannlege) skal de også opplyse hva det koster. Anonymous poster hash: f37bb...7d2
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #8 Skrevet 24. mai 2014 Det er helt normalt. Dette fordi man aldri kan garantere noe som helst hverken innenfor medisin eller tannmedisin. Helsepersonell plikter å opplyse om ulike alternativer og pasienten kan få ofte selv velge om begge valgene medfører like stor usikkerhet. Anonymous poster hash: 07e3c...14a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå