Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #1 Skrevet 24. mai 2014 Vi skal til Frankrike i sommer, bør jeg kjøpe uv drakt? Eller holder det med solkrem? Anonymous poster hash: 3c2f7...9d8
Mamma Mim Skrevet 24. mai 2014 #2 Skrevet 24. mai 2014 Det kommer sikkert ann på barnets hud, men til mine vurderte vi det til at det holdt med solkrem. De blir lett brune, aldri brent. Hadde ikke likt å måtte gå i sånn klam, trang bekledning selv i varmen. Her smurte vi jevnlig og det holdt godt.
Chl85 Skrevet 24. mai 2014 #3 Skrevet 24. mai 2014 Lurer på det selv 3 åringen min blir lett solbrent og vi skal til Spania... Men kanskje det blir for varmt med sånn drakt?
Serepta Skrevet 24. mai 2014 #4 Skrevet 24. mai 2014 Mine unger er hvite som laken, men med veldig god solkrem og hyppig smøring så har det holdt uten å bli solbrent selv i Spania og Hellas. Jeg tenker at det føles MYE bedre ut for barna å få lufte huden og kjenne vind og vann rett på huden etter å ha vært innpakket i ull hele vinteren. Trist å bli påkledd uvdrakt da. Ekkelt å ha på når den er våt og full av sand -og kaldt blir det også når den tørker. Jeg slipper ihvertfall mine barn fri i sommervarmen.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #5 Skrevet 24. mai 2014 Hadde heller ikke gjort det. Tenker at de har godt av litt sol på kroppen så lenge de er godt smurt. Tar på ei t-skjorte om det er for ille. Anonymous poster hash: 3fd3e...b14
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #6 Skrevet 24. mai 2014 Jeg bor i Australia og her er UV-drakt et must på sommeren. Alle barn bruker det, og mange voksne. Da vi bodde i Norge og reiste på ferie til Spania og Italia hadde vi alltid UV-drakter til barna. Veldig praktisk og greit, jeg hadde definitivt kjøpt det. Barna er i vannet hele tiden og da hjelper det ikke hvor mye man smører. UV-drakt, eller "rashie", som vi kaller det, er helt knall. Anonymous poster hash: 84f92...0db
Appelsinpiken Skrevet 24. mai 2014 #7 Skrevet 24. mai 2014 Her velger ofte 4åringen å ha på seg uv-skjorta selv om de ikke er nødvendig. Vi har to, så hun kan bytte til tørr ved bad nr 2 eller 3 om hun ønsker
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #8 Skrevet 24. mai 2014 Med et såpass stort barn, hadde jeg heller satset på solkrem, ev å sørge for en tynn skjorte (som jo også fungerer som solfaktor) ved behov. Når man løper ut og inn av vannet, så blir drakten våt og klam. Da er det faktisk også fare for uvi fordi man blir gående våt lenge. Vi har akkurat vært på en lengre ferie med en som er ett år eldre enn din i varmere strøk. Det gikk helt strålende. Ikke solbrent en eneste gang. Brukte faktor 30 et par-tre ganger om dagen. Ble brun og fin og som sagt ikke brent. (er type lys, nordisk i huden) Anonymous poster hash: 31c17...6ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå