Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #1 Skrevet 24. mai 2014 Etter å ha jobbet i butikkyrket i over 20 år og eier nå 15 butikker selv så blir jeg like forundret over frekke og egoistiske kunder. - De annsatte får ikke lov å si ifra hvis de er bekymret for inventaret i butikken enten pga barn eller voksne. - Hva er greia med å ta på alt av glassoverflater. Flest voksne. Står da ikke å kliner ned sine egne vinduer. - ødelegger, setter ikke tilbake varer eller søler. Ingen som sier ifra. - kjefter på de ansatte for høye priser og varemangel. Faktisk ikke dems feil. - De kundene som går til personlig angrep fordi butikkansatte er fritt vilt på en dårlig dag. Sikkert mye mer, men hvorfor se på mine annsatte som søppel og alle andre butikkansatte. Kunder og butikkansatte er av den samme ulla. Enten hyggelige eller ufordragelige. Et lite barn i en butikk med mye uknuselig koster butikken dyrt hvis noe blir ødelagt. Går ikke på forsikring som mange trur! Mine barn får ikke lov til å røre noe når vi handler og der burde foreldre bli flinkere! Anonymous poster hash: bfd08...71c
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #2 Skrevet 24. mai 2014 Overse skrivefeil. Veit det ble mange Uknuselig = knuselig. Hi Anonymous poster hash: bfd08...71c
Berta_78 Skrevet 24. mai 2014 #3 Skrevet 24. mai 2014 Noen folk er uforskammete. Det gjelder særlig i butikker og på restauranter der man ikke oppnår noe på sikt ved å oppføre seg bra. I arbeidslivet, på skole/barnehage og i familiesammenheng/selskapslivet gjør stort sett folk litt større innsats fordi det dreier seg om å pleie relasjoner på sikt, men også her finnes det skrekkelig oppførsel. Heldigvis er majoriteten av folk hyggelige og ordentlige, det er sikkert mange av dem i butikkene dine også?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #4 Skrevet 24. mai 2014 Jeg blir oppgitt over følgende: -kunder som kommer dagen etter salget begynte, og kjefter for at vi er utsolgt for ennelte ting allerede. -Kunder som tror de får byttet ting uten kvittering/byttelapp. -Kunder som blir rasende når de ikke får penger når de bytter inn gaver de har fått. -Kunder som låser opp skap og forsyner seg uten å be om hjelp. Skapend er låst av en grunn! -Kunder som klager på at noe er ødelagt når man husker meget godt at de ikke var interesserte i å høre på hvordan varen skal behandles når de kjøpte den! Sukk.. Anonymous poster hash: 3c1b1...24a
klg,2 boys now:) Skrevet 24. mai 2014 #5 Skrevet 24. mai 2014 Enig Hvorfor er det så lett og klage,men så inderlig vanskelig og være hyggelig.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #6 Skrevet 24. mai 2014 Har jobbet i og drevet butikk i over 20 år selv, og er veldig glad i jobben min. Kundekontakten og det sosiale ved jobben er noe av det jeg liker best, for man treffer på utrolig mange hyggelige mennesker i denne jobben. Men når man snakker med så mange mennesker hver dag og hver uke er det selvfølgelig noen skikkelige grinebitere, frekke og ufordragelige mennesker innimellom også. Jeg synes det er like ubehagelig hver gang, for jeg bestreber meg virkelig på å være hyggelig, blid og imøtekommende og fortjener ikke å bli behandlet på en slik måte. Må bare prøve å ikke ta det personlig... Hadde en kunde forrige uke som ville bytte inn en vare og ha 499 kroner for det. Vi hadde ikke varen i butikken så jeg sjekket loggen på kassa, vi har jo datakasser så hele varebeholdning, hva vi har solgt når og til hvilken pris er jo automatisk loggført. Varen kunden kom med hadde vi ikke hatt i butikk siden 2011 og da solgte vi de ut på salg til 149 kroner. Han ble dritsur, kjeftet og smelte da jeg ikke ville ta imot varen. Han byttet tross alt for en venn som hadde fått den i gave... Samme med en dame som var innom for en liten stund siden, hun tittet på noen varer inne i butikken så jeg gikk bort til henne og sa: Hei, finner du frem her eller er det noe jeg kan hjelpe deg med i dag? Hun så på meg med et drepende blikk og svarte med høy skingrende sint stemme:DU KAN HJELPE MEG NÅR JEG EVT SKAL BETALE, OG DA KOMMER JEG TIL KASSEN! Det var så andre kunder i butikken snudde seg og himlet med øynene til meg. Har mange slike eksempler hver uke, de som vil bytte inn et gavekort mot penger for det får man lov til i ALLE ANDRE BUTIKKER ENN DENNE! De som brøler til en ung lørdagshjelp fordi de er misfornøyd med en pris (akkurat som om det er den unge ekstrahjelpen som har bestemt prisen) osv. Men summen av alle kunder er likevel positiv, de aller fleste er koselige interessante mennesker som det er gøy å snakke med Anonymous poster hash: 01367...db4
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #7 Skrevet 24. mai 2014 Jeg syns det er så herlig med unger som løpere i butikk og tror de er på lekeland. Jeg kan nok være en kjip butikkansatt, men jeg har opplevd eldre menneskr har blitt sprunget ned av barn. En brakk faktisk beinet. Så har mange grunner til at jeg kan virke litt brysk når unger løper i butikken. For når det ikke hjelper å si fint i fra, da må en faktisk si det på en brysk måte. Heldigvis har jeg en sjef som er enda mer streng på slikt enn meg, så skulle det bli ett problem med en forelder vet jeg at han hadde stått på min side. Han eier bygget og butikken, så det er han som bestemmer. Det er han det går utover til syvende og sist når ungere ødlegger, og det er vi som jobber der som skal passepå at minst mulig blir ødelagt. Barn som klattrer i smågodt hylla er herlig og billig. Klattrer ett barn der må vi kaste alt godteriet, for jeg ville aldri ha spist godt som jeg vet en ungene hadde klattret i. Hvem vet hva hvor den ungen har gått. Og det er deilig å se unger som er forkjøla, bruker hånden til snytepapir og stjeler smågodt de stapper rett i munnen. Vi overrlever at de tar en bit eller to, men jeg tror ingen ville ha kjøpt godt om de så noen gjorde slikt. Vi er kjempe strenge med slikt, for vi vil at smågodtet skal være smittefritt og best mulig. Hatt barn som har tissa i butikken. Foreldrene sa til ungen gå og tiss i den kroken. Hvs sier en til slikt? Bruke pusestmme? Glad sjefen var i nærheten og kunne ta den. Og vi har ingen forsikring på varer som kunder ødlegger, det tror jeg ingen butikkerr har. Vi krever ikke at foreldre betaler, men ser ann fra gang til gang hva vi sier eller gjør. Noen foreldre legger seg flate og beklager og ønsker å betale, da sier vi som oftes at de ikke trenger. Men så er det de foreldrene som lar ungene spise mat i butikken og bare legger det fra seg rundt omkring. Fant en stor bløtekake en ungen hadde tatt en bit av. Så ansiktsmerke i kaka. Den var plassert i en hylle i butikken etterpå. Jeg får meg ikke til å skjønne hvordan foreldre lar ungene sine gjøre slikt uten at de betaler for den varen altså. Unger finner på mange rampestreker, det er nå helt greit, men det er foreldre som skal passe på de og det er de som har ansvaret for de. Har de ikke en viss kontroll over ungene sine får de nesten dra på butikken alene. Anonymous poster hash: 9fc4a...9a3
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #8 Skrevet 24. mai 2014 Herregud, det er da forskjell på barn som oppfører seg som små apekatter i butikken og barn som forsiktig står og ser på en vare! Ser dere virkelig ikke an situasjonen eller synes dere det er greit å kjefte i vei uansett? Greit nok at det finnes mange rare kunder, men jaggu er det mange som ikke burde jobbet i butikk! Anonymous poster hash: 3095f...12a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #9 Skrevet 24. mai 2014 Herregud, det er da forskjell på barn som oppfører seg som små apekatter i butikken og barn som forsiktig står og ser på en vare! Ser dere virkelig ikke an situasjonen eller synes dere det er greit å kjefte i vei uansett? Greit nok at det finnes mange rare kunder, men jaggu er det mange som ikke burde jobbet i butikk!Anonymous poster hash: 3095f...12a Er vel heller ingen som har klaget på de som "ser" på er vare heller. Her er det jo snakk om alle klåfingra barn, som ikke blir passet på! Enig med deg at det er mange som ikke burde arbeidet i butikk, men det er faktisk ganske mange som burde hatt opplæring for å være kunde også! JA, jeg jobber i butikk, og har gjort det i over 20 år! Har møtt på endel ufordragelige kunder opp igjennom årene. Heldigvis er det flere hyggelige enn uhyggelige! Anonymous poster hash: c60d1...c71
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #10 Skrevet 24. mai 2014 Herregud, det er da forskjell på barn som oppfører seg som små apekatter i butikken og barn som forsiktig står og ser på en vare! Ser dere virkelig ikke an situasjonen eller synes dere det er greit å kjefte i vei uansett? Greit nok at det finnes mange rare kunder, men jaggu er det mange som ikke burde jobbet i butikk! Anonymous poster hash: 3095f...12a En tråd om ufordragelige kunder handler selvfølgelig ikke om de som ser pent på en vare og setter den tilbake, hvor i all verden fikk du det ifra... Anonymous poster hash: 01367...db4
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #11 Skrevet 24. mai 2014 Tisse inne i en butikk?? Folk er sprø. De aller fleste butikker er svært behjelpelige når småtroll er i stor nød og låner bort doen på bakrommet. Eller kan forklare vei til nærmeste senterdo.. Hvorfor ikke bare spørre.? Anonymous poster hash: f32b5...bb5
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #12 Skrevet 24. mai 2014 Herregud, det er da forskjell på barn som oppfører seg som små apekatter i butikken og barn som forsiktig står og ser på en vare! Ser dere virkelig ikke an situasjonen eller synes dere det er greit å kjefte i vei uansett? Greit nok at det finnes mange rare kunder, men jaggu er det mange som ikke burde jobbet i butikk! Anonymous poster hash: 3095f...12a Ser ann situasjonen, men jeg kjenner ikke alle barn som plukker og tar. Det er da ikke snakk om kjefting, men å si fra på en ordentlig måte. Tilogmed da blir mødre støtt og fornærmet så dette går begge veier. Mine barn er nysgjerrig med øynene og får ikke lov til å røre. En regel du kan lære din/dine barn. I mine 15 butikker sier alle annsatte fra. Hvorfor? Det er dems arbeidsplass og da må kunden vise respekt for det. Anonymous poster hash: bfd08...71c
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #13 Skrevet 24. mai 2014 Jeg jobbet i butikk for flere år siden og da kom det en kunde ved stengetid og lurte på om hun kunne titte litt, jeg sa hun kunne titte mens jeg skulle gjøre opp kassen osv. Og hun sa hun kunne komme tilbake dagen etter hvis hun fant noe hun likte. Jeg gjorde oss kassen og skulle til å be henne forlate lokalet, men da hadde hun funnet varer hun ville ha og det var ikke snakk om hun skulle komme tilbake nei, hun skulle ha de med engang. Hun brølte og var helt rasende! Det endte med at jeg måtte åpne bankterminalen og gjør om alt slik hun fikk kjøpe disse tingene. Det var over en time etter jeg var ferdig på jobb. Dagen etter ringte hun sjefen min og sa at jeg hadde prøvd å nekte henne å kjøpe varer i åpningstiden... Argh.. Blir sint bare jeg tenker tilbake på det!! Anonymous poster hash: 41efd...1c1
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #14 Skrevet 24. mai 2014 Noen kunder er helt sinnsyke. Husker en gang vi hadde salg på en spesifikk vare som var kjempepopulær, vi hadde skrevet i annonsen hvor mange vi hadde igjen av varen osv. Vi åpner klokka 8, og klokka 10 kom det inn ei som ville se på disse varene, hvorpå jeg svarer at vi er utsolgt. Jeg ble kjefta ned og sjefen oppringt, for det gikk ikke an å ikke ha inne nok varer til alle som ville ha, bla bla bla. Hun var så sint og forbanna, for hun hadde kjørt i over en time for å komme hit osv. Er da ikke min feil at det var kø utenfor før vi åpnet for de som faktisk var her på tiden, og en hver idiot skjønner jo at mye kan skje i løpet av to timer fra åpning. Sjefen bare lo henne opp i trynet forøvrig, han var ikke blid for at han måtte komme ned på en fridag. Anonymous poster hash: 3c1b1...24a
Batgirl88 Skrevet 24. mai 2014 #15 Skrevet 24. mai 2014 Jobbet litt ekstra i en dyrebutikk for en tid siden, og hadde flere kjipe stamkunder. Men hun som skjelte ut fremmede unger i butikken fordi ungene var redd gneldrebikkjen hennes(de sa ikke noe, de bare gikk i en bue rundt dem) tar nok kaken.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #16 Skrevet 24. mai 2014 En gang så jeg en muslimsk dame kom inn på Rema 1000 med en pose smågodt og ville bytte den. Fordi hun hadde oppdaget at det var gelatin i noen av varene hun hadde plukket.... Jaaada, hun fikk faktisk gå inn i butikken og plukke seg en helt ny pose smågodt! Frekt. Ikke butikken sin feil at hun plukket feil varer. Kanskje jeg kan klage på mengden dopapir i Serlapakken. Så får jeg en ny pakke. Anonymous poster hash: ef3b9...a6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå