Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #1 Skrevet 24. mai 2014 Jeg har opplevd en del frekke butikkansatte men dette tok kaka. Jeg og min fire års gamle datter skulle på Nille og handle. Brått tok hun og løftet opp en glassfigur. Da gikk hun butikkansatte bort og ropte at hun måtte sette denne ned en gang og at visst hun knuste den så måtte jeg betale. Jeg sa til hun at min datter bare var et barn og at hun bare var nysgjerrig. Men hun ansatte i butikken sa at jeg burde passe bedre på henne i butikken. Jeg bare gikk, ville ikke lage noen sak ut av det. Men er det flere som synest ar butikkansatte kan være ganske ufordragelige? Anonymous poster hash: 71498...1b1
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #2 Skrevet 24. mai 2014 jeg hadde ikke handler i den butikken mer, og sendt en klage på henne. Anonymous poster hash: e234f...5c9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #3 Skrevet 24. mai 2014 Enig med den butikkansatte her bortsett fra at hun kunne sakt det i en rolig tone. Barn og butikk med knuselige ting hører ikke sammen. Pass bedre på ungen din. Hadde den blitt knust ødelagt ville den annsatte få skylda og kanskje trekk i lønn. Anonymous poster hash: 28a76...46f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #4 Skrevet 24. mai 2014 Noen lar jo faktisk ungene løpe rundt som de vil, og driter i det hvis de ødelegger noe. Hun burde sagt det finere, men datteren din kan være nysgjerrig andre steder enn i butikker. Anonymous poster hash: c8523...bf7
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #5 Skrevet 24. mai 2014 Eller hva med ufordragelige kunder??? Har aldri falt deg inn kanskje? Greit at datteren din er et lite barn, og er nysgjerrig, men kunne kanskje vært en ide' å passe på så hun ikke peller på allting i butikken. Prøv å slipp henne løs i et glassmagasin! Du passer nok bedre i en lekebutikk med datteren din på tur! Du er ikke alene om det. Det er faktisk ganske mange som ikke klarer å se etter barna sine ute på handletur! Burde vært straffbart! JA, jeg jobber faktisk i butikk, og har gjort det i maaange år. Tragisk hvordan enkelte oppfører seg! Anonymous poster hash: 17bb8...f07
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #6 Skrevet 24. mai 2014 Noen lar jo faktisk ungene løpe rundt som de vil, og driter i det hvis de ødelegger noe. Hun burde sagt det finere, men datteren din kan være nysgjerrig andre steder enn i butikker. Anonymous poster hash: c8523...bf7 Enig med den butikkansatte her bortsett fra at hun kunne sakt det i en rolig tone. Barn og butikk med knuselige ting hører ikke sammen. Pass bedre på ungen din. Hadde den blitt knust ødelagt ville den annsatte få skylda og kanskje trekk i lønn. Anonymous poster hash: 28a76...46f Ikke sant i det hele tatt. Butikker har forsikring mot slike skader. Men som mor hadde jeg uansett gitt beskjed til datteren min om at hun ikke fikk røre. Anonymous poster hash: e6662...7b1
Appelsinpiken Skrevet 24. mai 2014 #7 Skrevet 24. mai 2014 En 4åring er da fullt istand til å løfte en gjenstand for å se på den?? I alle fall er vår 4 åring det, og det uten å være uforsonlig og knuse noe. Det er er par steder der jeg ikke handler lenger, finner meg faktisk ikke i å bli himler med øynene til fordi jeg spør om å få en baguett varmet med krydder på...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #8 Skrevet 24. mai 2014 Selv om butikker har det koster det fortsatt butikken penger og de ansatte får refs for du du ikke klarer å passe på ungen din! Nysgjerrige unger har ingen ting å gjøre i en butikk med knuselige ting! Frekke og egoistiske mødre. Anonymous poster hash: 28a76...46f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #9 Skrevet 24. mai 2014 Hjelper fint lite at hun er et nysgjerrig barn. Ungen burde ikke få lov til å ta på/ røre varer i hyllene. Det er ditt ansvar å passe på at hun ikke gjør det. Jeg irriterer meg over foreldre som lar ungene sine pille på alle mulige varer i hyllene - også i lekebutikken. Varene er til salgs for kunder som velger å bruke penger på de, og er ikke til lek og adspredelse for unger som slippes løs i butikkene!! Anonymous poster hash: 26dfe...2b3
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #10 Skrevet 24. mai 2014 Ja, dette var en frekk butikkansatt! Det går an å si ting på en ordentlig måte! Dessverre er service noen man finner lite av i norske butikker. Anonymous poster hash: f301d...60b
Gjest Skrevet 24. mai 2014 #11 Skrevet 24. mai 2014 En 4 åring skal da heller ikke klå på ting i butikkene, langt mindre glassfigurer. Du som mamma burde ha stått ved siden av henne og forklart: Nei ikke rør! Sier ikke at din 4 åring er klomsete og kunne ha knust denne saken, men mange andre er det. OG når det kommer til butikkansatten, så burde hun lære seg å være servicemained og snakket i en bedre tone.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #12 Skrevet 24. mai 2014 Jeg jobber i butikk, og du aner ikke hvor stor frustrasjon mange unger er for oss. De slippes løs i butikken, løper rundt, plukker ned ting, plukker fra hverandre ting, knuser ting osv og foreldrene bare tar med seg ungen å går igjen uten å i det hele tatt tilby seg å hjelpe med å rydde opp etter dem... Ofte går mammaen og ser i en annen butikk som ungen synes er kjedelig og lar unge(e) leke og herje fritt uten tilsyn. At vi har forsikring for ting kundene ødelegger i butikken er overhodet ikke sant, det går som rent svinn, akkurat som nasking gjør det. Men jeg er likevel enig med deg, kundeservice er det viktigste, vi jobber med mennesker og må tåle mennesker. Mennesker kommer i alle utgaver og vi må takle de alle. De fleste er heldigvis veldig hyggelige, og ungene kjempesøte. Ting blir knust av og til men det er som regel uhell, selv om jeg også har opplevd barn som har kastet tre ting i gulvet etter hverandre mens hun sto og så på meg og ventet på reaksjonen. Jeg hadde aldri sagt noe til hverken deg eller ungen om ungen din plukket på glassting, jeg hadde regnet med at du hadde kontroll også fikk det helle gå galt om du ikke hadde det. Din opplevelse av å være i butikken, det du evt la igjen av penger og ikke minst at du ikke hadde snakket stygt om oss til andre etterpå hadde vært mye viktigere enn en knust pyntegjenstand. Mener ikke du gjorde noe galt altså, eller at ungen din gjorde det. Jeg mener bare å si at det kan hende den ansatte hadde fått sin dose av drittunger for dagen også gikk det utover ditt barn, det var helt feil av henne. Du kan ikke jobbe i butikk om du ikke klarer bite i deg slik frustrasjon. Anonymous poster hash: 94be2...35d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #13 Skrevet 24. mai 2014 Hi, du må lære deg forskjell på hun/henne og hvis/visst. Dette burde du som voksen (?) allerede kunne. Min 6-åring har bedre språk enn deg. Anonymous poster hash: 86ba8...982
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #14 Skrevet 24. mai 2014 Min 4 åring får ikke lov å røre ting i butikken, særlig ting som kan bli ødelagt. Når det er sagt har jeg opplevd ufordraglige folk jeg også. Særlig en hendelse, jeg skulle ha synstest og måtte ha med meg barnet på 1,5 år. Sa i fra på forhånd og alt i orden. Hun satt fastspent i vognen og pludret med en bok, ingen hyling eller høye lyder. Klagingen fra optikeren startet med en gang, og halvveis uti undersøkelsen sier hun at hun klarer ikke høre hva hun gjør og begynner en remse uten like. Jeg svarte tilbake at hun hadde sagt at dette var greit på forhånd og jeg regner med at jeg da kan ha henne med ( det tar jo vanligvis 10 min.) og svaret? Jo men jeg måtte da vite at hun måtte være heeelt stille for ellers kunne hun ikke høre hva hun gjorde. Jeg svarte at dette var en synsundersøkelse ikke en hørselstest, og at jeg ikke kom til å handle der mer med slik behandling. Og så gikk jeg. Fant et annet sted som tålte å ha småen i vognen den tiden det tok å sjekke evt forandringer. Anonymous poster hash: a09f0...b18
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #15 Skrevet 24. mai 2014 Jeg ble kastet ut av en dyrebutikk en gang da jeg sa ifra at kaninene hadde dårlig mat å spise. Handler ikke der mer. En annen butikkansatt så ikke på meg engang da jeg handlet en vare. Stod og pratet med en annen ansatt med ansiktet vendt vekk. Ubehagelig... Anonymous poster hash: f04d0...1ba
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #16 Skrevet 24. mai 2014 Jeg jobber i butikk, og du aner ikke hvor stor frustrasjon mange unger er for oss. De slippes løs i butikken, løper rundt, plukker ned ting, plukker fra hverandre ting, knuser ting osv og foreldrene bare tar med seg ungen å går igjen uten å i det hele tatt tilby seg å hjelpe med å rydde opp etter dem... Ofte går mammaen og ser i en annen butikk som ungen synes er kjedelig og lar unge(e) leke og herje fritt uten tilsyn. At vi har forsikring for ting kundene ødelegger i butikken er overhodet ikke sant, det går som rent svinn, akkurat som nasking gjør det. Men jeg er likevel enig med deg, kundeservice er det viktigste, vi jobber med mennesker og må tåle mennesker. Mennesker kommer i alle utgaver og vi må takle de alle. De fleste er heldigvis veldig hyggelige, og ungene kjempesøte. Ting blir knust av og til men det er som regel uhell, selv om jeg også har opplevd barn som har kastet tre ting i gulvet etter hverandre mens hun sto og så på meg og ventet på reaksjonen. Jeg hadde aldri sagt noe til hverken deg eller ungen om ungen din plukket på glassting, jeg hadde regnet med at du hadde kontroll også fikk det helle gå galt om du ikke hadde det. Din opplevelse av å være i butikken, det du evt la igjen av penger og ikke minst at du ikke hadde snakket stygt om oss til andre etterpå hadde vært mye viktigere enn en knust pyntegjenstand. Mener ikke du gjorde noe galt altså, eller at ungen din gjorde det. Jeg mener bare å si at det kan hende den ansatte hadde fått sin dose av drittunger for dagen også gikk det utover ditt barn, det var helt feil av henne. Du kan ikke jobbe i butikk om du ikke klarer bite i deg slik frustrasjon. Anonymous poster hash: 94be2...35d Kundeservice handler jo også om å ta ansvar og hensyn til de andre kundene dine. Hvis du som butikkansatte tålererer at unger løper rundt, plukker på ting, leker med varer osv kan jeg garantere at du mister endel andre kunder. Mange unngår å handle i slike butikker. Jeg vil ikke betale fullpris på varer som er fiklet med eller tilgriset av andre kunder/barn. Du beholder kanskje de kundene du unngår å tilsnakke men du mister endel andre....... Verdt en tanke... Anonymous poster hash: 26dfe...2b3
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #17 Skrevet 24. mai 2014 Jeg jobber i butikk, og du aner ikke hvor stor frustrasjon mange unger er for oss. De slippes løs i butikken, løper rundt, plukker ned ting, plukker fra hverandre ting, knuser ting osv og foreldrene bare tar med seg ungen å går igjen uten å i det hele tatt tilby seg å hjelpe med å rydde opp etter dem... Ofte går mammaen og ser i en annen butikk som ungen synes er kjedelig og lar unge(e) leke og herje fritt uten tilsyn. At vi har forsikring for ting kundene ødelegger i butikken er overhodet ikke sant, det går som rent svinn, akkurat som nasking gjør det. Men jeg er likevel enig med deg, kundeservice er det viktigste, vi jobber med mennesker og må tåle mennesker. Mennesker kommer i alle utgaver og vi må takle de alle. De fleste er heldigvis veldig hyggelige, og ungene kjempesøte. Ting blir knust av og til men det er som regel uhell, selv om jeg også har opplevd barn som har kastet tre ting i gulvet etter hverandre mens hun sto og så på meg og ventet på reaksjonen. Jeg hadde aldri sagt noe til hverken deg eller ungen om ungen din plukket på glassting, jeg hadde regnet med at du hadde kontroll også fikk det helle gå galt om du ikke hadde det. Din opplevelse av å være i butikken, det du evt la igjen av penger og ikke minst at du ikke hadde snakket stygt om oss til andre etterpå hadde vært mye viktigere enn en knust pyntegjenstand. Mener ikke du gjorde noe galt altså, eller at ungen din gjorde det. Jeg mener bare å si at det kan hende den ansatte hadde fått sin dose av drittunger for dagen også gikk det utover ditt barn, det var helt feil av henne. Du kan ikke jobbe i butikk om du ikke klarer bite i deg slik frustrasjon. Anonymous poster hash: 94be2...35d Kundeservice handler jo også om å ta ansvar og hensyn til de andre kundene dine. Hvis du som butikkansatte tålererer at unger løper rundt, plukker på ting, leker med varer osv kan jeg garantere at du mister endel andre kunder. Mange unngår å handle i slike butikker. Jeg vil ikke betale fullpris på varer som er fiklet med eller tilgriset av andre kunder/barn. Du beholder kanskje de kundene du unngår å tilsnakke men du mister endel andre....... Verdt en tanke... Anonymous poster hash: 26dfe...2b3 Joda, selvfølgelig en balansegang. Unger som leker sisten i butikken, drar ting ut av hyllene og ned på gulvet også sier at jeg må gå og finne mammaen sin for sånn er det ikke lov å oppføre seg i butikken. Men nå snakket jeg om situasjonen HI opplevde, hvor datteren hennes tok en ting ut av hyllen for å vise mamma, da hadde jeg ikke grepet inn for jeg hadde tatt det som en selvfølge at mammaen hadde kontroll, så på tingen og satte den fint tilbake. Det er jo sånn det som regel er. De ungene som ødelegger og herjer istykker ting er ikke i flertall (ihvertfall ikke hver dag ) Anonymous poster hash: 94be2...35d
Serepta Skrevet 24. mai 2014 #18 Skrevet 24. mai 2014 Mine barn har lært fra de var små at man ser ikke med fingrene. De kan være nysgjerrige og kikke på ting, men ikke ta på. Når det er sagt så er det heller ikke greit at butikkansatte roper til kunder.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #19 Skrevet 24. mai 2014 Jeg jobber i butikk, og du aner ikke hvor stor frustrasjon mange unger er for oss. De slippes løs i butikken, løper rundt, plukker ned ting, plukker fra hverandre ting, knuser ting osv og foreldrene bare tar med seg ungen å går igjen uten å i det hele tatt tilby seg å hjelpe med å rydde opp etter dem... Ofte går mammaen og ser i en annen butikk som ungen synes er kjedelig og lar unge(e) leke og herje fritt uten tilsyn. At vi har forsikring for ting kundene ødelegger i butikken er overhodet ikke sant, det går som rent svinn, akkurat som nasking gjør det. Men jeg er likevel enig med deg, kundeservice er det viktigste, vi jobber med mennesker og må tåle mennesker. Mennesker kommer i alle utgaver og vi må takle de alle. De fleste er heldigvis veldig hyggelige, og ungene kjempesøte. Ting blir knust av og til men det er som regel uhell, selv om jeg også har opplevd barn som har kastet tre ting i gulvet etter hverandre mens hun sto og så på meg og ventet på reaksjonen. Jeg hadde aldri sagt noe til hverken deg eller ungen om ungen din plukket på glassting, jeg hadde regnet med at du hadde kontroll også fikk det helle gå galt om du ikke hadde det. Din opplevelse av å være i butikken, det du evt la igjen av penger og ikke minst at du ikke hadde snakket stygt om oss til andre etterpå hadde vært mye viktigere enn en knust pyntegjenstand. Mener ikke du gjorde noe galt altså, eller at ungen din gjorde det. Jeg mener bare å si at det kan hende den ansatte hadde fått sin dose av drittunger for dagen også gikk det utover ditt barn, det var helt feil av henne. Du kan ikke jobbe i butikk om du ikke klarer bite i deg slik frustrasjon. Anonymous poster hash: 94be2...35d Kundeservice handler jo også om å ta ansvar og hensyn til de andre kundene dine. Hvis du som butikkansatte tålererer at unger løper rundt, plukker på ting, leker med varer osv kan jeg garantere at du mister endel andre kunder. Mange unngår å handle i slike butikker. Jeg vil ikke betale fullpris på varer som er fiklet med eller tilgriset av andre kunder/barn. Du beholder kanskje de kundene du unngår å tilsnakke men du mister endel andre....... Verdt en tanke...Anonymous poster hash: 26dfe...2b3 Joda, selvfølgelig en balansegang. Unger som leker sisten i butikken, drar ting ut av hyllene og ned på gulvet også sier at jeg må gå og finne mammaen sin for sånn er det ikke lov å oppføre seg i butikken. Men nå snakket jeg om situasjonen HI opplevde, hvor datteren hennes tok en ting ut av hyllen for å vise mamma, da hadde jeg ikke grepet inn for jeg hadde tatt det som en selvfølge at mammaen hadde kontroll, så på tingen og satte den fint tilbake. Det er jo sånn det som regel er. De ungene som ødelegger og herjer istykker ting er ikke i flertall (ihvertfall ikke hver dag ) Anonymous poster hash: 94be2...35d Ikke for å være pirkete, men: Det står da ingenting i innlegget om at hun løftet en ting for å vise mammaen sin? Det står at hun brått løftet en glassgfigur. Ungen og mor fikk tilsnakke av den ansatte og mor ble sur og argumenterte med at ungen bare var nysgjerrig! I tillegg nevner du en episode hvor et barn slenger varer i gulvet opptil flere ganger for å se din reaksjon? Burde du ikke reagert første gangen?? Eller tenkte du også da at det er viktigere at mor/far legger igjen penger og unngår at de snakker negativt om deg og butikken? Som flere her nevner: mange synes det er en uting at unger klår på varer i butikken. Man kan fint være nysgjerrig med øynene:) Anonymous poster hash: 26dfe...2b3
3 i april Skrevet 24. mai 2014 #20 Skrevet 24. mai 2014 Enig med den butikkansatte her bortsett fra at hun kunne sakt det i en rolig tone. Barn og butikk med knuselige ting hører ikke sammen. Pass bedre på ungen din. Hadde den blitt knust ødelagt ville den annsatte få skylda og kanskje trekk i lønn. Anonymous poster hash: 28a76...46f Her hadde ingen fått "skylda" Å den ansatte hadde heller ikke fått trekk i lønn. Når det er en butikk med masse dill som kan knuse så er det faktisk ikke uvanlig at noe knuses enten av voksne eller barn. Å de aller fleste butikker tar dette som svinn. Jeg har selv jobbet i butikk i mange år å jeg har aldri opplevd at kunden har måtte betale om de skulle være så uheldige å knuse noe.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #21 Skrevet 24. mai 2014 Jeg jobber ikke i butikk og aner ikke hvordan det er med ting som knuses, men jeg har to barn og så lenge jeg har de med inn i en butikk er det jo mitt ansvar å passe på at de holder fingrene unna. Jeg hadde blitt litt flau om de fikk tilsnakk av personalet, for det skulle jeg ha gitt dem før det ble nødvendig. Kan være enig i at den ansatte kunne sagt fra på en penere måte, men helt greit å si fra. Anonymous poster hash: a1c8f...e60
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #22 Skrevet 24. mai 2014 Jeg forstår den ansattes frustrasjon, men syns det ble håndtert på en helt feil måte. Jeg jobber selv i butikk og bryter ikke inn med mindre det blir helt nødvendig, gjerne i tilfeller hvor foreldrene er et helt annet sted og ikke har kontroll. Skal man forstyrre en kunde må man gjøre det rolig og hyggelig, ellers vil det virke mot sin hensikt. Prøv å tenk Kardemommeby-loven. Jeg kan også bli irritert på unger og foreldre som griser til gulvene våre (ofte is og smoothie-flekker på gulvet uten at foreldrene sier ifra) og at barn kan ha varer langt inni munnen og rett foran meg uten at foreldrene reagerer. I sånne tilfeller holder jeg det for meg selv, er ikke jeg som skal oppdra ungene deres. Jeg kan fikse på det i ettertid, det er jo tross alt en del av jobben min. Anonymous poster hash: 72213...a9d
Elina Skrevet 24. mai 2014 #23 Skrevet 24. mai 2014 Enig med den butikkansatte her bortsett fra at hun kunne sakt det i en rolig tone. Barn og butikk med knuselige ting hører ikke sammen. Pass bedre på ungen din. Hadde den blitt knust ødelagt ville den annsatte få skylda og kanskje trekk i lønn. Anonymous poster hash: 28a76...46f Ja, for det er krise om hun knuser noe på nille til 20kr!? Man betaler da om noe blir knust, det er helt normalt og ingenting å heve stemmen over. Skulle tro HI var inne på en eksklusiv porselensbutikk, og ikke nille!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #24 Skrevet 24. mai 2014 Nille eller ei, det handler om respekt for andre sine ting. Har man ikke betalt for noe er det ikke DITT, da har man ingenting med å ødelegge/knuse ting uten å betale for seg. Det er tap for butikken enten varen koster 5kr inn eller 500kr, det skjønner alle med litt omløp. Anonymous poster hash: c8523...bf7
Elina Skrevet 24. mai 2014 #25 Skrevet 24. mai 2014 Nille eller ei, det handler om respekt for andre sine ting. Har man ikke betalt for noe er det ikke DITT, da har man ingenting med å ødelegge/knuse ting uten å betale for seg. Det er tap for butikken enten varen koster 5kr inn eller 500kr, det skjønner alle med litt omløp. Anonymous poster hash: c8523...bf7 Om det var ment til meg så må du nesten se en gang til på hva jeg skrev. Selvfølgelig betaler man for seg om man ødelegger noe, det sier seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå