Gå til innhold

hvordan overlever man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Omgangssyke med 1,5 åring...

Jeg bare lurer. For jeg vil helst ha en sprøyte med gift nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse sympati! 

Du overlever, men det er jævla kjipt når det står på. 

God bedring til lille og stor klem til deg  :klem:

Skrevet (endret)

Hadde det bare vært hun som var syk... Er jeg som ligger ut flatt og spyr :-( :-(

Endret av Bustetroll
Skrevet

God bedring til deg og lån bort barnet til noen!

Skrevet

Ingen å låne bort til :-(

Skrevet (endret)

Hadde det bare vært hun som var syk... Er jeg som ligger ut flatt og spyr :-( :-(

Enda verre....

Salinas, eplejuice og farris! Saltet i farrisen binder væske i kroppen og sukkeret i eplejucen gir deg næring. Kjeks tar du når du har holdt litt på væsken. 

Har du netflix? Finfin underholdning til lille :)

Masse god bedring!

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Enda verre....

Salinas, eplejuice og farris! Saltet i farrisen binder væske i kroppen og sukkeret i eplejucen gir deg næring. Kjeks tar du når du har holdt litt på væsken.

Har du netflix? Finfin underholdning til lille :)

Masse god bedring!

Har ingen av delene. Haha. Har vann, og det går jo bare rett opp igjen det også. Mini er ikke noe fan av tv osv.. Kan jo prøve. Har i grunn ikke prøvd før annet ene en YouTubesang her og der :-P

Kan jeg spise smertestillende? Har vondt i hodet og ryggen pga brekninger uten å ha noe å kaste opp. :-P

Skrevet

Spørs om du holder på paraceten da... 

Har du ris og blåbær(frossne) i hus? Hvis du har det, kok opp ris og lag en mos/smootie av ris og blåbær. Begge deler er bra for magen. 

Skrevet

For å spare deg deg, jeg har ingenting. Haha

Får tygge litt isbiter inntil videre

Skrevet

Er jo litt gøy å bare observere her halvdød fra sofaen da.? Ungen har funnet en gammel sommerhatt som er alt for liten. Den er plassert pent på hodet, mens hun har hentet et par never hundemat, som hun pent gir til Hunden en etter en. :-P

Skrevet

For å spare deg deg, jeg har ingenting. Haha

Får tygge litt isbiter inntil videre

Da har jeg bare en kjip ting igjen på lista....

Kok opp vann med litt sukker og salt, avkjøl og drikk. Smaker nært høgg, men saltet binder og sukkeret vil gi deg et snev av energi. 

Skrevet

Takk for råd! Føler meg bitte litt bedre. Begynte jo i går kveld og pleier vel ikke være mange dagene med oppkast..

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Skjønner at det er bare hat da ja:( husker når vi hadde det der- jeg fant en gammel eske med ritz kjeks; var nær ved å inngå ekteskap med den da så glad ble jeg.

Håper det gir seg snart

Skrevet

Ønsker deg masse god bedring!! :)

Skrevet (endret)

Å kjære deg, frøken Troll! Siden du har såpass smått minitroll har du kanskje stikkpiller? Da låner du hemningsløst derfra. For de kaster du ikke opp. Ellers kommer gjerne hodepinen av væsketap, så drikk kokt vann med salt og sukker som du fikk anbefalt her, bare en teskje av gangen, bitte bitte små slurker. Kaster du opp av det også fukter du en klut og sutter på.

Og når du er litt bedre lager du deg havresuppe(tynn grøt), mos med stavmikser så den blir helt suppe og bland i litt søtt (blåbærsaft, solbærsirup etc.)

Og til slutt finner du frem alt du trenger (bøtte med plastpose i, ekstra poser, tørkerull, håndsprit og engangshansker om du har) og setter klart. For er du skikkelig uheldig begynner ungen å spy i natt og da skal du ikke bruke kreftene dine på å lete etter ting.

God bedring!

Føler virkelig med deg, jeg fikk fryktelige flashbacks nå.. Fra en gang jeg hang over bøtta mens mellombror spydde i do ved siden av meg og minstebror hang over skulderen min og spydde meg nedover ryggen... Av alle syker er omgangssyke høyt oppe på hat-lista!

Endret av amandine
Skrevet

Å kjære deg, frøken Troll! Siden du har såpass smått minitroll har du kanskje stikkpiller? Da låner du hemningsløst derfra. For de kaster du ikke opp. Ellers kommer gjerne hodepinen av væsketap, så drikk kokt vann med salt og sukker som du fikk anbefalt her, bare en teskje av gangen, bitte bitte små slurker. Kaster du opp av det også fukter du en klut og sutter på.

Og når du er litt bedre lager du deg havresuppe(tynn grøt), mos med stavmikser så den blir helt suppe og bland i litt søtt (blåbærsaft, solbærsirup etc.)

Og til slutt finner du frem alt du trenger (bøtte med plastpose i, ekstra poser, tørkerull, håndsprit og engangshansker om du har) og setter klart. For er du skikkelig uheldig begynner ungen å spy i natt og da skal du ikke bruke kreftene dine på å lete etter ting.

God bedring!

Føler virkelig med deg, jeg fikk fryktelige flashbacks nå.. Fra en gang jeg hang over bøtta mens mellombror spydde i do ved siden av meg og minstebror hang over skulderen min og spydde meg nedover ryggen... Av alle syker er omgangssyke høyt oppe på hat-lista!

Oioioi, det virket som et ufint scenario! Er glad jeg bare har én nå, hehe. Håper virkelig hun holder seg frisk.. Men tviler egentlig, for hun (dette er jo bare TYPISK) har nektet å sove i natt. La seg ikke før 21.45, og stod opp igjen kl 3. Så hadde en klatrende ettåring på ryggen mens jeg lå over sengekanten og spøy i natt. :P 

Men i og med at jeg tok henne over i min seng, og i tillegg har vi spist av samme bestikk osv, så blir vel ho også syk=( Håper jeg er frisk innen da isåfall *krysse fingre*

Som nevnt så har jeg ingenting av det som er nevnt, alle skap er tomme. Er veldig uflink til å ha mat i huset. Kjøper som regel inn til hver dag *dum*.

Hadde smakt med farris og isbiter nå! omnomnom..

Skrevet

God bedring!

Oioioi, det virket som et ufint scenario! Er glad jeg bare har én nå, hehe. Håper virkelig hun holder seg frisk.. Men tviler egentlig, for hun (dette er jo bare TYPISK) har nektet å sove i natt. La seg ikke før 21.45, og stod opp igjen kl 3. Så hadde en klatrende ettåring på ryggen mens jeg lå over sengekanten og spøy i natt. :P 

Men i og med at jeg tok henne over i min seng, og i tillegg har vi spist av samme bestikk osv, så blir vel ho også syk=( Håper jeg er frisk innen da isåfall *krysse fingre*

Som nevnt så har jeg ingenting av det som er nevnt, alle skap er tomme. Er veldig uflink til å ha mat i huset. Kjøper som regel inn til hver dag *dum*.

da ringer du noen, naboen eller hvem som helst. Du ber noen om å handle bitte litt for deg og sette posen utenfor døren. Forklar situasjonen, og be om hjelp. Jeg garanterer deg at du får hjelp! Selv av ukjente naboer.

Skrevet

God bedring!

da ringer du noen, naboen eller hvem som helst. Du ber noen om å handle bitte litt for deg og sette posen utenfor døren. Forklar situasjonen, og be om hjelp. Jeg garanterer deg at du får hjelp! Selv av ukjente naboer.

Men føler meg myye bedre nå! Kvalmen har gitt seg, nå er det bare hodepine og litt magevondt og ekstremt trøtthet. Krysser bare alt jeg kan for at ikke baby blir dårlig.

Nå har jeg lastet ned frozen, så har jeg litt underholdning også. 

Kanskje jeg også klarer å komme meg til butikken!Må jo ut med den stakkars hunden også.. Skulle ønske jeg hadde butikk i nærheten uten å måtte ta buss. Eller jeg MÅ ikke ta. Men da er det 20 min å gå nedoverbakke, noe jeg ofte gjør, men hjemturen blir busstur!

Skrevet

Uff...får håpe slt er bedre nå. Vi hadde omgangssjuka forrige helg, men her er ungene store nok til å klare seg selv med å smøre skiver, tørke ræv etc.. Så da er det lettere tross alt.

Skrevet

Uff...får håpe slt er bedre nå. Vi hadde omgangssjuka forrige helg, men her er ungene store nok til å klare seg selv med å smøre skiver, tørke ræv etc.. Så da er det lettere tross alt.

Er frisk igjen nå :D

Det er baby også, så krysser alt for at hun holder seg frisk. Hvor lang tid kan det ta? 

Skrevet

De gangene han absolutt ikke er i form til å se etter ungene (sykdom, dagenderpå, søndag allfor tidlig morgen etc) leker min mann gjerne cowboy og indianer med eldstemann. Han tar da rollen som død indianer. Hvis det er snakk om minstemann er det prins og prinsesse som gjelder, og han er den sovende prinsen......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...