Gå til innhold

Provosert - Vaskemaskin og reklmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 5 års reklamasjonsrett på en vaskemaskin ifølge forbrukerrådet. Dette er fordi et slikt produkt er ment å vare i vesentlig lenger enn garantitiden.

Min maskin har tatt kvelden etter litt over 3 år. Den pumper ikke ut vannet etter vask, og det er ikke noen "bruker"feil ala spiker, stein eller noe sånt. Den rett og slett bare vil ikke.

Reparatøren byttet pumpe, men dette er definert som slitedel og dermed ikke dekket av reklamasjonen. Vi må betale for dette selv, både reparatør og deler.

WTF??? Hva er det som IKKE er en slitedel på en vaskemaskin da ? Dette er jo bare en dustete måte for leverandøren å tyne regelverket.

Flere som har vært ute for noe sånt ?

Jeg ser også at det stadig reklameres med "10 års motorgaranti" - men hva er da motorgaranti ? Tør vedde på at de delene som pleier ryke på maskinene neppe defineres som motor. Dermed er denne garantien verdiløs.

Anonymous poster hash: 85653...ce9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri betalt for noe form for arbeid på våre vaskemaskiner.vi hadde ei maskin hvor vi hadde mye arbeid med.

Skrevet

Han som var her hadde forberedt seg godt tydeligvis, og han hadde med utskrift fra en rettslig kjennelse som gikk i Electrolux`favør da en kunde tok en lignende sak til retten.

Det å møte opp for å reparere en vaskemaskin med disse papirene i hånden, da driver man en praksis som er litt på kanten spør du meg. Det var tydelig at han måtte diskutere dette med kunden ofte, og kunne klaske papirene på at han hadde loven på sin side i bordet.

HI

Skrevet

Hm men igjen han er en repratør han får betalt av electrolux.og hvis de nekter og betale og du nekter og betale er det han som får utgiften.

Dette må du ta med butikken og med elektrolux

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Pumper har bare en garantitid på 2 år, fikk samme beskjed når vi fikk feil med vår Ariston for over en uke siden. Hos oss viste det seg imidlertid at det ikke var pumpa likevel, men det elektriske systemet, som faktisk går under 5 års garantien. Kjipe greier, men sånn er det bare, de utelater jo det som ryker først for å beskytte seg selv mot utgifter. Men det gjør alle, det være seg vaskemaskiner eller biler.

Skrevet

Ja det er det jeg lurer på, hva om det ikke er pumpa ? Får vi pengene tilbake for den da eller ?

Skrevet

Vi hadde repratør på vår, med beskjed fra butikken at det mest sannsynlig var pumpa som var gåen og at dette var noe som ikke ble dekket av garantien. Men det viste seg å være en bolt som hadde knekt, så det ble dekket. Reparermannen hadde ikke opplevd det før engang, så han var veldig overrasket.

Anonymous poster hash: 9574a...b93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...