Gå til innhold

Moren min nedprioriterer alltid meg på telefon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor sa tidlig fra at hun ser på det som en selvfølge å stille opp som barnevakt for sønnen min på 3 når lillebror melder sin ankomst mens mannen er ute på jobbopphold. Jeg har derfor ikke avtalt med noen andre som kan stille opp.

Jeg har lagt merke til at jeg alltid blir prioritert vekk når noen andre ringer eller om hun blir forstyrret der hun er. Så sier hun at hun ska ringe opp, jeg går og venter og hun ringer selvsagt ikke.

Når jeg forsøker å ringe og hun er i tlf, trykker hun på avvis og kan sende sms at hun prater med venninna si og ringer senere - noe hun ikke alltid gjør og om hun gjør det er jeg opptatt med legging etc.

Da jeg hadde vært på sykehuset for kontroll forsøkte jeg å ringe henne med resultater da vi kom hjem. Hun svarte ikke og jeg fikk etterhvert sms med beskjed "Venninnekveld".

Samtidig, når HUN har behov for å vite hva som skjer hos meg, kan hun sende ti meldinger etter hverandre om hvorfor jeg ikke svarer, om jeg sover, at hun blir bekymret. Her en dag sovnet jeg under legginga av gutten og våknet tidlig på morgen til ti slike sms og der den siste var "om du ikke svarer, må jeg kontakte politiet for å få dem til å sjekke om du lever". Så hyggelig da. Om noe var skjedd meg kunne det like gjerne skjedd de kveldene hun er for opptatt til å besvare mine telefonoppringninger...

Hun var slik før jeg ble gravid med lillebror også, men da var det ikke så kritisk. Nå tenker jeg at jeg ikke uten videre kan stole på å oppnå kontakt når fødselen starter. Hva tenker dere?

Jeg har to uker til termin.

Anonymous poster hash: 3e653...75a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville laget meg avtaler med adre enn bare din mor. Litt kjedelig hvis du ikke får tak i henne når du trenger henne..

Anonymous poster hash: 1b9d5...e2a

Skrevet

At du må snakke med din mor og ikke oss. Men jeg regner med at hun stoler på at dere klarer å sende en ekstra melding hvis det er noe på gang.

Gjest Antarctica
Skrevet

Narsissistisk kjerring. Hvis hun ikke har fasttelefon ville jeg ha skaffet meg en back up- løsning.

Skrevet

Har litt forståing for mor di når ho prioriterer å vere sosial med vener i selskap, og ikkje snakke i mobiltelefonen.  Eg har sjølv avvist telefonar og sendt sms når eg er i selskap, for ofte veit eg at dei ringjer berre for å prate.  Likar ikkje at gjester skravlar i mobilen om i besøk heller, men synes det er greit om dei svarar heilt kort. 

Om du ringjer om att fleire gonger vil eg tru ho skjønar teikninga, men snakk med henne og nemn bekymringa di.  Det er jo naturleg å prioritere å svare på telefonen frå dagsventande når ein er standin.

Skrevet

Hun forteller jo hvorfor hun ikke kan prate. Hvis dere uansett snakker sammen flere ganger i uka og Kansje mer enn 5 minutter også, synes jeg ikke dette høres rart ut. Hun burde ringe tilbake hvis hun har sagt det, men at du da holder på med legging er ikke hennes skyld. Da er det du som ikke kan snakke og som har ansvaret for å ringe tilbake.

Anonymous poster hash: 8b0cd...7fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...