Gå til innhold

Dette ødelegger for forholdet.....:(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres ut som en bagatell , men mannen er i overkant opptatt av å ha det ryddig ( han rydder ikke for mye selv, da han jobber masse). Jeg VIL også ha d ryddig, blir stresset av rot, men Adhd min får meg til å gjøre alt annet og rett og slett benekte hele dritten . Vært slik hele livet og jeg prøver å endre det daglig !! Og rotet høres verre it enn det er. Ser faktisk ikke så ille ut her. Så begynner mannen med en "mild " diskusjon( i hans hodet) , men sårende ord. Jeg burde sette opp kamera og se hva du gjør når du er hjemme, for rydde gidder du faen ikke . Idag sortere jeg et rom og ryddet som tok er par timer . SAmt småting. Han spør HVER dag hva jeg har gjort. For i hans øyne er det aldri bra nok...

 

Dette sa jeg nå, ar han aldri kommer til å bli fornøyd. Jeg blir tydelig såret og nå krangler han som faen. Mens jeg sitter rolig og prøver så smått å forsvare meg.

 

Jeg VIL være en rydde freak osv. Bruke all min tid og energi på å ha det ship shape og strøkent, stolt osv. Men nå får jeg høre at han hater alt med huset Pga rot ( igjen, hadde noen kommet hit uanmeldt nå hadde de ikke lagt særlig merke til noe)

 

Det er sårende... Skikkelig sårende!!

 

Jeg vet jeg er teit som ikke hører på han og bare shiner huset til det skinner som gull av det.... Jeg er bare psykisk sliten, mye styr med både d ene og andre, men han kan aldri forstå det.... Og han sier jeg må skjerpe meg og slutte å føle alt så ekstra mye... Hadde han bare vært i mitt hode. Som aldri har hatt noe gode tanker om meg. Null selvfølelse, null tro på meg....

 

Noen tips til hvordan jeg kan .... Bli flinkere å rydde hver dag?:(

 

Anonymous poster hash: 90dcb...8cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger tips til hvordan du kan bli kvitt den drittsekken, ikke hvordan du skal rydde.

 

Vil han ha det ryddigere kan han rydde selv.

 

Anonymous poster hash: 8831b...f1c

Skrevet

Han er sikkert sliten av å jobbe selv, og lar det gå ut over deg. Jeg er litt sånn at når jeg går hjemme i permisjon (nå) så flyr tiden mye fortere enn om jeg faktisk er på jobb, da går alt i ett, men hjemme blir man mer bedaglig. To timer rydding er jo ikke så mye jobb som en hel arbeidsdag, men det føles litt sånn når man går hjemme. Kanskje han er litt sjalu på deg fordi han sliter seg ut med å tjene penger til familien (om det er sånn at du ikke har noen jobb?).



Anonymous poster hash: b161a...286
Skrevet

Jeg er #3. Mente foresten ikke at det han driver med er greit. En ting er å forvente en viss ryddighet, men å bli pirkete er rett og slett respektløst. Han må jo kunne gjøre noe selv også om han ikke er fornøyd da



Anonymous poster hash: b161a...286
Skrevet

Ja, men jeg ser jeg kunne vært mye flinkere til å holde det ryddig. Måten jeg forklarer det må så høres det ut som det er bomba her, men det er det IKKE! Men kravene er høye og keg er ikke på det nivået :( men han fatter det pokker meg ikke !!!! Så hvis jeg klarte å holde det jevnt over bra så hadde jeg sluppet å høre på klaging som dette....

 

Atter igjen krangling ...

 

Anonymous poster hash: 90dcb...8cf

Skrevet

Jeg er stundent, går på aap og bidrar nesten mest økonomisk. Både m barna og regninger og mat og alt. Så han har ikke noe som helst å klage på på den fronten!

 

Klærne blir vasket, brettet , lagt på plass. Bad er alltid shinet, mat kommer på bordet når han kommer hjem. Barna blir underholdt. Jeg har system i rotet ... Stort sett. Jeg er veldig surrete av meg, og distraheres veldig lett, men etter mange år med meg burde han vite det!! Samtidig syns jeg selv jeg har forbedret meg mye siden tidligere, men det så han ikke no til og da faller jeg på en måte litt ....

 

Så hvis jeg klarte å holde det strøkent så hadde det løst to problemer: stress i hodet mitt og mas fra han....

 

Anonymous poster hash: 90dcb...8cf

Skrevet

Synes det virker som han tar deg og det du gjør for gitt. Han har sikkert aldri prøvd å være den som skal ordne med alt selv, og dermed ikke har noen anelse om hvor mye det krever. Hvorfr er det du som skal rydde mest hjemme når du tar deg av barn + er student? I tillegg har du jo inntekt som dekker for dine utgifter. 



Anonymous poster hash: b161a...286
Skrevet

Han mener det er kvinnens jobb ( totalt bullshit!!!) . Jeg krever ikke noe av han annet enn å være en god far og snill mann. Klager ikke over mye jobb for lite penger , men med en gang han kommer hjem, så er der : hva har du gjort idag?! Du gjør jo INGENTING i huset ...!!!! Og nei, kanskje jeg ikke gjør så mye som syntes . Men hadde keg ikke gjort det heller så hadde det vært bomba.

 

Han passet barna 1 helg en gang, of klaget hele helgen....

 

Jeg sliter med skole, eksamen om få dager, reise om få dager. Tydeligvis teit av meg å stare å pakke nå, for det er rot og det er slikt man kan gjøre kvelden før ( nei da kikker det i hodet mitt for jeg må ha system og alt klart !!!)

 

Er det meg som er for vanskelig ? Jeg tror nemlig det. Det sliter meg ut å hele tiden tenke... Rydde jeg må rydde ... Ryyyydd!!

Kanskje jeg er lat. For jada keg hater husarbeid, nekter ikke for det. Og rot kan gjøre meg blind. Jeg orker ikke forholde meg til det..... Skippertak skjer ofte. Men han forventer shinet hus og jeg vil gi han det for å slippe maset.

 

Kanskje jeg kan lære noe selv også?

 

Anonymous poster hash: 90dcb...8cf

Skrevet

Han høres ut som en skikkelig drittsekk. Hvorfor er det en kvinnes jobb? Kan jo forstå at om mannen er ute å tjener masse penger og jobbe rmye mens kvinnen går hjemme så blir det sånn, men ikke i deres situasjon



Anonymous poster hash: b161a...286
Skrevet

Hadde han tjent masse penger og gjort vår økonomiske tilværelse trygg så skulle jeg holdt kjeft. Men det er klaging kun fordi han ikke er fornøyd . Det er ikke hans standard.

Hans ex ( vi har vært sammen i 11 år så det er en stund siden ), var mega ryddig så han sammenligner vel .... Selv om han klikker om jeg nevner det!!

 

Jeg blir bare så.... Sur, skuffa , trist og lei meg !!! Det blir kkke bra !! Men jeg vil dytte meg selv til p klare det litt bedre!!

 

Hadde de medisinene mine virket som de skulle så kanskje jeg også hadde vært flink.... Men neida!!

 

Anonymous poster hash: 90dcb...8cf

Skrevet

Du må være sammen med eksen min du! Jeg har også Adhd og lik som deg på rydding, eksen gjorde ikke en dritt og bare klaget. Jeg dndte opp deprimert og på antidepressiva, det er nå slutt og jeg har ny mann som ALDRI klager på meg! !

 

Anonymous poster hash: 2b154...740

Skrevet

Du må være sammen med eksen min du! Jeg har også Adhd og lik som deg på rydding, eksen gjorde ikke en dritt og bare klaget. Jeg dndte opp deprimert og på antidepressiva, det er nå slutt og jeg har ny mann som ALDRI klager på meg! !

 

Anonymous poster hash: 2b154...740

Æsj er det flere som dette ? Huff...

Du som da har det samme , så vet du kanskje hvordan det føles. Rot skaper stress i hodet, men jeg gjør faen ikke noe med det og hater meg for det!!! Jeg kan ikke forklare HVORdor ikke hver eneste gang jeg får spm om det heller :(

 

Anonymous poster hash: 90dcb...8cf

Skrevet

Virker på meg som om det som lager mest rot i hodet ditt er mannen din!

 

Ser du virkelig ikke dette selv? Mannen hersjer med deg!

 

Du går på aap (dvs, er mest sannsynlig ikke helt frisk), du studerer, du gjør absolutt alt hjemme. Til tross for at din aap-inntekt er 66 % av hva du hadde før, så bidrar du med mest økonomisk... selv om han liksom jobber altfor mye.

 

Han gjør ikke noe hjemme, men kjefter på deg fordi du ikke gjør enda mer enn du rekker over.

 

En mann som oppfører seg slik din gjør er ingen mann i mine øyne. Den dagen han begynner å bidra like mye som det du gjør hjemme, den dagen kan han begynne å snakke. Inntil deg så burde han være strålende og takknemlig for at du gjør alt.

 

Han burde egentlig være dypt skamfull over å ikke bidra med noe i huset, men bare kjefte på deg.

Mannen psyker deg ned og roter med hodet ditt!

 

Kvitt deg med mannen så tenker jeg at hodet ditt plutselig ikke er så rotete lenger.



Anonymous poster hash: ed893...05a
Skrevet

Syns du bør rydde opp i ca 80kg (vet ikke hva mannen veier)

 

Anonymous poster hash: 8e82e...fc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...