Gå til innhold

Hvordan bli kvitt angst? U/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 92a65...87f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved å ikke prøve å bli kvitt den. Aksepter at den er der. Angsten din prøver å fortelle deg noe. Er du sliten, stresset, har du hatt opplevelser du ikke har bearbeidet ordentlig? Hva med selvfølelse og selvtillit, er du glad i deg selv og aksepterer deg selv som du er? Kan hende du bare er ekstra følsom og var? Se på det som en styrke istedet for en svakhet.

Anonymous poster hash: 43fe4...e29

Skrevet

Utsette seg gradvis for det man er redd for. Snakker av egen erfaring ang sosial angst. Bare det å gå ut i gata er/var ille. Å gå på butikken var noe av det værste.. men har bare tvingi meg gjennom det selvom det føles som jeg har lyst til å forsvinne fra situasjonen. Det er nå MYE bedre

Anonymous poster hash: 047a2...ecc
Skrevet

Det kom som kastet på meg. Jeg får skikkelig hjertebank og problemer med å stå på beina, hendene rister og blir stiv i skuldrene. Jeg kan få det når jeg kjører bil, henter i bhg og når det blir mye mas..

Jeg vet ikke hva det kommer av.

Skrevet

Mindfulness og medisin.

Skrevet

Mitt tips er å kontakte legen for å bli henvist til psykolog, så får du tatt det fra starten. Har ei veninne som oppelve det samme. Hun fikk psykolog og fikk noen milde medisiner hun går på en stund nå mens hun er hos psykolog.. Fungerer veldig bra.

Anonymous poster hash: 047a2...ecc
Skrevet

Hm...

Skrevet

Å akseptere det er faktisk viktig. Og deretter jobbe med den: eksponering.

Mulig at angst vil være en liten del av deg hele livet derfor må du godta at slik er du og livet litt og lære deg hvordan du skal leve med dette.

Skrevet

Eksponering, eksponering, eksponering.

Men viss da e sånn at det lammer deg, kunne det vore godt å fått hjelp i prosessen. Nokon som hjalp deg med framgangen og la planen for deg. Sånn at du går passe fort fram. Ofte blir det slik at ein går for seint fram når ein ska motivere og pushe seg sjøl til noko ein syns e skummelt.

Dersom det er nytt for deg er det og nyttig å få hjelp til å finne ut kva det er som trigger angsten.

Lykke til!

(Er psykiatrisk sjukepleiar)

Anonymous poster hash: 01675...4d2

Skrevet

Har angst for å kaste opp jeg. Og har hatt den angsten så lenge jeg kan huske. Men det er først nå jeg tar i det, fordi den stopper meg i å bli gravid :( Går til behandling som innebærer kognitiv terapi, hvor vi sakte å forsiktig jobber med angsten. Og jeg har tro på at det vil hjelpe. Anbefaler deg det.

Anonymous poster hash: c2e1f...008

Skrevet

Eksponering. Vet du på forhånd hva som er vanskelig? Lag deg gjerne en stige med titall fra 10-100. Tenk gjennom på forhånd hvor skummelt du tror det blir. Deretter hvor skummelt det faktisk var. Ofte vil dette avvike med at det var lettere enn du hadde trodd på forhånd. Etterhvert som du eksponerer deg, vil du antakelig se et mønster i at det føles lettere og lettere. Dette høres ut som noe som passer best for barn kanskje, men selv for voksne kan det være en motivasjon å se konkrete resultat underveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...