Gå til innhold

Hvor mye ansiennitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart ferdig utdanna barnehagelærer. Prøver å finne ut hvor mye ansiennitet jeg får når jeg begynner. Har aldri jobbet i bhg, men har tre barn! Kan noen hjelpe meg? :-)

Anonymous poster hash: f17f5...5aa

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kommer jo Ann på om all jobb teller, og da må du se hvor mye du har jobbet før. Hos oss får vi får inntil 3 år hjemme med barn, pr barn. Et år pr barn er normalt der jeg har jobbet tidligere.

Startet på legekontor, men der telte bare relevant utdanning, så fikk 2 år pga barn. Så begynte jeg på sjukehus og hadde plutselig 7 år (jobbet på legekontoret i 3)... Venninna mi kobber i bhg og hun har fått for All jobb...

Skrevet

Kommer jo Ann på om all jobb teller, og da må du se hvor mye du har jobbet før. Hos oss får vi får inntil 3 år hjemme med barn, pr barn. Et år pr barn er normalt der jeg har jobbet tidligere.

Startet på legekontor, men der telte bare relevant utdanning, så fikk 2 år pga barn. Så begynte jeg på sjukehus og hadde plutselig 7 år (jobbet på legekontoret i 3)... Venninna mi kobber i bhg og hun har fått for All jobb...

Ok, så det er litt forskjellig fra plass til plass. Takk for svar:)

Anonymous poster hash: f17f5...5aa

Skrevet

Dette er det arbeidsgiver som bestemmer. Her jeg jobber får man ingenting for å ha egne barn, men fullført utdannelse som førskolelærer gir 6 år ansiennitet. Utkant kommuner har ofte gode avtaler på dette.

Skrevet

I det offentlige finnes det regler på dette, og ikke noe en kommune eller statlig bedrift kan styre selv. I kommune får du ansiennitet etter om erfaringen du har fra før er relevant for jobben. I det statlige er alt relevant så lenge det er over 3 mnd og 30%.

Anonymous poster hash: de9ba...def
Skrevet

I det offentlige finnes det regler på dette, og ikke noe en kommune eller statlig bedrift kan styre selv. I kommune får du ansiennitet etter om erfaringen du har fra før er relevant for jobben. I det statlige er alt relevant så lenge det er over 3 mnd og 30%. Anonymous poster hash: de9ba...def

Og at opptjeninga er etter fylte 18 år.

Der eg jobbe kan ein få inntil 6 år for å vere heime med barn. (Staten)

Anonymous poster hash: e2593...a96

Skrevet

Lenge siden jeg har jobbet med slike beregninger, men jeg vil anta at du får ansiennitet for tiden hjemme med barn. Forøvrig er det slik at ved yrker med utdannelse, er det bare relevant arbeidserfaring som teller med.

Anonymous poster hash: 4496f...03c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...