Gå til innhold

Di ryddet klar til keisersnitt!


Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡

Anbefalte innlegg

Jeg kom første gangen inn til SUS i uke 31 med kort livmorhals, den ble kortere etter som dagene gikk og i uke 33 fikk eg lungemodings sprøyten som skulle hjelpe min lille prins om han ville komme nå. Dette var tirsdag og torsdag dette ble satt hos meg. 3.mai 2013 Fredags måren startet riene 2 dager til uke 34 startet så jordmødrene ville ikke stoppe det. Eg ble bedt om og komme til sykehuset SUS, da eg kom frem og ble målt så var riene stoppet opp. Eg hadde da 2cm åpning og ble sendt hjem igjen med beskjeden at fødselen kunne starte igjen når som helst. Tiden gikk, og ingen rier startet opp igjen. i uke 37 fikk eg ul av legen for og sjekke åpningen og enda sto alt stille. torsdag 5.juni sko min mann og eg handle noe i en stor butikk hvor jeg gikk med handlevognen og sammentrekninger, tenkte at nå sko eg være tålmodig og jobbe det opp:)

fredag 7. juni for vi til sykehuset med ujevne rier og ble sendt hjem med beskjed om at fødselen ville komme i gang innen et døgn! Eg gikk tur, solte meg, ble solbrent til de grader og ingen fødsel. Lørdag 8. juni våknet eg på natten i 4 tiden, gikk opp på verandaen og satte meg med litt cola i glasset:) og telte rier. eg skalv, nå i dag skal min sønn komme tenkte eg med rier som fikk meg til å knekke i sammen. klokken 6 vekket eg min mann og fortalte at nå må vi gå. vi ringte føden og sa vi ville komme inn, vi fikk spørsmål om å vente til 7:15 som var ca 20 min til og det sko eg klare:) Vi kom inn med 4 cm åpning og fikk et rom:) jeg ba om og få gå til bilen med min mann og hente tingene mine, og ringe min svigerinne som eg ville ha med meg:) hun spurte hvor mange åpninger eg hadde, eg måtte le litt og sa ca 1 på 4 cm:) Da eg kom inn igjen fikk eg klyster, NÆSTY!!!! så fikk eg komme i et deilig badekar:) da eg hadde 7-8 cm åpning startet det og gjør mer og mer vondt og eg lo ikke lengre:/ fikk da lystgass i sengen. klokken 13 tok jordmor nr 1 vannet mitt, og fikk beskjed at nå kommer nok han før klokken 15:) Det kom så en lege som ga epedural som jeg aldri fikk noe av da eg måtte først ha blodprøve så ville eg presse og da var det for sent mente han:S Den gang ei så kom det ei ny jordmor inn klokken 15 og en lege som spurte om eg ville ha epedural men i det han spurte så ville eg presse. Eg presset i alle stillinger, de prøvde ball, hundestilling, prekestol, krakk og gudene vet hva, eg ble så forbanna og måtte til slutt bli snudd av personellet i hver vinkel. Gutten min satt fast. klokken 18 kom leger inn og sa at nå sko vi få han ut. Eg ba de ta og gjør hva de ville så lenge dette ble ferdig. Han klippet og satte en propp på hodet til min sønn, og sa at eg sko presse når han sa i fra, ikke før. 18:05 var min sønn født. Eg fikk så ligge og amme min sønn for første gang i 2 timer, eg var så sliten at min mann måtte mate meg bokstavelig talt og eg måtte ha hjelp til og dusje og slikt. Eg fikk beskjed av min mann og svigerinne dagen etter at de hadde ryddet klart for og hente han ut der og da om proppen ikke hadde virket. Dette sitter veldig inne hos meg men eg stoler fult og helt på SUS og teamet som var på den kvelden der:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...