Gå til innhold

Uten barnehageplass? Si opp jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Får ikke Cecilie barnehageplass, lønner det seg for henne å si opp jobben. Da får hun opptil 326.000 kroner i dagpenger" - det står i artikkel på Klikk.no. Det handler om paret som har 5 mill i lån og som skal ha keisersnitt for å rekke barnehageopptaket.

Hvordan kan noen råde henne til å si opp jobben? Et av kriteriene for å få dagpenger er jo nettopp at man har tilgjengelig barnepass. Uten tilgjengelig barnepass er man ikke aktiv arbeidssøker og kvalifiserer ikke til dagpenger.

Hva skjer om NAV krever at hun stiller på kurs eller møter, at noen tilbyr henne jobb eller andre tiltak? Hva gjør hun med barnet da?

Latterlig å tro at det lønner seg eller er lurt å si opp jobben og få dagpenger når man ikke har barnepass.

http://www.klikk.no/foreldre/article909957.ece?utm_source=apsis&utm_medium=nyhetsbrev&utm_campaign=385075

Anonymous poster hash: 14be8...b0b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. Men vet om de som går på dagpenger med et barn hjemme, har selv mottat dagpenger i noen mnd (som barnløs) og hørte ikke noe fra nav. Så man kan faktisk være heldig å gjøre det, men det er feil å gjøre det. Dagmamma er en fin ting!

Anonymous poster hash: a024e...976

Skrevet

Huff stakkars... Det er klart hun MÅ ha fem millioner i lån!

Sånne folk bør skjermes mot seg selv. Fy fillern FOR ei idiotkjerring. Sorry meg...

Anonymous poster hash: 7f830...bfe

Skrevet

Enig. Men vet om de som går på dagpenger med et barn hjemme, har selv mottat dagpenger i noen mnd (som barnløs) og hørte ikke noe fra nav. Så man kan faktisk være heldig å gjøre det, men det er feil å gjøre det. Dagmamma er en fin ting!

Anonymous poster hash: a024e...976

Joda, man kan ha flaks, men å gamble på det når man vet at NAV er på hugget når det gjelder småbarnsmødre som forlenger permisjonen med dagpenger er kanskje ikke det lureste

HI

Skrevet

Huff stakkars... Det er klart hun MÅ ha fem millioner i lån!

Sånne folk bør skjermes mot seg selv. Fy fillern FOR ei idiotkjerring. Sorry meg...

Anonymous poster hash: 7f830...bfe

Ønsker ikke å debattere henne, men rådet hun fikk og vinklingen på artikkelen

HI

Skrevet

Her sa jeg opp jobben før permisjonen var ferdig. Gikk så på dagpenger i nesten 1 år. Ville ikke ha barnet i Bhg før barnet var nærmere 2 år. Hørte ingenting fra NAV på den tiden jeg. :) Skaffet meg jobb igjen med engang barnet begynte i Bhg. :)

Anonymous poster hash: 77764...117

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...