Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Tenker på skoler, helsevesen, ppt, bv, bup. Er jo bare tull med alt sammen. Jobber selv i kommunen og jeg skjønner at de på gulvet i forskjellige yrker, mister motet og bare gir f* til slutt. Alt er så tungvint og tregt. En hel haug av penger blir borte i omorganisering, som aldri lar seg gjennomføre. Noe forbundene advarer hele tiden, men de på toppen nekter å høre. Måtte bare få ut litt etter en lang uke. Anonymous poster hash: 6bbb7...36d
Gothic Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 Enig med deg. Jobber selv i kommunen og syns det skal bli deilig med helg etter en frustrerende uke!!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Har dere rutiner på hvordan bringe det dere ser ikke fungerer videre i systemet? Altså, er det rutiner for at de på toppen skal forstå hva som ikke fungerer? Jeg håper det. Mitt inntrykk at mange blir oppgitt og går lei, ser ikke vitsen - eller at det ofte er personer (både folk "på gulvet" og ledere) som tenker karriere og ikke vil gjøre seg "upopulær" med å være den som påpeker hva som ikke fungerer. Jeg er en av de som dessverre nå må forholde meg til både nav og kommune, og det skjer feil på feil på feil, det omorganiseres hele tiden, har hatt fire saksbehandlere på vel et halvt år ene stedet. De hevder at de overfører informasjon, men det ender alltid med at nye saksbehandler ikke er informert, at informasjon er borte i systemet osv. Forstår godt frustrasjonen deres... Anonymous poster hash: d30ab...197
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Jobber i kommunen. Jeg gjør ikke en god nok jobb, publikum lider under at de ikke får hjelp tidsnok, og ikke får tilstrekkelig med hjelp. Det er faktisk ikke min feil. Anonymous poster hash: 112b2...b3e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #5 Skrevet 24. mai 2014 Hmm! Jeg jobber også i kommunen og har jobbet i den sektoren i 20 år. Jeg ser det ikke slik som dere gjør! Selvsagt er ikke systemet perfekt, men det er da også fantastisk mye bra som blir gjort! I den kommunen jeg jobber i nå er det en kultur for å forsøke å forbedre seg litt hver dag, samtidig er det mange små prosjekter og noen litt større som skal bidra til det samme. Kommunen vår har 2000 ansatte - selvsagt er det noen som ikke er på rett plass, selvsagt er det enkelte virksomheter som ikke fungerer optimalt osv osv. MEN jeg skulle likt å se den private bedriften hvor alt var perfekt! Jeg synes det er spennende å jobbe i kommunen. Det er muligheter for å påvirke hverdagen til folk og muligheter for å få til endringer du ser konsekvensene av ganske fort. Hev blikket litt dere sytekopper ovenfor og ikke snakk ned arbeidsplassen deres! Hva har dere gjort for å sørge for forbedring? Husk å si "Ja og" i stedet for "Ja men" når noen foreslår noe! Anonymous poster hash: d398b...e19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå