Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Hva syns dere om det? Jeg syns det skriker "jeg har hatt med barnevernet å gjøre, og jeg er ikke fornøyd". Skjønner ikke folk som deler dette daglig. Anonymous poster hash: 3948f...589
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 Syns det er helt tragisk. Syns også det er tragisk med sykemeldte og uføre som klager og banner NAV opp og ned i mente på facebook. Forstår de ikke at det faktisk er NAV som utbetaler penger og at uten NAV hadde de ikke hatt en krone på konto. Flaut! Anonymous poster hash: 87d50...0da
Elskerhøsten2014 Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 jeg synes de gjør noe dumt,men så klart,de er så naive siden de har mistet barna/barnet sine/sitt at de ikke tenker over hva de gjør,men det kan jo kun bare bli negativ for dem selv igjen
Håpet om nr 3 :-) Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Det som irriterer mest er at bv ikke har lov å uttale seg om enkelt saker. Selv om de er dratt frem i media.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Det som irriterer mest er at bv ikke har lov å uttale seg om enkelt saker. Selv om de er dratt frem i media. Jeg synes heller ikke noe om det, siden det bare er én part som har lov til å uttale seg. Jobber i barnevernet, og vet at kolleger har blitt hengt ut på slike sider. Dessverre. Anonymous poster hash: 2a7c9...222
Zalosalutt Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 De ser nok ingen andre muligheter til å få ut sin side av saken. Sinne, bitterhet, sorg, utilstrekkelighet og frustrasjon(kanskje over selg selv OG systemet).. Hvem vet? Det er uansett trist for foreldrene, selv om en utenforstående ser at det helt klart er det beste for barnet..
Nullstress;) Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Jeg er 100% sikker på at om bv kunne fortalt sin side av saken, er det så og si ingen som hadde turt å henge ut bv... Lett å skike ut om hvor forferdelig urettferdig det er når motparten ikke kan si hvorfor det ble slik...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Syns det er helt tragisk. Syns også det er tragisk med sykemeldte og uføre som klager og banner NAV opp og ned i mente på facebook. Forstår de ikke at det faktisk er NAV som utbetaler penger og at uten NAV hadde de ikke hatt en krone på konto. Flaut! Anonymous poster hash: 87d50...0da Det er ikke NAV som gir dem penger, nei. Pengene kommer fra staten, og NAV er det organet som skal sørge for at de som har rett på det får pengene sine. Det er lov å være sint for at de gjør en dårlig jobb. Anonymous poster hash: 2870d...e9a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Jeg tenker at de ofte er bitre, kunnskapsløse og mangler selvinnsikt. Det er synd at de har det slik, da. Anonymous poster hash: 585ff...459
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #10 Skrevet 23. mai 2014 I forbindelse med jobb har jeg dessverre sett mye skrekkelig fra BV og forstår godt mennesker som deler slike poster. Det er mye prestisje i slike saker. Det samme gjelder NAV. Jeg tenker at dere son skriver slik dere gjør har vært heldige, enten fordi dere hat sluppet å forholde dere til NAV ved sykdom, eller fordi dere er de som opplever å få det dere skal uten problemer. Det er ikke alle som er like heldige, og det å måtte sloss i lange tider for å holde hodet over vann er bare trist! Anonymous poster hash: 357b6...9ca
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #11 Skrevet 23. mai 2014 Jeg synes det er helt latterlig å påstå at barnevernsansatte lar det gå personlig prestisje i å frata noen barna sine. Det finnes garantert elendige og udugelige barnevernsansatte som på alle andre arbeidsplasser, og det er selvfølgelig katastofalt i et slikt yrke. Samtidig tror jeg vi kan slå fast at de aller aller fleste som jobber i barnevernet er redde for å gjøre særlig to ting galt: Enten overse barn som faktisk trenger hjelp, og ikke klare og se signalene på at noe er galt fatt, og på den andre siden tolke signaler feil, og på den måten gjøre et gedigent overtramp både mot barna og foreldrene i familien. At noen i bvtj skal ha personlig vinning ifb med å frata foreldre omsorgen (noe bvtj forøvrig ikke har myndighet til å gjøre på egenhånd - det skal faktisk gjennom en rettsinstans), høres for meg ut som en helt absurd konspirasjonsteori som ofte opptrer der hvor det jobber folk i hvite frakker. Bvtj jobber ikke på provisjon av antall plasserte unger... Anonymous poster hash: 898c4...70b
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #12 Skrevet 23. mai 2014 Det bekrefter bare at de er udugelige mennesker. Anonymous poster hash: 899eb...5a1
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #13 Skrevet 23. mai 2014 Det er mye rart som legges ut, men jeg må også si at det faktisk finnes utrolige mange saksbehandler i bvt som er nesevise og vanskelige, de ser ned på andre mennesker som ikke er lik seg selv. Jeg sier ikke at flertallet er slik, men de finnes! Kommer du i deres hender er toget gått! Jeg vet dette meget godt Pga jobbsituasjon! Anonymous poster hash: 5d558...8f0
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #14 Skrevet 23. mai 2014 Jeg vil tro de gjør det i sinne og frustrasjon. Opplever man urett fra den siden er det nesten en umulig situasjon å komme seg ut av, og da poster man kanskje dumme ting som burde holdes privat. Bodde selv i fosterhjem for en god del år siden, fosterforeldrene mine var oppegående mennesker som hadde et godt samarbeid med mine foreldre, men de rev seg i håret av frustrasjon over alle merkelige påfunnene fra barnevernet sin side. Både jeg, fosterfamilien og foreldrene mine ble utsatt for veldig mye merkelig.Til slutt grep fylkesbarnevernet inn, og to av de ansatte som mistet jobben sin. Jeg håper og tror at systemet er bedre den dag i dag slik at "kjeltringene" fanges opp raskere, offeret blir jo som regel et uskyldig barn... Anonymous poster hash: f8a12...c77
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #15 Skrevet 23. mai 2014 Jeg tenker at det understreker at de ikke bør ha barn (de som legger ut). Mange legger ut videoer av barna med fullt navn og bosted, og en del har noen helt ville teorier om hvordan bv jobber... lyser alvorlige psykiske problemer lang vei, og at de helt klart ikke bør ha ansvar for barn. Synes disse sidene og gruppene er helt forferdelige. Anonymous poster hash: 91d8f...516
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #16 Skrevet 23. mai 2014 Det er mye rart som legges ut, men jeg må også si at det faktisk finnes utrolige mange saksbehandler i bvt som er nesevise og vanskelige, de ser ned på andre mennesker som ikke er lik seg selv. Jeg sier ikke at flertallet er slik, men de finnes! Kommer du i deres hender er toget gått! Jeg vet dette meget godt Pga jobbsituasjon! Anonymous poster hash: 5d558...8f0 Har også en del med barnevernet å gjøre i jobben min, har helt annet inntrykk. Synes det ofte det er mye som skal til før de griper inn. Når de er involvert så er det mye veiledning av foreldre og frivillige hjelpetiltak. Av og til kan det være frustrerende når vi ikke ser noe forandringer for barnets helthetssituasjon. Myye møter og godsnakking med foreldre. Skal ekstremt mye til før det skjer noe mer. Kjenner jeg av og til, dypt inne i meg, har lyst å riste en del foreldre. De ser virkelig ikke hva galt de gjør ungene sine. Anonymous poster hash: 37340...59c
skjotta Skrevet 24. mai 2014 #17 Skrevet 24. mai 2014 Det er mye rart som legges ut, men jeg må også si at det faktisk finnes utrolige mange saksbehandler i bvt som er nesevise og vanskelige, de ser ned på andre mennesker som ikke er lik seg selv. Jeg sier ikke at flertallet er slik, men de finnes! Kommer du i deres hender er toget gått! Jeg vet dette meget godt Pga jobbsituasjon! Anonymous poster hash: 5d558...8f0 Har også en del med barnevernet å gjøre i jobben min, har helt annet inntrykk. Synes det ofte det er mye som skal til før de griper inn. Når de er involvert så er det mye veiledning av foreldre og frivillige hjelpetiltak. Av og til kan det være frustrerende når vi ikke ser noe forandringer for barnets helthetssituasjon. Myye møter og godsnakking med foreldre. Skal ekstremt mye til før det skjer noe mer. Kjenner jeg av og til, dypt inne i meg, har lyst å riste en del foreldre. De ser virkelig ikke hva galt de gjør ungene sine. Anonymous poster hash: 37340...59c slik er det her og... foreldrevern. Har sittet på møte med bv og omtrent tigget dem om å gripe inn.
I scream for icecream! Skrevet 24. mai 2014 #18 Skrevet 24. mai 2014 (endret) Det ligger en film ute på FB nå der en liten jente blir tatt bort fra moren sin. Det er hjerteskjærende, og ekstremt tøft for denne moren, det er fullt forståelig. MEN jentas navn står der og man ser henne tydelig i filmen. Da ringer det noen alarmer i hodet mitt. Dette er jo en situasjon som kommer til å prege jenta i lang tid, kanskje spesielt når hun blir eldre og gammel nok til å være på FB og internett. Jeg stiller meg svært kritisk til at den skal bli lagt ut offentlig så alle kan se den, og stiller da spørsmålstegn ved morens dømmekraft. Det er også ganske iøynefallende at alle som snakker positivt om barnevernet i kommentarene, ordlegger seg fint og har fornuftige argumenter, men de som er imot resirkulerer de gamle (ikke så gode) argumentene og har ekstremt mange skrivefeil. Ikke for å tråkke noen på tærne, men dette er et fenomen som gjentar seg utrolig mye, og jeg vil tro det er en sammenheng. Endret 24. mai 2014 av I scream for icecream!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #19 Skrevet 24. mai 2014 Det burde folk holde seg for gode til. Det er en tapende part og det er barna. Like ille synes jeg om foreldre som henger ut den andre forelderen der det har oppstått konflikt. Synes det sier mer om den forelderen som gjør slikt enn den som liksom skal sverte. Anonymous poster hash: 03a7c...6e9
Håpet om nr 3 :-) Skrevet 24. mai 2014 #20 Skrevet 24. mai 2014 Det er så mye dritt snakk om bv. De bare hentet ungen min eller bv og politi osv bare tok fra noen jeg kjenner ungene! DET ER VEL INGEN SOM FEKS PÅ FB HADDE SKREVET. JIPPI BV HENTET UNGENE MINE. DE HAR SKJØNT AT JEG IKKE PÅ DETTE TIDSPUNKT KAN TA MEG AV MITT BARN! !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå