Gå til innhold

Kunne du satt din 9mnd gamle baby i bhg? (link)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helst ikke, men om omstendighete tilsa at jeg måtte dette så ja. Da hadde jeg gjort det.

Anonymous poster hash: 7e9b3...83c
Skrevet

Nei, og derfor lever vi litt trangere en periode i stede :) Men hva andre gjør er helt opptil de :) Ikke alle har samme muligheten som vår familie har...

Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 8616f...5f3

Skrevet

Hvis familien min hadde sultet hvis ikke; så ja. Men, da skulle jeg først ha forsøkt ALT annet. Solgt hus og kjøpt noe mindre, solgt bil, droppet ferier osv osv osv. De fleste har MULIGHET til å ha barna hjemme lenger, er VILJEN det går på. Vi skal ha barnet hjemme til minst 2 år, og vi har ikke mye penger! 

Anonymous poster hash: 024be...3a2
Skrevet

Hvis familien min hadde sultet hvis ikke; så ja. Men, da skulle jeg først ha forsøkt ALT annet. Solgt hus og kjøpt noe mindre, solgt bil, droppet ferier osv osv osv. De fleste har MULIGHET til å ha barna hjemme lenger, er VILJEN det går på. Vi skal ha barnet hjemme til minst 2 år, og vi har ikke mye penger!

Hvor mye lever dere på da? Skulle jeg hatt min hjemme, hadde vi levd på 15000kr i mnd.

Skrevet

Om man ikke har økonomi til å spare på forhånd slik at man kan ta ulønnet perm har man jo ikke noe valg..?

Hadde i såfall søkt familiebarnehage. Her jeg bor er det 4barn fra 0-3 i hver familiebarnehage og en gang i uka møtes de. Synes det er en trygg løsning om man ikke har mulighet til å være lenger hjemme.

Skrevet

Hvor mye lever dere på da? Skulle jeg hatt min hjemme, hadde vi levd på 15000kr i mnd.

Kontantstøtte+barnetrygd+ 16000,- 

Skrevet (endret)

Jeg leverte eldste til dagmamma i en alder av 9mnd. Hadde egentlig ikke noe annet valg følte jeg, men er lærer så fikk avtale m arbeidsgiver slik at jeg gikk kl14 alle dager unntatt møtedag. Ble mye kveldsjobbing, men det gikk fint.

Ungen min hadde det veldig fint hos dagmamma med 2-3 andre barn. Gråt aldri da jeg leverte, merket at ungen hadde det bra. Hadde nok vært mer skeptisk til en stor barnehage med få voksne og mange barn. Er ellers enig med artikkelen at det kan være lettere å levere enn 9mnd enn en 1-åring. Det er iallfall min erfaring.

Med de andre ungene har vi hatt mulighet til at jeg kunne være hjemme til de var halvannet, det har vært godt!

Endret av Jojo x3
Skrevet

Hvis familien min hadde sultet hvis ikke; så ja. Men, da skulle jeg først ha forsøkt ALT annet. Solgt hus og kjøpt noe mindre, solgt bil, droppet ferier osv osv osv. De fleste har MULIGHET til å ha barna hjemme lenger, er VILJEN det går på. Vi skal ha barnet hjemme til minst 2 år, og vi har ikke mye penger!  Anonymous poster hash: 024be...3a2

Jaha? Synes dette var en drøy påstand.. Hva vet du om at "alle" har mulighet, bare ikke vilje?

Å selge bil og hjem for å ha ungen hjemme et ekstra år synes jeg også hørtes ut som en dårlig økonomisk løsning, da ser du ikke særlig langt frem i tid..

Gjest cd0da
Skrevet

Var nødt til å gjøre det da hun var 10 mnd. Hadde ikke noe valg

Skrevet

Godt å lese at flere tenker det samme som oss :)

Man får kontantstøtte, banken kan gi avdragsfrihet på lån osv. så det finnes mange løsninger :)

Anonymous poster hash: 3ec95...862

Skrevet

Hvis familien min hadde sultet hvis ikke; så ja. Men, da skulle jeg først ha forsøkt ALT annet. Solgt hus og kjøpt noe mindre, solgt bil, droppet ferier osv osv osv. De fleste har MULIGHET til å ha barna hjemme lenger, er VILJEN det går på. Vi skal ha barnet hjemme til minst 2 år, og vi har ikke mye penger!Anonymous poster hash: 024be...3a2

Hvor mye lever dere på da? Skulle jeg hatt min hjemme, hadde vi levd på 15000kr i mnd.Anonymous poster hash: 8616f...5f3

Kontantstøtte+barnetrygd+ 16000,-  Anonymous poster hash: 024be...3a2
Dvs 23 000 i mnd?

Skrevet

I forhold til dem det er snakk om artikkelen hadde de jo andre løsninger som ikke er nevnt....

Vet om flere som har tatt imot plass og betalt uten at babyen har brukt plassen. Det ville jeg heller gjort enn å sende en så liten baby i barnehagen!

Skrevet

Jeg valgte å sende min 9 mnd gamle baby i barnehagen. På avdelingen hun gikk, var det tre voksne og 7 barn på 1 og 2 år. Det var det riktige valget for meg. Hadde det vanskelig psykisk i perioden og følte ikke at jeg klarte å stille nok opp for henne. Da ble det bedre at jeg gikk på jobb og hun i barnehage med engasjerte ansatte. 

Anonymous poster hash: 414d3...34f
Skrevet (endret)

Neimen... Hun så kjent ut

Endret av Bustetroll
Skrevet

I forhold til dem det er snakk om artikkelen hadde de jo andre løsninger som ikke er nevnt....

Vet om flere som har tatt imot plass og betalt uten at babyen har brukt plassen. Det ville jeg heller gjort enn å sende en så liten baby i barnehagen!

Plassen ble betalt fra august men ikke brukt før oktober. Og da kun 2 dager i uken. Korte dager.. Begynte ikke fullt før februar i år :-)

Anonymous poster hash: 16efd...cc7

Skrevet

Nei syns han var altfor liten da!

Men angrer litt på at han begynte så sent som to år ettersom han dermed henger etter de andre når det gjelder sosialt og motorisk.

Jeg var i åpen barnehage nesten hver dag,men likevel virker det ikke helt som han vet hvordan han skal leke med andre barn.

Eneste han leker fint med er kusinen sin som er like gammel men de har jo vokst opp ilag.

Anonymous poster hash: 5353c...be3
Skrevet

Vilje? Hva med valg? Noen ønsker loven tidlig start...

Anonymous poster hash: 16efd...cc7

Skrevet

Her var mini 10mnd. Da var det studiestart og ingen mulighet for å endre på det.

Anonymous poster hash: 90cbc...8b7

Skrevet

Aboslutt ikke, er ikke abefalt og begynne før de er 2 år. dere kan si hva dere vil,men viktigste tilknyttingen er nyfødt-18mnd

Anonymous poster hash: aa2e2...621
Skrevet

Nei,da er barnet altfor ung,og har det best med mamma og pappa hjemme.. Litt lei av enkelte folk er så negative til de som velger at barna kan være en stund hjemme, forstår godt de som ikke lar de begynne før de 3-4 år,er små kun en gang,hadde gjort det selv,hvis økonomien var der

Skrevet

Nesten samme situasjon her hjemme. Jeg har søkt på master, og den lille har fått barnehageplass fra 1 august. Da er hun nylig fylt 8 mnd. Situasjonen er trist, og jeg har nesten ingen annen mulighet enn å faktisk sende henne i bhg. Masteropptaket er en gang i året. Enten må hun begynne i august 14, eller august 15.

Anonymous poster hash: c1fac...f9a

Skrevet

Nesten samme situasjon her hjemme. Jeg har søkt på master, og den lille har fått barnehageplass fra 1 august. Da er hun nylig fylt 8 mnd. Situasjonen er trist, og jeg har nesten ingen annen mulighet enn å faktisk sende henne i bhg. Masteropptaket er en gang i året. Enten må hun begynne i august 14, eller august 15.

Anonymous poster hash: c1fac...f9a

Noen kan passe henne,stakkars unge

Anonymous poster hash: aa2e2...621

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...