Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Jeg bo i en blokk der det bor en mor og to barn. Datteren hennes er ni år. Hun er selv en ganske ung mor. Jeg ser alltid at datteren hennes er lei seg når jeg treffer dem.Hun ser bare ned og helser ikke. Moren tør nesten ikke og snakke med meg. Hun snakker mest om været og om andre ting. Dem er ikke norske. Dem er fra Irland. Det fortalte hun,hun snakker bare så vidt norsk men je forstår litt av hun sier. En gang såg jeg at datteren hennes satt ute på trappen og gråt. Jeg gikk bort og spurde hva det vr men hun svarde ikke og bare gikk. Jeg beygnner å bli svært engstelig for om det kan være no dem prøver å skjule, Burde jeg si i fra?. Anonymous poster hash: 53ae3...3bb
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 Fru Åsta igjen eller er det flere som er ræva i norsk og ikke kan skrive sammenhengende? Anonymous poster hash: 7c96b...664
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Ikke norsk? Da må det jo jo være noe muffens! Anonymous poster hash: bda2a...d56
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Om de er fra Irland snakke de jo engelsk. Alle i Irland lærer engelsk på skolen. Hvorfor mener du at de da skulle ha problemer med å gjøre seg forstått? Og hvorfor forstår ikke du hva de sier? Anonymous poster hash: 732cd...78e
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Jeg bo i en blokk der det bor en mor og to barn. Datteren hennes er ni år. Hun er selv en ganske ung mor. Jeg ser alltid at datteren hennes er lei seg når jeg treffer dem.Hun ser bare ned og helser ikke. Moren tør nesten ikke og snakke med meg. Hun snakker mest om været og om andre ting. Dem er ikke norske. Dem er fra Irland. Det fortalte hun,hun snakker bare så vidt norsk men je forstår litt av hun sier. En gang såg jeg at datteren hennes satt ute på trappen og gråt. Jeg gikk bort og spurde hva det vr men hun svarde ikke og bare gikk. Jeg beygnner å bli svært engstelig for om det kan være no dem prøver å skjule, Burde jeg si i fra?. Anonymous poster hash: 53ae3...3bb Ut fra slik du skriver (rettskriving) er ikke du norsk heller!! Anonymous poster hash: 64535...847
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 Så utrolig ondskapsfullt å hakke på HI på grunn av dårlige språkferdigheter. Hvordan er det relevant i forhold til barnet hun er bekymret for? Vi er vel alle enige om at vi skal bry oss om hverandre, og det gjelder vel også om man har noen skrivefeil? Jeg tolker ikke det HI skriver som at hun er bekymret fordi de ikke er norske. Hun nevner det kanskje for å gi oss et bedre bilde av situasjonen? Jeg synes at det er flott at du bryr deg HI. Har du forsøkt å snakke engelsk med henne? Kan du invitere dem til deg? Spørre om alt er ok neste gang du møter dem eller om du kan hjelpe til med noe? Snakke med moren på tomannshånd og fortelle om episoden med datteren? Kanskje hun åpner seg hvis du har en åpen og vennlig holdning. Anonymous poster hash: 739db...a3c
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Når man ser at barn så tydelig ikke har det bra så er det bedre med en bekymringsmelding enn å la være. Høres ut som om mor og barn trenger hjelp her. Det kan jo være noe så naturlig at de kanskje har mistet pappaen/mannen eller andre nære og at de trenger tid til sorgprosessen. Men det er likevel ikke bra når barn sitter alene og gråter og ikke greier å fortelle hva som er galt. Da vil jeg tro familien trenger støtte uansett. Håper du tar tak i det, HI Anonymous poster hash: 94740...a14
Ulvemamma Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Ta kontakt med moren og fortell om da du fant datteren hennes gråtende på trappen. Spør om det kanskje er noe du kan hjelpe med. Som noen skriver lengre oppe, det kan være de har mistet noen og at det er derfor de virker så innesluttet. Det kan jo også være at mor ikke har så mange å snakke med, mange som er skeptisk til de som ikke snakker norsk, de være seg om de kommer fra Irland, Sverige, eller Pakistan. Om dette ikke fører frem så kan du eventuelt vurdere en bekymringsmelding til barnevernet?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Så utrolig ondskapsfullt å hakke på HI på grunn av dårlige språkferdigheter. Hvordan er det relevant i forhold til barnet hun er bekymret for? Vi er vel alle enige om at vi skal bry oss om hverandre, og det gjelder vel også om man har noen skrivefeil? Jeg tolker ikke det HI skriver som at hun er bekymret fordi de ikke er norske. Hun nevner det kanskje for å gi oss et bedre bilde av situasjonen? Jeg synes at det er flott at du bryr deg HI. Har du forsøkt å snakke engelsk med henne? Kan du invitere dem til deg? Spørre om alt er ok neste gang du møter dem eller om du kan hjelpe til med noe? Snakke med moren på tomannshånd og fortelle om episoden med datteren? Kanskje hun åpner seg hvis du har en åpen og vennlig holdning.Anonymous poster hash: 739db...a3c Jeg har sagt til hun at hun bare må komme på besøk til oss og snakke om ting som er vannskelig, men hun sier at hun ikke har tid eller må gjøre noe annet hver gang. Jeg tror ikke jeg vil gå så langt så å sende en bekymringsmelding til barnevernet. Men jeg kan kanskje si i fra til kommunen om det? Anonymous poster hash: 53ae3...3bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå