Gå til innhold

Hjelp! Slutte med smokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på litt over 2 år, som skal slutte med smokk. Men hvordan gjør jeg det? Hun bruker kun smokk når hun sover.

Anonymous poster hash: 60ad2...038
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar den vekk og sier at nå er det nok, evnt. klipper den i to.

Blir nok hyling noen kvelder, men det går over.

Anonymous poster hash: dc87b...7ff
Skrevet

Hvorfor skal hun slutte da?

Så lenge hun har den kun om natten hadde jeg ikke tenkt på det før ved tre års alderen.

Hos oss har de sluttet iforb med sitt første tannlegebesøk da de var ca tre år. Da skjønte de hva tannlegen sa og at det var lurt å slutte pga at tutt ikke var bra for tennene lenger. Null problem og ingen kamp med noen av dem.

Skrevet

Hun ødelegger smokken i festet mellom plasten og gummien. Jeg er så redd for at hun skal sette det i halsen.

Jeg føler det ikke bare er å ta fra henne smokken heller. Den er jo til kos og trøst.

Skrevet

Flere som har råd og tips? :)

Skrevet

Vi ga smokkene til smokke-feen. Alle smokkene ble lagt i en pose og hengt opp i treet i hagen. Imens datteren vår badet i badekaret, kom feen og henten smokkene og la en gave igjen som takk.

Hun ble kjempeglad ofr gaven, men syntes feen var teit da hun skulle legge seg. Men da var jo smokkene allerede "borte" så det var ikke noe å gjøre med det ;)

Tok to-tre kvelder med litt gråt, litt mindre for hver gang. Og siden har hun ikke spurt etter de :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...