Gå til innhold

(Klagetråd) NÅ MÅ JEG NED I VEKT!


hol(L)y COW

Anbefalte innlegg

En tilståelse: Jeg er 86 kg - fy fasan. 

 

Det er ganske mye for mye på en kropp som er 1.70.

 

Mini har akkurat blitt 1 år, så graviditeten er ikke akkurat en unnskyldning lenger.

 

Jeg ble over 100 som høygravid med nr 2 (hysj, mannen må aldri få vite at jeg har vært 0,1 tonn ;) - gikk ned til 86 på noen få uker. Og så var det stopp. Og her er jeg, et år etter og like forbanna tung. Før jeg ble gravid med nr to var jeg 75 kg. (Egentlig 10 kg for mye det også!). Før 4-åringen var jeg 68.... 

 

Trilleturer og sporadiske trening hjelper lite når man putter i seg alt man kommer over med sukker i. Jeg kan ikke ha noe i hus, jeg blir så desperat etter sukker at jeg nesten kan spise det rent. Og jeg eier ikke magemål. Jeg liker egentlig sunn mat, frukt og grønt jeg - har ikke noe problem med å spise salat og kyllingfileter og fisk.

 

Men 4- åringen er trassete og 1-åringen inne i en periode uten soving og et desperat mamma-behov. Jeg får ikke gå på do i fred, og mannen i huset jobber overtid og konsentrerer seg max om manneting som å klippe plenen, male hus og bygge terasse når han har fri. Så blir jeg gående å plukke opp skitne sokker, vaske hus og legge unger. 

 

Oppsummert: jeg er så lei og trøtt og sliten at jeg stapper i meg det første jeg kommer over og så spiser jeg alt for store porsjoner. Plutselig står jeg på kjøkkenet og stapper i meg Gud-vet-hva nesten uten at jeg merker det selv. Og i tillegg spiser jeg opp rester etter ungene som en jævla søppelbil. Er det mulig liksom?!  

 

Nå er det pinadø nok. Første delmål: Jeg SKAL under 80 iløpet av sommeren.

 

How: Prøver meg på å kutte ned kraftig på karbohydrater et par uker for å komme igang. Det har funket en gang før for 200 år siden da jeg var uten unger og med masse tid. Og full sukkerstopp før jeg ender opp med diabetes. 

 

Heng dere på om dere vil, jeg skal prøve å oppdatere tråden hver dag og veie meg en gang i uka. 

 

 

Startvekt 23.5: 86 kg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med i tråden om hvor mye vi kan gå ned til neste sommer 2014. Men jeg vil gjerne være med på en "antisukker og lavkarbo" tråd :D

Og jeg har altfor masse fritid og har tid til å være aktiv og svare/oppdatere hver dag.

 

Historien min er veldig lang, skal spare deg for den, men la meg gi deg den "korte" versjonen.

I løpet av 2 1/2 år gikk jeg fra 100,2 til 73,7 kilo i desember 2012. Så ble jeg syk og gikk på 8 mnder opp igjen til 95,6 kilo. Hoppet på diett som ei venninne følger etter hun er slankeoperert og det funka til jul. Gikk ned 11-12 kilo. Fikk det ikke til etter jul og eks. etter 1 uke på slanking hadde jeg gått opp 1 kilo.. :o

Da kom jeg på at jeg skulle prøve lavkarbo lignenede greier.

 

Så den 8.mars kuttet jeg sukker og hvetemel og de fleste karbohydrater.

Det har gått helt fint, men har ikke gått så masse ned i vekt. Har nå kuttet på inntaket, spiser litt mindre måltider, mindre eller ingenting dressing og det samme med ost. Så har sett litt resultater og det vil vise seg på mandag om jeg får flere resultater :)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg vil gjerne bli med her!:) Jeg er 167 cm og 82 kilo....😬

Går du på lavkarbo? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud så pinlig :o Jeg har helt "fortrengt" denne tråden, eller.....valgt å fortrenge den alt etter som....

 

Uansett, status nå: 84,5 kg. Ikke så bra akkurat - men har vært i 2 konfirmasjoner og 2 bursdager siden sist, og når viljestyrken når jeg har det fremfor meg er lik NULL så....

 

Men, ned er ned. Det går den riktige veien. Og jeg har sluttet med godterier og sjokolade HVER dag....! HURRA!! Men ikke kvitt søtsuget så det er faktisk en kamp hver dag.

 

I dag er det sommeravslutning for barnehagen, med kaker og brus....... Gud gi meg styrke!

 

 

(Jeg skal prøve å oppdatere denne tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen :)  Så gøy at du fortsatt er med. Her har det skjedd litt siden sist.

14.mai veide jeg 87,5.

11.juni veide jeg 79,9.

 

Så i helga var vi i Praha. Det ble noe utenom lavkarbo, men ikke masse. Har ikke veid meg enda, glemte det i går og har ikke bestemt meg for om jeg skal vente til neste uke :P

På lørdag prøvde jeg, etter over 3 mnd på ren lavkarbo litt is på en av restaurantene, det var ikke noe vits i så jeg fortsetter slik jeg har gjort.

Jeg skeier ikke ut eller spiser noe utenom lavkarbo selv om det er helg, bursdag eller andre tilstelninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW, du har vært flink! :) Nå ble jeg jammen imponert og inspirert.  :tommelsmil:

 

Nå har jeg INGEN sånne teite tilstelninger igjen, etter en mnd i kakehelvete - så fra idag går jeg inn for lavkarbo 100%. 

 

Jeg klarte meg fint på sommeravslutning og lot resten av familien stå for spising av kake og hamburgerbrød, jeg spiste grillet karbonade og salat.

 

Praha er fantastisk fint om våren/sommeren, bare det ikke er for varmt. Jeg har faktisk bodd der - hadde jeg visst at du skulle dit kunne du fått noen gode expat-tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fulle og hele sannheten er jo også litt at i tillegg til å være flink har jeg grunnet kronisk sykdom vært veldig kvalm og dårlig og hatt dårlig matlyst. Det gir jo selvfølgelig en skikkelig kickstart på slankinga det :P  Furter ikke for det altså, kjekt når man kan se og merke at det går rett vei :)

 

Vi har mange, mange slike tilstelninger i sommer. Bursdager, avslutninger, turer, fester osv. Bryr meg ikke, og jeg spiser det jeg kan/har lov til på denne livsstilen. Har ofte med meg pepsi max, det er min største last og jeg klarer meg lenge på bare det!

 

Det hadde vært kjekt, men jeg holdt det superhemmelig siden det var bursdagsgaven til mannen og han ikke visste noe før 2. pinsedag når han kun fikk beskjeden; kom hjem onsdag kveld. Torsdag morgen bar det til flyplassen, mellomlanding i Frankfurt og venting og øl. Når vi gikk om bord på det andre flyet fikk han vite hvor vi skulle :)

Jeg fant uansett h&m som faktisk er min favorittbutikk og jeg fikk svidd noen korunas der :D 

Vi koste oss veldig i vannhull som vi kaller det. Mannen med øl og jeg med pepsi light, cola zero og cola light etter hva de hadde. Vi hadde bikinivær torsdag og fredag, t-shirtvær på lørdag og søndag.

 

 

I dag har jeg spist

1 stor skyr til frokost

2 1/2 kyllinglår (ikke veldig godt rensket) til middag + litt salat og saus av fløte og kremost med krydder

125 gram bringebær, med krem av fløte og natreen.

 

Spiste ikke opp salaten og sausen eller noe særlig av kremen. Spiser ikke ketogent nå når jeg sliter å få i meg mat. Dette er særdeles godt spist til å være meg de siste par ukene. Håper det betyr at matlysten er litt tilbake og kvalmen er litt mer borte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist i dag

 

liten skyr

middag ble en liten porsjon med salat, agurk, revet ost, karbonadedeig og litt saus på

kvelds ble mellom 1/3 og 1/2 boks med yoghurt is. Problemet med is er at jeg ikke klarer å stoppe.. :o

 

 

Skal på vekta i morgen om jeg husker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist:

 

Tunfisksalat med 1 egg og litt majones

1 kokt egg og en skive ost

3/4 kyllingfilet og masse grønsakswok

2 lavkarboknekkebrød med ost og skinke.

 

*Litt* mer enn deg! :o 

 

Skal prøve noe nytt og  ikke spise etter kl 19. Jeg går som regel på de største smellene på kvelden. 

 

Nå blir det bare pepsi max! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist godt i dag :)  Usikker på om jeg trenger mer mat i dag, tror ikke det.

Jeg har også inntatt sofaen med pepsi maxen min, tv og Laptop :)  Fordelen med at mannen jobber borte i ukene er å ha tv for seg selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Jeg har IKKE TVen for meg selv. Mannen har sett på VM, og nå er det visst en kamp nr 2. Typisk. 

 

Trener sporadisk  Har veldig lyst å trene mer, men sliter litt med et kranglete bekken så det er ikke alltid like lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke trene pga. kronisk sykdom. Det som regnes som trening eller kanskje heller mine fysiske aktiviteter er dusj, gå i butikker, til postkassen, være med barna på fotballkamp og en og annen tur rundt på feltet om jeg orker hehe :)

 

Men jeg har slanket meg uten trening nå siden jeg ble syk helt i slutten av 2012. Før det svømte jeg 2000 meter hver dag, 5 dager i uka, syklet hjemme på trimsykkel foran tv opp til 10 ganger i uka, 20-30 min.

Men det er nok noe i det de sier, kosthold er kilo, trening er gram. Går helt fint å slanke seg uten trening, det er jo bare det at huden blir noe finere og fastere med litt trim. Og det er nok lettere å holde seg på ønsket vekt når man er en del i aktivitet.

Jaja først må jeg ned.

 

Hvor langt ned vil du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det.... Jeg var veldig aktiv før, så håper at jeg kan komme dit igjen at jeg bare MÅ trene. Men først må jeg ta tak i kostholdet. Jeg håper at bekkenplagene kan komme seg litt om jeg går ned noen kilo, sånn at det blir lettere å trene. 

 

Nå setter mitt bekken bare peanutshindringer mot det du beskriver da. Hva feiler deg, om jeg kan spørre? (Du trenger ikke svare) 

 

Mitt første delmål er under 80. SKAL se 7-tallet før slutten av juli - da skal jeg i bryllup og vil gjerne føle meg fin(ere) i kjole. 

 

Jeg tar 5 kilo av gangen. Tenker at rundt 70 er målet. På 68 er jeg ganske bikinifin (var iallfall, den gang da), om jeg kan si det selv, så om jeg er der neste sommer skal jeg iallfall være superfornøyd!  :smilorange:      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utmattelsessyndrom. Eller ME. Har slitt veldig med migrene og det er litt av grunnen til at jeg endte opp med lavkarbo.

 

Jeg va nokså skuffet når jeg gikk på vekta idag og var 81,4 kilo.. Så da blir under 80 kilo igjen mitt delmål også :/

 

Etter det blir det 75 og 70. Var 75 sommeren 2012 og 73 jula 2012 så vet at jeg vil ned til 70. Håper å klare det.

Hadde også håpt på under 75 kilo til ferien, men siden jeg har gått opp en del når vi var i Praha ser det dårlig ut. Jaja 77 eller 76 eller 78 er også under 80 så får gjøre mitt beste :) Så får isen ligge. Såå god var den heller ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker du noe annet enn mindre migrene når du går på lavkarbo? 

 

Har en venninne som har hatt ME i mange år og hun blir bedre på lavkarbo....eller, hun blir veldig dårlig når hun ikke går på lavkarbo er nok det rette å si. Drittsykdom. Hvor lenge har du hatt ME? 

 

-

 

Idag har jeg spist:

 

1. eggerøre med spekeskinke

2. yoghurt

3. Kremet tomat og gulrotsuppe (Gulrot er vell egentlig ikke så bra? Men går ikke for ketolyse, så da tenkte jeg at det fikk gå;) 

 

Ellers en skikkelig drittdag. 1-åringen er småsyk/får tenner, mammamammmammammma og småsutret i hele dag - sovnet først kl 2300. Sprøøøøøøøøø! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi var i Praha spiste jeg 2 kuler med is. Bare et par timer senere fikk jeg sånne tykke gravidfingre som kjenner tjukke og fulle av vann og er strie å bøye. Mer smerter også.

Har generelt mindre vondt i hodet av lavkarbo og noe mindre smerter generelt i kroppen også. Merker ikke noe på trøtthet eller sånn.

 

I går spiste jeg

liten skyr

samme middag som dagen før, taco uten taco som jeg sier. Salat, karbonadedeig, ost og saus

noen bringebær

 

Gulrot er nei nei ja, men det hender jeg også spiser det. Om vi er invitert på middag tar jeg et par små biter og når jeg var på det aller kvalmeste kjøpte mannen og da spiste jeg 2 store.

 

I dag var vekta 81,0. Håper alt fra turen forsvinner like raskt så er jeg jo nokså fort under 80 igjen i så fall :P

Etter i dag er det ferie på barna også så da blir det kanskje litt andre spisevaner også. Skal i alle fall gjøre mitt beste for å gå ned mest mulig før ferien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er ♡ Her har vekta stått stille på 85,noe kg i et halvt år.

Fikk endelig skjerpa meg denne siste uka og gikk ned 1,3 kg *puh*

 

Så nå veier jeg 84.0 og satser på 82, 9 innen neste fredag. 80, 9 innen 1 august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra! :)

 

Jeg har vært å shoppa idag. Klær som ser bra ut nå, men som vil se enda bedre ut om noen kilo ::D

Begynnende migrene (?) idag.. Enten det eller så er det bare det at jeg spiser for lite. Da tar det noen dager før det går over.

Har vært lite plaget med migrene etter at jeg startet på lavkarbo så håper det ikke blir noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen migrene :)

Vekta sa 79,7 kilo idag :D Under 1 uke på å ta igjen Praha, det må være bra! Spiste tom bacongull igår.

Selskap idag, spent på hva vi får servert. Varierer fra bare kake til full middag der.

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært i selskap hvor det ble servert lasagne, salat og hvitløksbaguetter til middag. Og pistasje is, sitron fromasje, sjokolade fromasje, tvist og ostekake. Jeg spiste ingenting. Satt og så på når de andre spiste :/

Lever jeg på lavkarbo så lever jeg på lavkarbo.. Jeg spiste en stor skyr i 12 tiden og litt karbonadedeig med smeltet ost på nå.

 

Ostekaka til søsteren min er verdens beste. Jeg elsker pistasje is og sjokolade fromasje så det er ikke bare gøy heller. Men vet at det gir gode resultater. Heldigvis kan jeg skylde på at jeg gjør det for migrenen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...