Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Jeg må kanskje ta keisersnitt med nummer to. Første ble forløst med hasteKS, og jeg var i relativt dårlig fysisk form de første ukene etter fødselen, hadde mye vondt i såret og var avhengig av mye hjelp fra mannen. Nå når jeg kanskje må ta KS igjen, sliter jeg med tanken at jeg ikke skal kunne løfte opp, bære på og gi like mye fysisk omsorg til eldstemann som bare er to år. Det siste jeg vil er at han skal føle seg tilsidesatt når vi kommer hjem med søskenet. At mamma ikke kan sitte på gulvet med ham, løfte han opp når han er lei seg, legge ham ned og plukke ham opp i senga, osv. Dere som fødte nr. 2/3/4 med keisersnitt - hvordan opplevde dere og eldstebarnet/barna det? Anonymous poster hash: 14f2c...8d9
Gjest Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 Gikk helt fint. Er 22 mndr mellom 1 og 2, og klarte dette rimelig greit. Faren var hjemme de 2 første ukene etter hjemkomst fra sykehuset og etter det løftet jeg, og gjorde normale huselige syssler Løftet vel barnevogner og annet med litt hjelp fra mamman min når vi skulle på tur o.l Og en 2 åring klarer mye selv også. Klatre opp i sofa m.m. Dette går så bra atte!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Takk for svar! Noen flere? Anonymous poster hash: 14f2c...8d9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Her er det 21 mnd mellom barna og det gikk helt fint. Sistemann ble tatt med hastesnitt og jeg var i fin form etterpå. Jeg ble overasket over hvor lite smerter det var etter keisersnitt jeg, var mye verre etter en tøff vaginal fødsel med revning fra A til Å... Mannen her var på jobb dagen etter at jeg kom hjem fra sykehuset, å klare babyen alene var ikke noe problem. Måtte legge meg på sofaen og hvile litt fordi det "brant" i såret etter å ha ryddet ut av oppvaskmaskinen 4 dager etter snittet (det var ikke så lurt ;-)), men ellers gikk det fint. Prøvde å unngå løfting av hun på nesten 2 år, men å stelle henne var ikke noe problem. Stelte henne på gulvet istedenfor på stellebordet, satte en krakk ved senga hennes så hun kunne klatre ut og inn selv og satte en krakk i gangen som jeg satt på når jeg hjalp med jakke og sko.. Kose og klemme på henne var null problem :-) Anonymous poster hash: 4ddb0...aaf
kiki1980 Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Jeg har 14måneder mellom mine KS. Gikk myyyye bedre fortere på beina enn med første. Veldig fun opplevelsse.husker nesten ikke at jeg hadde problemer med storebror. Vi koste sittende eller liggende,hadde veldig mye tid med han ettersom lillebror sov mye bedre. Det kommet til å bli en veldig god opplevelse,skal du se. PlanKS er noe heeelt annet enn hasteKS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå