Gå til innhold

trenger synspunkter.blir sextrakkasert"på matbutikken !

Anbefalte innlegg

Skrevet

På butikken her jobber en tilbakestående på gulvet med varene. Han er veeldig oppegående så dette kan ikke være i stor grad. Alltid vært hyggelig og hilst på barna pratet osv.men nå er det bare hvor sexy jeg er og at han kan tenke seg meg i bikini og at da snur vell alle menn seg og sogler så sexy som du er osv osv .han lirker inn noe ekkelt hver! Dag og er skikkelig pågående.har prøvd og le å spøke det vekk men han bare fortsetter. Nå er det så gale at jeg ikke vil i butikken . Tør ikke si noe rett til han. Sambo mener han kan si noe nå eller at jeg kan nevne det for skkefen. Men da blir det nye frykten etterpå.hvordan reagerer han på det .. Hva hadde DU gjort. Har kun denne plassen og handle i verdagen også ,ellers må jeg busse :\

Anonymous poster hash: f7e42...7c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det med daglig leder..

Skrevet

Snakk med sjefen hans. Om det ikke hjelper anmelder du ham for sjikane.

Anonymous poster hash: 80684...efd

Skrevet

Haha nei vil ikke anmelde. Men får vel ta en prat med daglig leder.syns bare det er litt flaut .alle kjenner han jo så alle ansatte får vel høre det da :\

Anonymous poster hash: 1d107...b64

Skrevet

Jeg hadde absolutt sagt ifra til sjefen. Det er ikke du som skal være flau! Jeg har jobbet med en kollega som var litt slik som du beskriver, men uten noen diagnose. Han kommenterte ofte hvor fin jeg var, sexy etc. Han fortalte også andre kollegaer at han synes jeg var så fin. Da jeg bøyde meg ned for å plukke opp ting kunne han gi med det blikket samtidig som han plystret. Det var utrolig ubehagelig og jeg klarte ikke å oppføre meg normalt ovenfor han. Nå var dette en deltidsjobb jeg hadde og det var sjeldent at jeg jobbet med denne fyren, så jeg valgte å ikke si noe, hadde jeg jobbet der fast så hadde jeg garantert sagt noe. Du kan forsøke å si det direkte til han når han er påtrengende, som "du, jeg synes faktisk det er ubehagelig at du sier sånne ting/ oppfører deg slik eller sånn", men jeg tror det har gått så lang tid at du uansett vil føle på det i ettertid. Mitt råd er å si ifra til sjefen. Du kan også høre om det er mulig at du får en timeliste der du jobber sjeldnere samtidig sammen med akkurat denne mannen. 

Anonymous poster hash: c39cf...b99
Skrevet

Gi beskjed til han at du syns det er ubehagelig, og at du kommer til å gå til sjefen om han ikke gir seg. Da har han fått en sjanse og må selv ta støyten dersom han fortsetter og du går til sjefen.

Du har ryggen fri, og han får en sjans.

Hvis han er tilbakestående så er det ikke sikkert at han har antennene på plass, og da er det mest fair å gi han beskjed med teskjed ;)

Skrevet

Ja det hørtes akkurat ut som han ! Men jeg jobber ikke der selv.bare handler der hver dag. Får meg ikke til å klare si noe til han. Blir bare veeldig utilpass når han setter igang. Lar vær og svare og fortsetter med mitt,stivner liksom litt mtp og snu meg og si mer til han :\ mangler nok noen sosiale antenner ja.

Gjest cd0da
Skrevet

Hvilken butikkjede er det?

Høres veldig ut som en jeg jobbet med før og dersom han har blitt så ille må du ta det opp med daglig leder for slik kan han ikke holde på

Skrevet

Rimi. .

Skrevet

Om han ikke er helt som "alle andre", ville jeg sagt det til han. Si at du ikke liker at han snakket slik, og at dere heller kan snakke om noe annet. Spør hva han liker å gjøre på fritiden og ta det der ifra. Har han en diagnose? Ofte er ikke de like kognitivt sterke som de burde vært.

Så prøv p ta det med han først, for det er slett ikke sikkert han skjønner at han sier noe galt :)

Skrevet

Jeg hadde sagt det til han, på en høflig måte, at man ikke snakker slik til kunder.

Anonymous poster hash: 02a28...c3f
Gjest cd0da
Skrevet

Okey. Da er det ikke han jeg jobbet med tidligere for det var på Rema, men ville uansett tatt det opp med daglig leder

Skrevet

Ja jeg føler ikke jeg klarer si noe til han. Kan prøve neste gang .men jeg kjenner det er blitt så ekkelt at jeg bare fryser han ut på en måte når vi står der ..klarer jeg det ikke får jeg heller gå til daglig leder :\

Skrevet

Herregud dame, be ham skjerpe kjeften sin ellers går du til sjefen med dette. 

Er liksom ikke så mye han kan gjøre med det annet enn å enten skjerpe seg eller fortsette, han kommer ikke til å gjøre noe med deg :P Skjønner ikke hva det er å være nervøs for?

Anonymous poster hash: 56724...270
Skrevet

Det kan være hans måte å gjøre seg "viktig" på også, et misforstått forsøk på å ha noe å komme med. Jeg kjente en tidligere som alltid la ut om hvordan han hadde sett meg der og der, hvem jeg var sammen med etc. etc, og hintet til diverse kjærester jeg hadde. Ikke noe av det stemte, men han hadde vel et behov for å hevde seg da, som ikke slo helt heldig ut. Jeg responderte bare med "nå tuller du fælt ****" , " du har god fantasi du" ol., han bare flirte og tok det med godt humør. Han hadde en ganske tydelig hjerneskade, men hadde jo førerkort f.eks. Jeg tenker at de som er såpass oppegående at de er klar over at det er noe "galt" med dem lett blir keitete i sosiale sammenhenger, og også henger seg litt opp i enkelte tema.

Jeg ville nok gjort et forsøk på å si i fra til ham, f.eks. atdu ikke synes det er passende for ham som jobber på Rimi å snakke sånn til kundene sine (i en humoristisk tone). Fungerer det ikke kan du snakke med sjefen hans, kanskje uansett gi han et tips om at de bør ta en liten prat om hvordan man omås kunder. Det er mulig han har blitt litt vel varm i trøya og tenker at han kjenner deg ettersom du handler der ofte, og så mister han noen sperrer.

Anonymous poster hash: 09a21...e9d
Skrevet

Takk ! Ja jeg kan forsøke og si det på en litt spøkefull måte :) fortsetter han da altså ! Huff. Hahah tør ikke gå på butikken pga dette.leer av meg selv.men mener det seriøst :) tusen takk for meninger.skal gjøre mitt beste på neste handletur :\ :)

Skrevet

A: be ham holde de skitne pervotankene for seg selv, eller

B: handle et annet sted

Skrevet

Ta det opp med sjefen! Sjefen vil nok vite om det er et moment i butikken som gjør at kunden ikke føler seg bekvem der. Eventuelt kan du sende en mail.

Hadde det vært på butikken hvor jeg jobber så vet jeg at sjefen veldig gjerne ville ha beskjed om dette.

Anonymous poster hash: 607ea...dcf
Skrevet

Er du sikker på at han ikke kan være farlig? Det der er jo bare ekkelt, og litt skummelt.

Anonymous poster hash: aec6b...647
Skrevet

Dette tar du selvsagt opp med butikksjefen. Tror nok butikksjefen vil bli glad for at du faktisk kommer til henne /han enn at du slutter å handle der. For det er jo faktisk kundene butikken lever av. Tar du dette opp så får butikken en mulighet til å gjøre noe med saken enn at denne ung gutten bare fortsetter med å trakassere kundene, for om han holder slik på med deg er det nok ganske sikkert at han holder på med andre kunder også. 

Jeg jobber selv i matvarebutikk og jeg vet at kundene våre går til butikksjefen vår om det er noe de er missfornøyde med eller om de har hatt opplevelser med ansatte som butikksjef burde bli oppmerksom på. Og dette er noe butikksjefen tar opp med oss ansatte, sånn at vi får en mulighet til å bli bedre.

Skrevet

Jeg jobber med mennesker med spesielle behov. Selv om han er oppegående på mange områder, viser denne adferden at han likevel har en kognitiv svikt, og det er nok ikke bare på den sosiale biten.

Jeg ville sagt i en høflig men bestemt tone at nå vil du ikke høre at han sier sånt mer, det er nok nå. Ikke bruk fleip eller humor, da tar han deg ikke alvorlig.

Det er bare å si at du må fortelle sjefen hans det dersom det ikke blir en stopp.

Mye mulig han er forelsket i deg, og han tror nok selv at han er veldig snill og flink.

Anonymous poster hash: cab2c...1fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...