Gå til innhold

Tar/gir dere de anbefalte reisevaksinene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ser her: https://www.vaksinekart.org/default.aspx

Så ser jeg at det er anbefalt vaksiner mange steder jeg trodde det var trygt. Jeg nevnte dette til legen og han mente at det var viktigere nå en bare for noen år tilbake å følge anbefalingene. Ser at det kan være lurt å ta kombinasjonsvaksine mot hepatitt A og B, siden det er den og barnevaksinene som går igjen. Lurer på om vi bare skal ta den kombinasjonsvaksinen hele familien + jeg og min mann må ha bosterdose av barnevaksinene.

Men så er jeg litt skeptisk til vaksiner som ikke er i barnevaksinasjonsprogrammet. På den andre siden vil vi ikke bli syke.. Ikke lett dette. Hva gjør dere andre som reiser?

Anonymous poster hash: 787f6...57d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har både voksne og barn tatt hepatittvaksiner.

Skrevet

Aner ikke.

Anonymous poster hash: 62558...7dd

Skrevet

Fikk dere noen bivirkninger, feber el?

Skrevet

Ja, det gjør vi.

Anonymous poster hash: 2c0e3...436
Skrevet

Selvsagt!

Vi holder oss forøvrig borte fra malariaområder nå så lenge barnet ikke er så stort.

Anonymous poster hash: f68b2...be4
Skrevet

Hepatitt A og B hadde eg tatt uansett om eg sku reisa elle ikkje. Vi importere så mykje frå land som har ekstremt med Hepatitt A at barna kan blir utsett for det kvar gong det blir kjøpt inn frukt og grønt. Særli frå sånn som Marokko og Egypt. Og viss ein ser på produsentlanda er det mykje frå dei og andre land med mykje Hepatitt A.

Har desse sjøl, og vil at barnet mitt skal få så snart han e gammal nok for det. Då ska mannen ta og :)

Og ja. Tar alt som e av reisevaksinar når eg skal på tur. Må ta til etterretning at landet vi reise til oftast har et mykje dårligere helsevesen enn det vi har her. Vil helst unngå å måtte oppsøke helsevesen på ferie..!

Anonymous poster hash: 393e8...d87

Skrevet

Fikk dere noen bivirkninger, feber el?

Nei, ingen av oss merket noen bivirkninger av denne. Jenta mi har hatt litt feber på et par av vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet, men ikke noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...