Gå til innhold

Dere som har operert ut visdomstann...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge var du stiv og støl i munnen?

 

Har hovnet litt opp og får ikke til å åpne munnen helt, eller tygge mat. Myk mat går.

 

Anonymous poster hash: 2b7f2...acc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2-3 dager tror jeg. Men det funker bra om du tar en paracet og en ibux samtidig. Det var anbefalingen fra min tannlege når jeg fikk det gjort. 

 



Anonymous poster hash: 43a25...59c
Skrevet

 

2-3 dager tror jeg. Men det funker bra om du tar en paracet og en ibux samtidig. Det var anbefalingen fra min tannlege når jeg fikk det gjort.

 

 

Anonymous poster hash: 43a25...59c

jeg gjør det, men det hjelper bare mot smertene. Mulig det hadde vært verre hvis jeg ikke gjorde det.

 

Ønsker flere svar ;)

 

Anonymous poster hash: 2b7f2...acc

Skrevet

Ei lita uke



Anonymous poster hash: 84b92...c7c
Skrevet

En uke, men det var aldri kjempevondt eller ømt. Utenom når bedøvelsen begynte å gå ut etter 1 time.

Skrevet

2-3 dager. Etter stingene ble tatt gikk det greit.

Skrevet

Et par dager kanskje? Husker jeg prøvde meg på gulrot bare et par dager etterpå, det var ikke det lureste jeg har gjort :P

 



Anonymous poster hash: 385cb...26a
Skrevet

Jeg tror det kommer litt an på hvordan tannen ligger. Da jeg opererte ut mine måtte tannlegen fjerne bein og tennene måtte deles opp for st han skulle få dem ut (Aggh!). Jeg kastet opp da bedøvelsen gikk ut :P

Det tok nesten to uker før jeg så normal ut. Hodet mitt så ut som en basketball og jeg hadde kjempevondt!

Jeg kunne ikke bøye meg eller trene, gape eller spise noe annet enn youghurt/suppe. Jeg sov med kalde omslag på kinnet, sugde på isbiter og knasket Paralgin Forte.

For å si det slik: jeg har tatt keisersnitt - visdomstennene var langt vondere i etterkant.

Du har all min medfølelse! Hold ut, ta det med ro og masse god bedring til deg :)

Skrevet

Jeg tror det kommer litt an på hvordan tannen ligger. Da jeg opererte ut mine måtte tannlegen fjerne bein og tennene måtte deles opp for st han skulle få dem ut (Aggh!). Jeg kastet opp da bedøvelsen gikk ut :P

Det tok nesten to uker før jeg så normal ut. Hodet mitt så ut som en basketball og jeg hadde kjempevondt!

Jeg kunne ikke bøye meg eller trene, gape eller spise noe annet enn youghurt/suppe. Jeg sov med kalde omslag på kinnet, sugde på isbiter og knasket Paralgin Forte.

For å si det slik: jeg har tatt keisersnitt - visdomstennene var langt vondere i etterkant.

Du har all min medfølelse! Hold ut, ta det med ro og masse god bedring til deg :)

uff da, stakkars deg :( jeg er bare litt øm. Har ikke vondt. Delte opp en banan i tynne skiver i sted for jeg fikk ikke til å gape over. Det bare stopper. Gjør heldigvis ikke vondt! Det var uproblematisk for meg å fjerne den. Var til en erfaren kjevekirurg. Takk for svar :)

 

Anonymous poster hash: 2b7f2...acc

Skrevet

2-3 dager. Etter stingene ble tatt gikk det greit.

er det vondt å ta stingene? Han la nedi et eller annet med bakteriedrepende salve, så sydde han igjen. Håper ikke de må skjære opp får å få ut den veken.

 

Anonymous poster hash: 2b7f2...acc

Skrevet

Det er noen år siden, men kan ikke huske at det var ille å ta stingene og det gikk lett å få opp den hvite med bakteriedrepende på, trengte ikke skjære for å få den bort.

Skrevet

Jeg tror det kommer litt an på hvordan tannen ligger. Da jeg opererte ut mine måtte tannlegen fjerne bein og tennene måtte deles opp for st han skulle få dem ut (Aggh!). Jeg kastet opp da bedøvelsen gikk ut :P

Det tok nesten to uker før jeg så normal ut. Hodet mitt så ut som en basketball og jeg hadde kjempevondt!

Jeg kunne ikke bøye meg eller trene, gape eller spise noe annet enn youghurt/suppe. Jeg sov med kalde omslag på kinnet, sugde på isbiter og knasket Paralgin Forte.

For å si det slik: jeg har tatt keisersnitt - visdomstennene var langt vondere i etterkant.

Du har all min medfølelse! Hold ut, ta det med ro og masse god bedring til deg :)

Signerer dessverre denne.
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Stingene går vel bort av seg selv? Jeg hadde småvondt i en uke, men kjente det i minst to uker...hadde en sånn fin fiskekrok-rot da :P

Skrevet

Stingene går vel bort av seg selv? Jeg hadde småvondt i en uke, men kjente det i minst to uker...hadde en sånn fin fiskekrok-rot da :P

mine røtter var samlet. Stingene går bort av seg selv, men det kunne ta lenger tid enn en uke. Veken skulle ligge der max 7 dager. Da må stingene tas ettersom veken er under stingene.

 

Anonymous poster hash: 2b7f2...acc

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ahaaa...hmm, ja da får du bare se det an ;)

Skrevet

Stingene går ut av seg selv, men jeg måtte til tannlegen for å fjerne den tingsen med antibiotika som lå nede i såret. Gud bedre så ekkelt det var. Ikke vondt, men veldig ubehagelig. Ellers så var jeg vel øm i en liten uke etterpå. Fikk et stort og fint blåmerke på kinnet, så ut som jeg var blitt mishandlet:-)

Skrevet

14 dager :-)

 

Anonymous poster hash: 7cb08...5bf

Skrevet

14 dager :-)

 

Anonymous poster hash: 7cb08...5bf

what???

 

Anonymous poster hash: 2b7f2...acc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...