Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Jeg har en snill og litt sjenert førsteklassing som trives på skolen, og har fått flere venner. Kjente ingen fra før. Men noe erting er det jo alltid mellom barn, og problemet til gutten min er at han blir illsint for den minste fornærmelse eller hvis noen dulter borti litt for hardt. Han lager da gjerne sinte grimaser, hyler ut sitt raseri og begynner å gråte. Han tar seg ofte fort inn igjen, men de andre guttene synes jo selvsagt dette er morsomt, og jeg er redd for at de etterhvert begynner å provosere han med vilje. Han er motivert for å prøve å endre seg, men jeg er så usikker på hva som er "riktig" reaksjon når noen erter? Har prøvd å si at han bare skal gå bort og ut av situasjonen, late som ingenting, men føler samtidig at han skal få lov til å reagere når han føler seg urettferdig behandlet. Hmm... Noen som har noen tanker de vil dele med meg? Anonymous poster hash: 173ec...e9e
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 be han bruke ord istedenfor sinte grimaser. be han om å fortelle klasse kameratene at dette likte jeg ikke Anonymous poster hash: c3624...55a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Jeg har ingen råd men er i samme situasjon selv. Min gutt er 4 år og det er akkurat dette jeg også er redd for. Anonymous poster hash: 3aa17...595
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Jeg har lært min at litt må man tåle, og erting er ingen grunn til å frike. Min kan bli litt snurt hvis noen erter ham, men jeg bare ber ham gå litt unna hvis han blir sint, og heller gå tilbake til leken etterpå. Funker fint, de er som regel gode venner heldigvis. Anonymous poster hash: 50aea...0a8
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Så lenge det er "godsinnet" erting er regelen "man blir ikke ertet om man ikke lar seg erte". Prøv å gi ham verktøy så han får tenkt seg om og dermed forandre adferdsmønster. Anonymous poster hash: f2659...5b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå