Gå til innhold

når brannalarmen går :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å det ikke er noe som helst som tyder på brann i huset og det heller ikke har vært dårlig batteri i varsleren. Hva skjedde da? Hele huset kom seg fort opp av senga ista for og si det sånn.

Anonymous poster hash: c2e09...cbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags alarm har dere, da? Hvis dere har sentral kan det ha vært et kort strømbrudd eller noe.

Skrevet

Om varslerne er optisk kan det være støv på måleren.

Skrevet

Eit bittelite insekt som surra seg inn i røykvarslaren, kanskje? 

Skrevet

Dette skjedde hos oss en gang - da var det lekkasje i taket som medørte at det dryppet vann ned i røykvarsleren. Det er neppe det samme hos dere, men sjekk at den ikke har blitt utsatt for vann eller andre partikler? :)

Skrevet

Her opplevde jeg flere ganger sist sommer at røykvarslerne utløstes når det var tordenvær.

Har bytta de ut, og venter på tordenværet som er meldt her i dag,så jeg kan sjekke om disse uler mindre :-)

Men de kan utløses av flere ting. Damp fra dusj,matlaging, insekter,dårlig batteri...

Skrevet

He he, dette minner meg på noe.... En jeg kjenner opplevde at alarmen gikk hos vaktselskapet, men ikke hjemme hos han. De ble noe forskrekket når det plutselig dukket opp brannvesen og politi hjemme hos de, midt på natten!

Anonymous poster hash: 7628b...283

Skrevet

Her gikk alarmen en gang da jeg satte på takvifta...

Den er vist veldig sensitiv ;)

Skrevet

Her opplevde jeg flere ganger sist sommer at røykvarslerne utløstes når det var tordenvær.

Har bytta de ut, og venter på tordenværet som er meldt her i dag,så jeg kan sjekke om disse uler mindre :-)

Men de kan utløses av flere ting. Damp fra dusj,matlaging, insekter,dårlig batteri...

Det var et ekstremt regnver. Lommert og utrykk for torden i natt. Kanskje den reagerte på det. ? Jah trur de må byttes ut. Den andre har smelta i plasten der den lille lampa er.

Anonymous poster hash: c2e09...cbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...