Gå til innhold

Skal hun få lov ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk Mail av tanta og kusina mi i dag. De ville gjerne ha med min datter på 6 år på en ukesferie til sommeren. Til sydligere strøk. Kusina mi har en jevnaldrende datter, og det er som lekevenninne til henne de vil ha med min lille skatt. Min kusines datter er av den litt vanskelige og temperamentfulle typen. Ikke alltid så enkelt selskap. Hun vil gjerne bestemme det meste også. Min datter føyer seg ofte, men vil jo ikke ha noen til å være på " sin side". Hun andre vil ha sin mor og mormor.

De tilbyr seg ikke å betale for reisen. Fordi de bor langt unna så hadde min datter måtte fly alene til dem før og etter reisen. Og de andre snakker også et annet språk. Hun forstår godt deres språk, men vil nok ikke gjøre seg veldig godt forstått alltid.

På den ene siden høres det spennende og hyggelig ut. På den andre siden høres det skummelt og dyrt ut. At vi heller vil bruke penger på en familietur til høsten eller neste år. Hva ville dere gjort ?

Anonymous poster hash: 08b59...082

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, jeg vet ikke.... Tror kanskje ikke det.... Jeg hadde nok ikke hatt råd. Feriepengene skal gå til ferie for meg og datteren min. Og med en liten kjip følelse om hun fikk en fin tur så tror jeg at jeg hadde sagt nei.

Anonymous poster hash: 5d79b...95d

Skrevet

Nei, hadde ikke gjort det. Hadde brukt pengene på ferietur med familien.

Anonymous poster hash: 5b902...9d4

Skrevet

Jeg ville heller ikke gjort det.... Hun er altfor liten til å være så langt ifra sine nærmeste. Og det du tok opp, hun har jo ingen på "sin side".

Ville heller kost meg sammen med henne.

Anonymous poster hash: 449d1...4e0

Gjest beef sister
Skrevet

Nei, det høres ut som om det fort kan bli en ukoselig ferie for datteren din.

Skrevet

Hadde ikke vurdert det engang. Om noen år!

Skrevet

For liten, synes jeg, med tanke på hele situasjonen, ved å fly alene et stykke, språk, og en litt "vanskelig" kusine hvor det kanskje kan oppstå krangler eller at din datter vil føle seg nedfor fordi hun blir sjefet over, og også med tanke på pengene. Jeg kan se for meg at hun heller vil like en tur med sin aller nærmeste familie.

Anonymous poster hash: 57245...ecd
Skrevet

Min yngste er et år eldre nå. Hun hadde fått lov hvis hun selv hadde lyst.

Anonymous poster hash: cecfc...1c9

Skrevet

Nei hadde ikke gjort det.

Skrevet

Etter å ha lest det du skriver hadde jeg ikke engang vurdert det.

Du skriver heller ikke som har lyst selv. Da burde saken være enkel :)

Skrevet

Ut fra det du skriver kommer det jo mer eller mindre frem at du ikke har lyst til dette overhodet.

Jeg tenker at en 6-åring er stor nok til å reise på ferie med andre enn sine foreldre så lenge det er folk hun kjenner godt nok. Det at hun ikke har noen på "sin side" tenker jeg vanligvis ikke vil være et problem - jeg tror de fleste foreldre er som meg og er strengere mot sitt eget barn enn gjesten dersom det oppstår konflikter.

At hun må fly alene kan jo løses ved at noen følger henne og henter henne, evt. er det vel ikke uvanlig at 6-åringer flyr alene, de blir jo godt tatt vare på av flypersonellet?

Men det er jo du som kjenner datteren din og familien din best, og til sist må ta avgjørelsen. Hun er bare 6 år, så det er greit å følge magefølelsen sin uten at du dermed havner i kategorien "hysterisk mamma". Kanskje du i stedet kunne blitt med på turen, eller foreslått en annen tur sammen med dem senere?

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. 

Syns hun er for liten.

Spar pengene og reis dere når dere får råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...