Gå til innhold

Min historie

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hele oppveksten min behandlet dem meg og lillesøsteren min grusomt. Dem slo meg og brukte fysisk og psykisk vold mot oss. En gang tok faren min kvelertak på meg. Jeg greide å komme meg vekk. Lillesøsteren min sto vettskremt å såg på. Ellers kunne de gi oss mange blåmerker og ørefiker. Når vi hadde gjort noe som var galt i deres øyne, fikk vi straff i å gå ute i minst to timer før vi kom inn igjen. Jeg måtte noen ganger stå over måltider for det bar straff.

Jeg sa i fra på skolen men de tok det ikke seriøst, for foreldrene mine var ganske flinke til å manipulere dem.

I dag er jeg tjueni år og har to barn. Jeg har kuttet ut all kontakt med foreldrende mine. Det er det beste. Jeg strever fortsatt med traumer, men jeg greier å legge det bak meg.

Anonymous poster hash: 5d626...39d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra du har greid å skape deg et godt liv til tross for det du har opplevd :)

Ingen burde oppleve det du og søsteren din har opplevd. Dere er et godt eksempel på hvorfor det er bedre å sende en bekymringsmelding for mye til barnevernet enn en for lite!

Håper du får hjelp til å fortsette å bearbeide traumene du har slik at du får lagt det bak deg så godt som mulig.

Håper det går bra med din lillesøster også.

Klem <3

Anonymous poster hash: 8e0d8...572
Skrevet

Så bra du har greid å skape deg et godt liv til tross for det du har opplevd :) Ingen burde oppleve det du og søsteren din har opplevd. Dere er et godt eksempel på hvorfor det er bedre å sende en bekymringsmelding for mye til barnevernet enn en for lite! Håper du får hjelp til å fortsette å bearbeide traumene du har slik at du får lagt det bak deg så godt som mulig.Håper det går bra med din lillesøster også. Klem <3 Anonymous poster hash: 8e0d8...572

Takk :). Min lillesøster har det bra og. Hun sier at hun har strevd en del med å legge dette onde bak seg, men nå klarer hun å bli ferdig med det og. Hun har jobb og utdanning. Det er tragisk at ikke flere varsler barnevernet når de har mistanke om noe.

Skrevet

Takk :). Min lillesøster har det bra og. Hun sier at hun har strevd en del med å legge dette onde bak seg, men nå klarer hun å bli ferdig med det og. Hun har jobb og utdanning. Det er tragisk at ikke flere varsler barnevernet når de har mistanke om noe.

To løvetannbarn, du og din søster :)

Godt dere har hverandre :)

Redd Barna skal ha en kampanje på mandag, "Vennligst forstyrr" for å få folk til å melde ved mistanke, og at hovedfokus er at barnehage- og skoleansatte har spesielt ansvar.

http://www.nrk.no/norge/redd-barna_-_-vennligst-forstyrr-1.11733715

Lykke til videre i livet - måtte det bli veldig godt for deg :)

Skrevet

Uff, så trist....

Godt å høre at dere har det bra nå, både du og din søster.

Anonymous poster hash: d46cc...771
  • 3 uker senere...
Skrevet

I hele oppveksten min behandlet dem meg og lillesøsteren min grusomt. Dem slo meg og brukte fysisk og psykisk vold mot oss. En gang tok faren min kvelertak på meg. Jeg greide å komme meg vekk. Lillesøsteren min sto vettskremt å såg på. Ellers kunne de gi oss mange blåmerker og ørefiker. Når vi hadde gjort noe som var galt i deres øyne, fikk vi straff i å gå ute i minst to timer før vi kom inn igjen. Jeg måtte noen ganger stå over måltider for det bar straff.

Jeg sa i fra på skolen men de tok det ikke seriøst, for foreldrene mine var ganske flinke til å manipulere dem.

I dag er jeg tjueni år og har to barn. Jeg har kuttet ut all kontakt med foreldrende mine. Det er det beste. Jeg strever fortsatt med traumer, men jeg greier å legge det bak meg.

Når du er tjueni år burde du iallfall lære deg å skrive rikitg. (For det bar straff). Hva betyr det egentlig?. Kan være at jeg er litt pirkete men øv deg på rettskriving du. Men trist at du har hatt det vondt.

Anonymous poster hash: f38d3...979

Skrevet

Når du er tjueni år burde du iallfall lære deg å skrive rikitg. (For det bar straff). Hva betyr det egentlig?. Kan være at jeg er litt pirkete men øv deg på rettskriving du. Men trist at du har hatt det vondt.

Idiot !!!!

Anonymous poster hash: e97cf...d87

Skrevet

I hele oppveksten min behandlet dem meg og lillesøsteren min grusomt. Dem slo meg og brukte fysisk og psykisk vold mot oss. En gang tok faren min kvelertak på meg. Jeg greide å komme meg vekk. Lillesøsteren min sto vettskremt å såg på. Ellers kunne de gi oss mange blåmerker og ørefiker. Når vi hadde gjort noe som var galt i deres øyne, fikk vi straff i å gå ute i minst to timer før vi kom inn igjen. Jeg måtte noen ganger stå over måltider for det bar straff.Jeg sa i fra på skolen men de tok det ikke seriøst, for foreldrene mine var ganske flinke til å manipulere dem.I dag er jeg tjueni år og har to barn. Jeg har kuttet ut all kontakt med foreldrende mine. Det er det beste. Jeg strever fortsatt med traumer, men jeg greier å legge det bak meg.Anonymous poster hash: 5d626...39d

Når du er tjueni år burde du iallfall lære deg å skrive rikitg. (For det bar straff). Hva betyr det egentlig?. Kan være at jeg er litt pirkete men øv deg på rettskriving du. Men trist at du har hatt det vondt. Anonymous poster hash: f38d3...979

Er du seriøs?!?!?

En så grusom historie, en kvinne som ønsker å dele, og så henger du deg opp i rettskriving???

Stakkars,lille, patetiske og grunne menneske - du ja, og ikke hi! Du er noe av det mest idiotiske jeg noen gang har kommet over. Du bør skamme deg så dypt og inderlig at du ikke får blund på øynene i natt. Men det er vel for mye å håpe, du har nok ikke evne til å innse din egen ondskap.

Kjære hi. Ingen skal oppleve det du og søsteren din gjorde og det er utrolig godt å høre at dere klarer dere bra. Dere er då mye mer verd enn mennesker som har behov for å tråkke på andre for å hevde seg selv.

Lykke til videre, du er knalltøff.

Anonymous poster hash: 14741...c65

Skrevet

Det burde vært IQ-sperre på internett! Hvis du tipper nesen din ned fra skyene så ser du at b og v står ved siden av hverandre på tastaturet... Fort å bomme. Heter det virkelig rikitg? Hvordan forklarer du punktummet ditt etter spørsmålstegnet? Har du hørt om noe som heter komma?

En god klem til deg HI. Tragisk å høre at ingen tok dere alvorlig. Slike historier trenger vi å høre for å lære at det er bedre med en bekymringsmelding for mye enn en for lite.

Skrevet

I hele oppveksten min behandlet dem meg og lillesøsteren min grusomt. Dem slo meg og brukte fysisk og psykisk vold mot oss. En gang tok faren min kvelertak på meg. Jeg greide å komme meg vekk. Lillesøsteren min sto vettskremt å såg på. Ellers kunne de gi oss mange blåmerker og ørefiker. Når vi hadde gjort noe som var galt i deres øyne, fikk vi straff i å gå ute i minst to timer før vi kom inn igjen. Jeg måtte noen ganger stå over måltider for det bar straff.Jeg sa i fra på skolen men de tok det ikke seriøst, for foreldrene mine var ganske flinke til å manipulere dem.I dag er jeg tjueni år og har to barn. Jeg har kuttet ut all kontakt med foreldrende mine. Det er det beste. Jeg strever fortsatt med traumer, men jeg greier å legge det bak meg.Anonymous poster hash: 5d626...39d

Når du er tjueni år burde du iallfall lære deg å skrive rikitg. (For det bar straff). Hva betyr det egentlig?. Kan være at jeg er litt pirkete men øv deg på rettskriving du. Men trist at du har hatt det vondt. Anonymous poster hash: f38d3...979

Tre feil på to linjer....

Jeg trenger vel ikke si mer...

Skrevet

Det burde vært IQ-sperre på internett! Hvis du tipper nesen din ned fra skyene så ser du at b og v står ved siden av hverandre på tastaturet... Fort å bomme. Heter det virkelig rikitg? Hvordan forklarer du punktummet ditt etter spørsmålstegnet? Har du hørt om noe som heter komma?

En god klem til deg HI. Tragisk å høre at ingen tok dere alvorlig. Slike historier trenger vi å høre for å lære at det er bedre med en bekymringsmelding for mye enn en for lite.

Jeg mente det bare godt. Jeg mener at når hun skriver feil, så kan det være vannskeligt for andre mennesker å forstå hva hun mener. Jeg forstod ikke helt hva hun mente med

Er du seriøs?!?!?

En så grusom historie, en kvinne som ønsker å dele, og så henger du deg opp i rettskriving???

Stakkars,lille, patetiske og grunne menneske - du ja, og ikke hi! Du er noe av det mest idiotiske jeg noen gang har kommet over. Du bør skamme deg så dypt og inderlig at du ikke får blund på øynene i natt. Men det er vel for mye å håpe, du har nok ikke evne til å innse din egen ondskap.

Kjære hi. Ingen skal oppleve det du og søsteren din gjorde og det er utrolig godt å høre at dere klarer dere bra. Dere er då mye mer verd enn mennesker som har behov for å tråkke på andre for å hevde seg selv.

Lykke til videre, du er knalltøff.

Jeg mente det bare godt. Når hun deler en så viktig historie så er det viktig at folk forstår hva hun skriver. (For det det bar straff). Den setingen forstod jeg ikke, og jeg tipper det er flere som ikke forstår hva den setningen betyr.

Skrevet

Tre feil på to linjer....

Jeg trenger vel ikke si mer...

Jeg finner i hvert fall fire feil...

Skrevet

Jeg mente det bare godt. Jeg mener at når hun skriver feil, så kan det være vannskeligt for andre mennesker å forstå hva hun mener. Jeg forstod ikke helt hva hun mente med

Jeg mente det bare godt. Når hun deler en så viktig historie så er det viktig at folk forstår hva hun skriver. (For det det bar straff). Den setingen forstod jeg ikke, og jeg tipper det er flere som ikke forstår hva den setningen betyr.

Tror de aller, aller, aller fleste forstår det den perfekte mor påpekte for deg, at b og v er nær hverandre på tastaturet.

Du skriver så mange og mye feil selv, at du burde slutte å kaste stein i glasshus!

Du dummer deg nemlig bare ut slik du holder på nå.

HIs historie er forferdelig, men fullt ut forståelig.

Din hensikt er derimot komplett uforståelig, for så korte empatiske antenner som du har skal man lete lenge etter. Ikke den skarpeste kniven i skuffen heller når du kritiserer andres skrivefeil når du har sååå mange selv!

Så slutt å bruke tid på forumet og begynn heller å repetere norsk rettskriving selv!

Skrevet

Klem til deg Hi. Skjønner på en måte hvordan du har det, vi ble også mishandlet både fysisk og psykisk. Ingen trodde oss. Jeg har heller ingen kontakt med foreldrene mine, har kommet meg videre i livet og har min egen lille familie. Får flashbacks noen ganger, og skvetter fort. Men det viktigste av alt - det er over!

Klem💕

Anonymous poster hash: b7109...ea8

Skrevet

Jeg mente det bare godt. Når hun deler en så viktig historie så er det viktig at folk forstår hva hun skriver. (For det det bar straff). Den setingen forstod jeg ikke, og jeg tipper det er flere som ikke forstår hva den setningen betyr. Anonymous poster hash: f38d3...979

Du mente det godt?

Du skriver et innlegg proppet med skrivefeil for å oppfordre hi til å øve seg på rettskriving. Det syns du er en god ide å gjøre til et menneske som deler noe vondt med oss? Du syns det var helt nødvendig?

For det første bør du selv øve deg skikkelig på rettskriving.

For det andre bør du øve deg på sosiale settinger og prøve å gro litt sosiale antenner.

For det tredje bør du be hi om unnskyldning for din slemme kommentar på betroelsene hennes.

Skrevet

Jeg får vel si unnskyld til HI da, selv om jeg ikke ser noen grunn til å gjøre det, når det bare var godt ment fra min side. Jeg er veldig nøye på rettskriving, så av og til kan jeg rette på andre.

Skrevet

Jeg får vel si unnskyld til HI da, selv om jeg ikke ser noen grunn til å gjøre det, når det bare var godt ment fra min side. Jeg er veldig nøye på rettskriving, så av og til kan jeg rette på andre.

Å si unnskyld og trekke den tilbake i en og samme.... du bare bekrefter det vi har skrevet.

Skrevet

Da bør du vel begynne å korrekturlese dine egne innlegg FØR du legger de ut for å ditche andre? Idiot!!

Anonymous poster hash: 605fd...cb6

Skrevet

Nøye på rettskriving, når du skriver en masse feil selv?

Alle andre her, med et IQ-nivå på mer enn 20, forsto hva HI ville frem til. Og alle utenom deg, som åpenbart hverken eier empati eller sosiale antenner, føler med HI, støtter henne, kommer med gode ord og forstår at i en slik sammenheng er en skarve tastefeil utrolig lite viktig og ikke noe man bør henge seg opp i.

Lær deg folkeskikk, empati og gro noen antenner før du uttaler deg neste gang. 

HI, klem til deg, du er tøff og sterk. Lykke til videre i livet, herfra kan det bare gå oppover. :)

Anonymous poster hash: 86f88...b80

Skrevet

Du skriver masse feil selv.

Anonymous poster hash: a138b...0a2

Gjest Pusikatt
Skrevet

Jeg får vel si unnskyld til HI da, selv om jeg ikke ser noen grunn til å gjøre det, når det bare var godt ment fra min side. Jeg er veldig nøye på rettskriving, så av og til kan jeg rette på andre.Anonymous poster hash: f38d3...979

Du skriver masse feil selv. Anonymous poster hash: a138b...0a2

Enig. Det er sjeldent jeg ser at noen med SÅ mye skrivefeil selv, sitter å retter på andre. Jeg blir helt forbløffet.

Til deg HI: stor klem for at du har blitt så sterk <3

Skrevet

Hei HI, veldig trist å høre historien din.

Selv har jeg hatt en turbulent barndom og slet en del med uro i voksen alder. Er nå 27 år.

Denne uroen viste seg å være posttraumatisk stressyndrom. Noe jeg lov av da det ble brakt på banen. Det er jo bare noe soldater får liksom, men så feil kan man ta. Jeg ble behandlet for dette og har det mye lettere i dag.

Jeg kjenner igjen en del av det du skriver og tenker at du kan ha det samme. Få det sjekket? Jeg fikk et mye bedre liv etterpå. Send gjerne en pm omdu lurer på noe i forhold til behandlingen :)

Lykke til

Skrevet

Men når HI skriver et sånt innlegg her på et åpent forum, så må hun tåle at noen kanskje kommer med råd til henne, sånn som jeg gjorde i dag. Visst man ikke takler at man gir råd om skrivefeil, så burde man la være å skrive inn her. Jeg prøvde bare å hjelpe den stakkars jenta til å skrive riktig.

Skrevet

Men når HI skriver et sånt innlegg her på et åpent forum, så må hun tåle at noen kanskje kommer med råd til henne, sånn som jeg gjorde i dag. Visst man ikke takler at man gir råd om skrivefeil, så burde man la være å skrive inn her. Jeg prøvde bare å hjelpe den stakkars jenta til å skrive riktig.

Synes du skal gi deg nå Snydens - Fru Åsta!

Når du ikke kan skrive riktig selv, så bør du ikke gi andre råd om rettskriving!

Skrevet

Du er ikke den rette til å "hjelpe" når du ikke kan skrive selv! My looord,du skriver mye feil!

Anonymous poster hash: a138b...0a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...