Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Jeg burde jo egentlig ikke bli det... Men... Jeg og mannen reiste 60 mil for å hjelpe foreldrene mine (de er skilte), med å få flyttet ut huset der, og frakte det ned til oss. (De bor også her i nærheten, begge to) Faren min setter seg som vanlig på bakbena og kom ikke å hjelpte til. Men imed jeg ha følelser og ville være grei med han. Så tok jeg med møblene, arbeidsmaskinene hans og diverse annet som tilhører han... Frakta det ned med lastebil og leide også en container for å ha ting stående. Moren min er ganske takknemlig for det, og er villig for å betale for leien i måneden, ihvertfall halvparten. Men faren min har ikke vært takknemlig i det heletatt... Han har fra første stund vært sur og frekk... Sier at han ikke har bedt om at jeg skulle ta med det ned, leie container eller leie lastebil. Men jeg gjorde det fordi. Jeg veit, egen dumhet... Han sa vi kunne frakte det til hans bror, men av personlige grunner fikk vi ikke til det, så det ble heller med ned. Noe han også sa var greit, om det var helt umulig å få de av... Men nå ikveld, ville han at jeg skulle sitte på "post" og levere han tingene på minuttet! Jeg er borte fra i dag, til søndag. Og mannen jobber. Så jeg sa det ble vanskelig å få gjort nå.Da fikk jeg frist på 14 dager. Det skal vi jo fikse tenkte jeg. Men så går det litt tid, og jeg får melding om at han må ha det til lørdag... Jeg sier ennå engang at jeg ikke er hjemme... Da kommer han med det at han skal anmelde meg for tyveri. Jeg sa at det kunne han jo, om han ville. Og da kom det at han skulle gjøre det i morgen. Og at han takket for hjelpa, for jeg hadde jo ikke hjelpt han. Som vanlig, skrev han..... Og deretter kom det ennå en melding om at han håpte at jeg kom til begravelsen hans, og at jeg skulle love det. Samtidig om at han legger på både klem, glad i deg også videre.... Jeg vet det var egen dumhet, å være snill... Men uansett hva jeg gjør så er det klart jeg skal trampes på..... Litt frustrasjon, sånn på kveldningen..... Anonymous poster hash: 7464c...3f7
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Stakkars deg, jeg skjønner inderlig godt at du er både såret og frustrert! Det høres jo ut som om det er noe galt med faren din. Det er IKKE normalt å true sitt eget barn med anmeldelse for noe som han vet at ikke stemmer, og heller ikke å gå rett fra trusler til klem. For din egen skyld høres det ut som om du bør begrense kontakten med ham så mye som mulig. Anonymous poster hash: 0b549...0fc
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Høres ut som faren din opplever dette som en stor krise i livet og at han ikke klarer å oppføre seg rasjonelt. Anonymous poster hash: da464...dc6
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Det virker på meg som at faren din er deprimert og at han lar det gå utover deg. Har han alltid vært sånn? Eller kan du snakke med han når han er rolig? Høres veldig merkelig ut den reaksjonen hans. Klem til deg. Anonymous poster hash: 3675c...7fc
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Faren din er ikke frisk. Skjønner du er lei deg. Klem Anonymous poster hash: 6dc18...bb2
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Han har alltid vært slik i en liten grad. Ble veldig ille da jeg ble myndig for noen år siden.... Men er så leit :/ takker for klemmene! Anonymous poster hash: 7464c...3f7
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Faren din er tydeligvis syk og deprimert. Dette er ikke din skyld på noen måte, du fortjener ikke å bli behandlet slik. Personlig ville jeg ikke snakket med mannen før han kom krypende og ba om unnskyldning, men jeg blir iskald når folk sier og gjør slike idiotiske ting. Hev deg over det! Anonymous poster hash: a6363...93d
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 WHAT????? Det var litt av en far!! Han kan ikke være helt frisk..... Anonymous poster hash: 08a20...de5
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Huff, ikke rart du blir lei deg! Kan bare si som de andre her - din far høres ikke helt rasjonell ut, så han virker syk. Men det er hans ansvar å skaffe seg hjelp om han ikke takler livet, ikke være slik mot deg og omgivelsene. Pass på at du i fremtiden ikke kommer i situasjoner som ligner, og la faren din ta ansvar for sine egne ting og sitt eget liv. Om du mistenker at faren din er syk og ikke takler ting, så kan du ta en telefon til legen hans og fortelle legen at du oppfatter det som om han ikke er helt stabil eller rasjonell. Se om du greier å heve deg over det, selv om det ikke er enkelt. Anonymous poster hash: 69671...875
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 Han er slik om ikke folk gjør eller vil som han, samtidig som han har lagt min mor på hat. Han prater så mye dritt.... og vet det sårer, men han gjør aldri noe galt... Jeg vil heve meg over det, men ikke lett.. Ville jo bare gjøre han er tjeneste.... Anonymous poster hash: 7464c...3f7
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 Han er slik om ikke folk gjør eller vil som han, samtidig som han har lagt min mor på hat. Han prater så mye dritt.... og vet det sårer, men han gjør aldri noe galt... Jeg vil heve meg over det, men ikke lett.. Ville jo bare gjøre han er tjeneste.... Anonymous poster hash: 7464c...3f7 Med slike personer kan man aldri gjøre det riktige, tror jeg. Uansett hva man gjør så blir de ikke fornøyd, det bare endrer fokus til noe annet som er galt eller gjør noe riktig til noe galt. Kunsten er å greie å se at dette er den andres skyld, ikke din skyld. Han er din far og derfor er du glad i ham og forsøker å hjelpe og har forventninger om en normal reaksjon fra ham. Men han er tydeligvis ikke i stand til en rasjonell reaksjon. Se om du greier å ikke forvente noe av ham. Jo mindre du forventer av ham av normal og rasjonell oppførsel, jo lettere blir det etter hvert å forholde seg til det og kanskje distansere seg litt fra ham. Det blir aldri enkelt, men det kan bli enklere. Anonymous poster hash: 69671...875
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #12 Skrevet 23. mai 2014 Han høres ut som om han har noen psykotrekk, det er ikke normalt å oppføre seg slik. Bare si til ham at han kan anmelde så mye han bare vil, politiet kommer i alle fall til å få seg en god latter. Skjønner godt at du blir lei deg da, det hadde jeg også blitt. Anonymous poster hash: 35757...484
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #13 Skrevet 23. mai 2014 Går litt bedre idag :-) håper bare han holder seg unna... Hi Anonymous poster hash: 7464c...3f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå