Ugl@ ruger... Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Man blir jo så inn i heite forbanna for alt og ingenting når man blir frustrert og oppgitt med disse hormonene som herjer i kroppen. 😤 I dag var det obligatorisk trivselskveld i fjæra på barneskoletrinnet, med diverse aktiviteter og hvert enkelt barn med foreldre skulle bidra med feks vaffelsteking, natursti osv etter en timeplan, og med to elever blir det jo litt fram og tlbake, mye tråkking, og det kreves jo litt påpass når man har 1 og 3 klassing og skal oppholde seg i fjæra noen timer. Avtalen var at mannen skulle ta seg av dette pga min form ( bekkenløsning, kynnere etc) Tiden for at jeg skylle kjøre dem nærmet seg, ungene gjorde seg klare, mannen satt oppe og jeg gk da opp for å spørre om han hadde alt klart, det ble da noe " uffing og stønning" om hvor lite lyst han hadde osv..... Det smalt neven min i pulten hans...jeg kokte over og brølte at han kunne for helvete bare lav være. Ungene var alt i bilen og klare, jeg vrengte av meg kjole og på med bukse, genser, tursko og ut i bilen. Nå har jeg trødd tre timer i fjæra, på natursti, stått på stand...pluss vært forbanna i forkant.. Blir ei hyggelig natt og helg, for bekkenet er tynt, kynnerene i full gang, spydd fem ganger pga smerter etter jeg kom hjem og er fortsatt innihelvetes forbanna! Ja, jeg skjønner han er ubekvem i slike anledninger på påtvunget sosialt samvær! Men det er faktisk en forbanna plikt man har når man velger å få barn! Jeg har ingenting imot å ha hovedansvaret for å delta i foreldremøter, ta på meg verv osv...jeg synes det er givende, men jeg synes det er temmerlig dårlig gjort å sutre og klage over å måtte steppe inn når jeg i utganspunktet ikke kan/ bør styre/ delta på den type ting. Det går nok "bra" denne gang også....men det er egentlig unødvendig at jeg skal utsette meg for sånt, eller å provosere meg på den måten. For all del, han er en god pappa elles, engasjert, hjelper ungene med leksene, aktiviserer dem osv. Men dette med å stille opp under slike arrangement ol...der er han dårlig...
Lakrisogvin Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Uffa og huffa som farmor sa. Sint og sur er på sin plass! Selv uten alle hormoner! Nå må du lene deg tilbake og la mannen gjøre alt de nærmeste dagene. Du har vondt- helt unødvendig- han får jobbe litt! (Eller aller helst mye)
Ugl@ ruger... Skrevet 22. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2014 Mann og barn reiser bort i helga...jeg skal slappe av hjemme. Fylle stampen i hagestua i morra formiddag, starte fyringa og ligge der å vake i morra ettermiddag og kveld når banden er borte...i ro og fred... Kun meg, hund, katt og kanin hjemme her...
moota m storebror&lillebror Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Du har all rett til å være sur og sint og skuffa og forbanna og så hormonell du bare vil. Det hørtes helt ut som min mann helt til du føyet på noen linjer på slutten. Da falt likheten bort. Her tar mannen mer eller mindre ingen ansvar for det som omhandler barn og tror han skal slippe lett unna alt siden jeg tar det. Men der tok han feil!! Mohahahaha Kos deg i helga i stampen og vær alene og ikke gjør noe du burde la være Håper kroppen din slapper av
Ugl@ ruger... Skrevet 22. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2014 Nå kommer jeg meg ikke ut av sofan!! Bekkenet har låst seg totalt!!! Er så lei!! Og gubben...han har lagt seg oppe...
Ziva Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 Så fint at du eksploderte, men du skulle aldri ha latt han slippe unna. Håper bekkenet har løsnet litt og smertene sluppet taket. Gubben her hadde samme tendens, jeg falt helt tilbake til barnehage-nivå. Vi var med han på skytestevne og jeg sutret og bar meg over hvor kjedelig det var, hvor utilpass jeg var og hvor fææææælt det var at vi måtte være med. Han stiller opp med et smil og jeg slipper å se på gretne gamle gubber skyte Kos deg i helgen.
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Hvordan gikk natten? Kom du deg i seng?
Ugl@ ruger... Skrevet 23. mai 2014 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2014 Med god hjelp kom jeg meg i seng...av og til er det kjekt å ha en tenåring i hus som er våken seint... Han synes jeg bør dra hjem til mamma i helga (han skal på tur med bestefaren) og at jeg ikke bør være her aleine i helga... De er jo søte da....haha... Skal jeg være hos min mor så klikker jeg i hvertfall! Har temperament fra før av, men nå er jeg rene parodien! Jeg hater å være avhengig av andre, ikke kunne holde på slik jeg har lyst til. Det er flere ting jeg helst ser er ferdige før minsten kommer til veden, men innser nå at det må et mirakel til for st det skal realiseres. Feks få ferdig rommet til mellomste, friske opp rommet til 7 åringen med et strøk. Male ferdig fasaden på huset her så det ser pent ut ( to farger nå) Men for å få gjort dette må jeg a, greie å lekte ut vegger, plate opp vegger, legge gulv, tak, flytte møbler, bygge stillas osv. Ting jeg vanligvis mestrer nå som følge av å bo med en fyr som er mer glad i i grave hull i plena, bygge hagedam, plattingen ute osv, men som hater å drive med oppussing og detaljearbeid innomhus og dermed utsetter og lar ting stå uferdig i evigheter!!! Før junior reiser bort nå så skal han få en jobb, nemlig lempe vugga ut i gangen for meg så jeg kan grunne og male den i helga. Må ha noe annet enn heklng og strikking å syssle med. Jeg blir jo "billøs" i helga i den forstand at det kun står firmabiler her utenfor og kan ikke akkurat kjøre meg en tur heller... Mannen må låne min bil.
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Jeg kjenner faktisk at jeg blir litt irritert på dine vegne når jeg leser. Kanskje ekstra pga. at jeg kjenner det du forteller så masse igjen. Alt i huset står og henger og det som vi begynte på rett etter at vi flyttet inn i 2011 er fremdeles ikke ferdig. Jeg er så forbanna på han. Du må ikke glemme at du skal ta vare på barnet og de andre etter fødsel også. Ta det litt med ro og skjem deg selv litt bort også i helga. Større barn bryr seg ofte mer enn de viser i hverdagen, heldigvis Viser at du/dere har gjort en god jobb med barneoppdragelse
Ugl@ ruger... Skrevet 23. mai 2014 Forfatter #10 Skrevet 23. mai 2014 Tenåringen er uvurderlig hjelp. Han har tilbydd seg å hjelp meg i skoleferien. Føler til tider han gjør mer nytte.. Vi har holdt på her siden 2007!!! Jeg er faktisk drittlei! Nå må jeg begynne å pusse opp det vi pusset opp den gang da igjen. Planen for helga var å da på spa egentlig, men litt vanskelig uten bil. Så det blir en annen helg. Hsr satt av noen tusen til luksus behandling for gravid, med pedikyr, manikyr, kroppspleie, massasje, ansiktspleie og forfriskninger tilpasset en vordende mor... Får ta den nå litt uti juni tenker jeg.
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. mai 2014 #11 Skrevet 23. mai 2014 Høres herlig ut Ugla Godt å høre at noen tilbyr hjelp i det minste Da forstår jeg at du er lei ja. Huff høres fælt ut. Irritasjon på høyt plan.. Du fortjener spa og luxus så da få mannen passe barna en helg til da så du får både frihelg og bil :D Skulle gjerne hatt noen tusen til luxus jeg og, men hadde nok ikke valgt spa
Iiiiik Skrevet 23. mai 2014 #12 Skrevet 23. mai 2014 (endret) Skjønner àt du blir irritert og ler litt av "hevnen" din. Det eneste han sannsynligvis lærte av det, er at det funker å klage. Da slipper han. Det går jo på ingen måte utover ham at at du traver ute og får vondt etterpå. Eller i hvert fall rammer det deg mye hardere enn ham. Du får bekreftelse på at du må gjøre alt selv og han får det samme. Kunne nok tydd til det samme selv tidligere, men har blitt flinkere til å se sånne feller før jeg går i dem. Endret 23. mai 2014 av Iiiiik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå