Gå til innhold

Er dette fryktelig egoistisk av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn en gutt på 6 og en jente på 4. Jenta mi har spesielle behov som følges opp av ppt, sykehus, fysioterapeut osv.

Jeg kjenner litt på at forventningene jeg hadde da jeg var gravid med jenta mi har falt litt i grus. Jeg elsker henne over alt på jord. Men jeg tar meg selv i ønske meg et barn til, som jeg kan gjøre alle disse tingene med som er vanskelig med datteren min. Det har vært utfordringer fra dag 1 og jeg føler meg litt snytt for tilværelsen jeg hadde med sønnen min som jeg aldri fikk med henne.

Jeg føler meg som en dårlig mor som har disse tankene, men de kommer likevel.

Noen som har noen erfaringer?

Anonymous poster hash: e8143...124

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg. Har også en datter med spesielle behov (har to eldre barn også), og når man er gravid drømmer man jo om ting man skal gjøre sammen med barnet osv.... Det er trist at det ikke ble sånn, jeg kan ikke gjøre alt jeg drømte om sammen med min datter. Det er en slags sorg, som jeg har slitt mye med. Men jeg elsker henne over alt på jord, hun er verdens skjønneste!! <3 Forstår også tankene dine om at du har lyst på ett barn til. Du har selvfølgelig ingen garantier for at det barnet blir friskt heller. Hvordan blir det for jenta di om dere får ett barn til? Er det noe som kommer til å bli vanskelig for henne?

Anonymous poster hash: 97b1a...540
Skrevet

Jeg tror egentlig at hun hadde hatt stor glede av et småsøsken, men jeg er kanskje redd for å miste grepet med tanke på alle møter jeg er i osv. At jeg ikke klarer å ha like mye kontroll på situasjonen som jeghar i dag. Og at hun skal få mindre oppmerksomhet og oppfølging en hun har i dag.

Er selvfølgelig ingen garantier, men hun lider ikke av noe arvelig det er bare tilfeldigheter som gjør at hun har spesielle behov, så legen mente på at vi hadde gode odds om vi ville ha flere. Da det ble sagt for 2 år siden syns jeg det var helt uhørt og sårt og tenke på at vi skulle ha flere. Men jeg kjenner at det har forandret seg.

Anonymous poster hash: e8143...124

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...