Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Vet om to søsken som har skilte foreldre. Bor fast hos mor, men har "normalt" samvær med far. Mor jobber veldig mye. Da har de to søsknene ansvar for seg selv. En 8. klassing og en 3. klassing. Mor jobber skift og de må da legge seg selv, lage middag selv, stå opp selv, alt etter hvordan hun jobber. Vet hun er glad i barna sine, og det virker som de har det greit de. Bekymringen min er at mor har besøk av og til om kveldene. Da er det fulle folk der har jeg hørt fra barnemunn. Er så i tvil om kombinasjonene av dette er grunn til å melde fra om bekymring? I tillegg er det en del småting som jeg legger merke til. Innetid f,eks. Tenker selv at jeg må gi det litt mer tid, og prøve å få ut litt mer info. Synspunkter? Anonymous poster hash: fae62...75b
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Jeg ville spurt mor direkte eller tatt det opp med far først. Anonymous poster hash: b3318...1d6
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Jeg ville ringt bvtj. Anonymous poster hash: 13a8e...673
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Jeg ville ringt barnevernet og spurt hva de mener. Anonymous poster hash: 835c0...fa3
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Jeg ville ringt bvtj. Anonymous poster hash: 13a8e...673 Jeg tenket at det vil være å overkjøre barnas far, på en måte. La ham få vite om dette og ta noen grep for å trygge egne barn, om det er ille i mors hjem. Om far ikke hadde gjort noe så ville jeg ringt bvtj. Anonymous poster hash: b3318...1d6
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Ring bv! Husker saken om de to guttene som ble voldtatt av mors narkomane venner. MELD I FRA! Anonymous poster hash: 185c9...537
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Bedre å bry seg en gang for mye enn en gang for lite. Ta kontakt med barnevernet og forklar situasjonen. Så ser de på om det er grunnlag for bekymring. Anonymous poster hash: b89fd...fd1
samlex Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Bry deg og meld fra ! Om det ikke er noe galt vil det være fint. Personlig ville jeg tatt en bekymringsmelding som noe fint, som at de rundt meg bryr seg om mine barn.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Kjenner at jeg ikke har lyst til å gi meg til kjenne for dem, så til far går jeg ikke. Og bare for å si det så virker det som om de har det veldig fint hos far. Da blir det evt til at bv anbefaler at de kanskje bytter rundt på samværsform. Noe jeg håper blir utfallet. Jo, jeg bør nok melde min bekymring der. Så blir det opp til andre å bedømme om det er belymringsverdige forhold. Anonymous poster hash: fae62...75b
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 FOR ALL DEL IKKE RINGT BARNEVERNET SOM NR. 1.. SNAKK MED HENNE, SNAKK MED BARNEFAR. HJELP DEM DU DERSOM DU KAN. liksom. særiøst. BVT er siste utvei. gi dem en sjangs da... Anonymous poster hash: 93125...a00
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 FOR ALL DEL IKKE RINGT BARNEVERNET SOM NR. 1.. SNAKK MED HENNE, SNAKK MED BARNEFAR. HJELP DEM DU DERSOM DU KAN. liksom. særiøst. BVT er siste utvei. gi dem en sjangs da... Anonymous poster hash: 93125...a00 Uenig. Ring barnevernet og la de avgjøre om de vil undersøke saken. Anonymous poster hash: 9ec36...433
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 FOR ALL DEL IKKE RINGT BARNEVERNET SOM NR. 1.. SNAKK MED HENNE, SNAKK MED BARNEFAR. HJELP DEM DU DERSOM DU KAN. liksom. særiøst. BVT er siste utvei. gi dem en sjangs da... Anonymous poster hash: 93125...a00 Her i kommunen er vi ganske heldige med bv. Føler meg sikker på at det ikke blir noe drastisk omsorgsovertakelse og akuttvedtak vedrørende dette. Dama har stort nettverk og er oppegående, klarer fint å ta vare på barna sine. Til en viss grad. Det må gjøres sndre prioriteringer og MAN HAR IKKE FULLE ELLER BERUSEDE PERSONER I SAMME HUS SOM BARNA I TIDE OG UTIDE. Anonymous poster hash: fae62...75b
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #13 Skrevet 22. mai 2014 Vet om to søsken som har skilte foreldre. Bor fast hos mor, men har "normalt" samvær med far. Mor jobber veldig mye. Da har de to søsknene ansvar for seg selv. En 8. klassing og en 3. klassing. Mor jobber skift og de må da legge seg selv, lage middag selv, stå opp selv, alt etter hvordan hun jobber. Vet hun er glad i barna sine, og det virker som de har det greit de. Bekymringen min er at mor har besøk av og til om kveldene. Da er det fulle folk der har jeg hørt fra barnemunn. Er så i tvil om kombinasjonene av dette er grunn til å melde fra om bekymring? I tillegg er det en del småting som jeg legger merke til. Innetid f,eks. Tenker selv at jeg må gi det litt mer tid, og prøve å få ut litt mer info. Synspunkter? Anonymous poster hash: fae62...75b Har mor full fest, eller har barna stått opp for å gå på toalettet og sett at mor drikker vin med venninner i sofaen og fniser litt en enkelt gang eller to? Og hva legger du i innetid? En sekstenåring er såpass stor at det fint går an å ta en prat. Anonymous poster hash: 49b82...f96
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #14 Skrevet 22. mai 2014 Vet om to søsken som har skilte foreldre. Bor fast hos mor, men har "normalt" samvær med far. Mor jobber veldig mye. Da har de to søsknene ansvar for seg selv. En 8. klassing og en 3. klassing. Mor jobber skift og de må da legge seg selv, lage middag selv, stå opp selv, alt etter hvordan hun jobber. Vet hun er glad i barna sine, og det virker som de har det greit de. Bekymringen min er at mor har besøk av og til om kveldene. Da er det fulle folk der har jeg hørt fra barnemunn. Er så i tvil om kombinasjonene av dette er grunn til å melde fra om bekymring? I tillegg er det en del småting som jeg legger merke til. Innetid f,eks. Tenker selv at jeg må gi det litt mer tid, og prøve å få ut litt mer info. Synspunkter? Anonymous poster hash: fae62...75b Har mor full fest, eller har barna stått opp for å gå på toalettet og sett at mor drikker vin med venninner i sofaen og fniser litt en enkelt gang eller to? Og hva legger du i innetid? En sekstenåring er såpass stor at det fint går an å ta en prat. Anonymous poster hash: 49b82...f96 Det er mer full fest, enn et glass vin i koselig lag. 3 klassingen er ute på en vanlig skoledag til 21-22 tiden. En sekstenåring? Har ikke nevnt noe om en sekstenåring. Det er jo en grunn til at jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Alt er litt diffust om jeg kan si det slikt. Anonymous poster hash: fae62...75b
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #15 Skrevet 23. mai 2014 Ring barnevernet for å spørre om råd. Du behøver ikke si hvem hverken du eller de er for å be om råd. Anonymous poster hash: 4b686...948
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #16 Skrevet 23. mai 2014 FOR ALL DEL IKKE RINGT BARNEVERNET SOM NR. 1.. SNAKK MED HENNE, SNAKK MED BARNEFAR. HJELP DEM DU DERSOM DU KAN. liksom. særiøst. BVT er siste utvei. gi dem en sjangs da... Anonymous poster hash: 93125...a00 Her i kommunen er vi ganske heldige med bv. Føler meg sikker på at det ikke blir noe drastisk omsorgsovertakelse og akuttvedtak vedrørende dette. Dama har stort nettverk og er oppegående, klarer fint å ta vare på barna sine. Til en viss grad. Det må gjøres sndre prioriteringer og MAN HAR IKKE FULLE ELLER BERUSEDE PERSONER I SAMME HUS SOM BARNA I TIDE OG UTIDE. Anonymous poster hash: fae62...75b Da ville jeg heller tenkt at bup, ppt eller helsestasjonwn var rett arena. Men h or ikke lake stort drama skrik og betvile omsorgen likegodt. Det er jo derfor bvt er her. For og støtte omsorgsevne. Fatter meg ikke på folk som deg! Anonymous poster hash: 93125...a00
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #17 Skrevet 23. mai 2014 Men hvor ofte er det fulle folk der? Hvordan vet du dette? Og hvor fulle? Eller bare noen venner på besøk som drikker litt? For det at hun jobber skift og 8. klassingen må ta mer ansvar, er ikke noe å melde. Jeg kjenner veldig mange enslige mødre som jobber skift, og fra barna er rundt 12 år, så klarer de seg selv. For da sliter de med at barnevakten uansett ikke gjør noe, fordi barnet er så stort. Er ikke lett å få tak i gode barnevakter heller. Anonymous poster hash: 58cae...36f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #18 Skrevet 23. mai 2014 Til deg som mener man ikke skal ringe barnevernet, men gi dem en sjangse.. Mener du virkelig at det er naboenes ansvar å hjelpe til med at andres unger har det fint, snakke med mor og hele bøtteballetten? Det blir for dumt. Det ER barnevernet som er rette instans her, da har man gjort det riktige. De finner som regel fort ut om det er grunn til bekymring. Anonymous poster hash: cf975...7ba
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #19 Skrevet 23. mai 2014 Jeg ville ringt barnevernet og spurt hva de mener. Anonymous poster hash: 835c0...fa3 Hva får barnevernet gjort i saken? Gitt mor annen jobb slik at hun slipper å jobbe skift? Mor jobber og forsørger barna sine. Jobber vokser ikke på trær. At en 8.-klassing må stå opp selv og legge seg selv, og hjelpe 3.-klassingen med det samme er ikke noe hårreisende? 8.-klassinger i slutten av skoleåret er 13-14 år gamle. Om et par år flytter flere på hybel og bor alene, hvordan skal de klare seg hvis de ikke en gang kan stå opp selv på skolen? At mor har fulle folk på besøk er ikke greit hvis det er ofte. Er mor edru og har gjester på besøk som drikker, er det heller ikke noe problem hvis det er noe a la en gang annenhver måned. Skal man slutte å leve, ha besøk, jobbe osv fordi man har STORE barn? Anonymous poster hash: a0a8d...8d6
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #20 Skrevet 23. mai 2014 Du har hørt fra barnemunn? Ta kontakt med far eller mor er min mening. At ungene klarer seg selv er da ingen bekymring. Heller ikke innetider. Skal bv blande seg i det? Som syv åring kunne jeg lage tre retters, bake, væske osv... Lærte å bli selvstending og en 8 klassing er da stor nok til å passe på små søsken. Wow, mye hysteri og synsing. Anonymous poster hash: 61492...95c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå