Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Her har vi fått varsel om at de skal holde 2 og 2 avdelinger åpne. Så avdelingen der barnet mitt går vil ha åpent mandag og onsdag neste uke, og tirsdag og torsdag uka etter hvis det blir streik. Men skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å løse det. Er ikke bare å ta seg fri heller. Anonymous poster hash: 4352f...7d9
Honningmelon Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Vi er heldige slik. Besteforeldre som er hjemme og stiller opp, og jeg jobber turnus. Så lett å tilpasse en slik situasjon for oss heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Da må du organisere med andre foreldre og ta en dag hver. Anonymous poster hash: 43244...170
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Har heldigvis blitt veldig godt kjent med flere ander mammaer i barnehagen så vi passer hverandres barn på rundgang. Alle kan ta en dag eller to velferdspermisjon uten lønn og passe 3-4 unger, også kan man bytte på. Sånn løste vi det forrige gang det var streik. Regner med det blir sånn denne gangen også om de utvider streiken så vi også blir rammet, vi er ikke rammet av første uttaket heldigvis. Anonymous poster hash: 4b202...dd7
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Barnet er såpass liten at de har ikke begynt å besøke hverandre enda, så kjenner egentlig ingen av de andre foreldrene annet enn på hils i garderoben. Det løser seg jo på en måte, må jo det, men klarer bare ikke helt å se hvordan ennå. Anonymous poster hash: 4352f...7d9
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Vi har begge kontorjobber så vi kommer nok til å gjøre det slik at en jobber dag og en kveld. Den som jobber dag kan jobbe noen timer hjemmefra når barnet sover. Vi prioriterer å være med på viktige møter og i værste fall får vi ta med barnet på jobb noen timer. Mulig besteforeldre eller tanter og onkler kan ta noen timer eller en dag. Vi får bare ta det som det kommer og gjøre det beste ut av det:) Det går også an å gå sammen med naboer eller venner som også er berammet så kan dere feks. ta en halv dag hver. Anonymous poster hash: 007c5...973
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Om det blir streik både i riktig skole og bhg, skal min datter og mormor streike sammen Anonymous poster hash: 2acd1...986
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Har ikke hørt noe om at det blir streik her enda, men jeg har en mor som alltid stiller opp. Sprek pensjonist. :-) Anonymous poster hash: 65a0c...0cc
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Jeg er i permisjon med lillebror, så da låner jeg et par til av ungene fra avdelingen og har dem her. Anonymous poster hash: c2faa...945
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 Her går skolen eventuelt ut i streik fra mandag, så da får eldste være hjemme med meg Regner med at en del kommer til å slite, så det er mulig vi får en del besøk de neste ukene Barnehagen til yngste er ikke tatt ut i streik foreløpig. Anonymous poster hash: 22c7b...f8d
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 Vi blir ikke rammet i første runde. Hvis vi rammes håper jeg det skjer etter at jeg har fullført praksis, ferdig på onsdag. Etter det skal jeg "bare" skrive en 15 siders oppgave så da kan jeg ha barna hjemme, og satse på at oppgaven bestås likevel Anonymous poster hash: 5a0c9...7b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå