Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Hvordan er de? Jeg har en gutt på 10 år. Han har alltid vært en vimse, men nå går det iver stokk og Stein. Glemmer ting, roter, og han har til og med begynt å vri litt på sannheten lår det kommer til enkelte ting. Han lyver ikke om store og alvorlige ting, mn prøver seg nå mer og mer frem på både det ene og det andre viset... Er dette en start på ungdoms-årene? Eller har jeg mistet helt grepet her??? Anonymous poster hash: 14f80...db3
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Han høres helt normal ut De skal teste ut litt grenser, så det er helt vanlig at de begynner å lyve litt på denne alderen. De fleste blir også mer vimsete i den alderen. Anonymous poster hash: e7f64...8af
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Han høres helt normal ut De skal teste ut litt grenser, så det er helt vanlig at de begynner å lyve litt på denne alderen. De fleste blir også mer vimsete i den alderen. Anonymous poster hash: e7f64...8af Det er virkelig godt å høre! Han er ikke frekk med meg eller andre voksne, men begynner å bli frekk i lek med kompisene sine. Og søsteren sin. Ta i går f.eks. Han lagde ostesmørbrød til seg selv og søsteren på 4.5 spurte om han kunne lage et til henne også. "Gå å spør mora di!" Fikk hun til svar da! Dette er ikke jeg vandt med! Han har alltid vært den høflige, snille og pålitelige gutten min! Kjenner jeg blir lettere fortvile over forandringen hans... Hi Anonymous poster hash: 14f80...db3
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Han høres helt normal ut De skal teste ut litt grenser, så det er helt vanlig at de begynner å lyve litt på denne alderen. De fleste blir også mer vimsete i den alderen. Anonymous poster hash: e7f64...8af Det er virkelig godt å høre! Han er ikke frekk med meg eller andre voksne, men begynner å bli frekk i lek med kompisene sine. Og søsteren sin. Ta i går f.eks. Han lagde ostesmørbrød til seg selv og søsteren på 4.5 spurte om han kunne lage et til henne også. "Gå å spør mora di!" Fikk hun til svar da! Dette er ikke jeg vandt med! Han har alltid vært den høflige, snille og pålitelige gutten min! Kjenner jeg blir lettere fortvile over forandringen hans... Hi Anonymous poster hash: 14f80...db3 Og mer vil det nok bli også Jeg jobber med tenåringer, og tro meg, det er veldig vanlig at de aller fleste går igjennom flere faser der de kan være frekke, obsternasige, lyve og bli skikkelige hormontroll. Har snakket med mange fortvilte foreldre, men det gode er at det pleier å roe seg etter hvert. Og så må man jo også selvsagt gi klar beskjed om hva en tolerer og ikke. Min 12-åring og 10-åring får klar beskjed om hva jeg mener om slik oppførsel, men inni meg lar jeg meg aldri stresse av det. Jeg vet at det er vanlig. Anonymous poster hash: e7f64...8af
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Han høres helt normal ut De skal teste ut litt grenser, så det er helt vanlig at de begynner å lyve litt på denne alderen. De fleste blir også mer vimsete i den alderen. Anonymous poster hash: e7f64...8af Det er virkelig godt å høre!Han er ikke frekk med meg eller andre voksne, men begynner å bli frekk i lek med kompisene sine. Og søsteren sin. Ta i går f.eks. Han lagde ostesmørbrød til seg selv og søsteren på 4.5 spurte om han kunne lage et til henne også. "Gå å spør mora di!" Fikk hun til svar da! Dette er ikke jeg vandt med! Han har alltid vært den høflige, snille og pålitelige gutten min! Kjenner jeg blir lettere fortvile over forandringen hans... Hi Anonymous poster hash: 14f80...db3 Og mer vil det nok bli også Jeg jobber med tenåringer, og tro meg, det er veldig vanlig at de aller fleste går igjennom flere faser der de kan være frekke, obsternasige, lyve og bli skikkelige hormontroll. Har snakket med mange fortvilte foreldre, men det gode er at det pleier å roe seg etter hvert. Og så må man jo også selvsagt gi klar beskjed om hva en tolerer og ikke. Min 12-åring og 10-åring får klar beskjed om hva jeg mener om slik oppførsel, men inni meg lar jeg meg aldri stresse av det. Jeg vet at det er vanlig. Anonymous poster hash: e7f64...8af Jeg har stramme reglermog rutiner som skal følges, og han får glatt høre hva som er greit og ikke greit. Men jeg hR nok vært ekstremt heldig frem til nå, og det er en stor overgang for meg også Men det går seg nok til Tusen takk for svar Hi Anonymous poster hash: 14f80...db3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå