Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Om du trenger å låne 5 mill til bolig, bør du egentlig ha så høy inntekt at du ikke trenger å låne pengene. Kanskej på tide å finne seg et rimeligere sted å bo? Anonymous poster hash: ac101...be1
Berta_78 Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Det var virkelig et helt utrolig tåpelig resonnement.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Om du trenger å låne 5 mill til bolig, bør du egentlig ha så høy inntekt at du ikke trenger å låne pengene. Kanskej på tide å finne seg et rimeligere sted å bo? Anonymous poster hash: ac101...be1 Vi har nesten 6 mill i boliglån, og jeg ser ikke noe galt i det så lenge vi vet hva vi gjør og har god nok råd. I tilfellet som du referer til er jeg dog enig med at de kanskje burde tenkt seg litt bedre om! Anonymous poster hash: d814b...2a3
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Ikke enig! Jeg ville aldri flyttet ut av Oslo, prioriterer å bruke penger på bolig. Anonymous poster hash: 3a7e3...2f5
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Ikke enig! Jeg ville aldri flyttet ut av Oslo, prioriterer å bruke penger på bolig. Anonymous poster hash: 3a7e3...2f5 Selv om det går på bekostning av andre ting? Om en av dere blir arbeidsledig, må dere selge boligen? Fatter ikke at noen ønsker å leve så trangt! Anonymous poster hash: 5b311...338
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Jeg ville aldri ha kjøpt bolig jeg så vidt har råd til. Jeg vil leve, og ha greit med ekstra penger. Jeg og samboer leter etter hus nå. Vi har 2 mill i egenkapital og 1,1 mill i samlet inntekt. Så har jeg 250 000 i studielån. Banken sa at vi kunne få 3,5 mill i lån. Men vi har bestemt oss for å ikke ta opp mer enn ca 2 mill. For vi vil kunne ha det bra utenom, eller hvis noe skjer og inntekten går drastisk ned, så må vi ikke selge og flytte. Anonymous poster hash: 5136f...3af
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Ikke enig! Jeg ville aldri flyttet ut av Oslo, prioriterer å bruke penger på bolig. Anonymous poster hash: 3a7e3...2f5 Selv om det går på bekostning av andre ting? Om en av dere blir arbeidsledig, må dere selge boligen? Fatter ikke at noen ønsker å leve så trangt! Anonymous poster hash: 5b311...338 Ja, selv om det får på bekostning av andre ting. Man selger jo ikke en bolig om man blir arbeidsledig, man finner en ny jobb! En annen fordel med å bo i Oslo, det er veldig mye jobber her Anonymous poster hash: 3a7e3...2f5
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Alle jeg kjenner som bygger hus nå har lån på ca 5 mill. De er helt vanlige mennesker med vanlige jobber. Anonymous poster hash: 7c325...152
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Om du trenger å låne 5 mill til bolig, bør du egentlig ha så høy inntekt at du ikke trenger å låne pengene. Kanskej på tide å finne seg et rimeligere sted å bo? Anonymous poster hash: ac101...be1 Gratulerer med dagens mest idiotiske innlegg! Applaus! Anonymous poster hash: 0a088...fd3
Klarer selv! Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 Ikke enig! Jeg ville aldri flyttet ut av Oslo, prioriterer å bruke penger på bolig. Anonymous poster hash: 3a7e3...2f5 Selv om det går på bekostning av andre ting? Om en av dere blir arbeidsledig, må dere selge boligen? Fatter ikke at noen ønsker å leve så trangt! Anonymous poster hash: 5b311...338 Ja, selv om det får på bekostning av andre ting. Man selger jo ikke en bolig om man blir arbeidsledig, man finner en ny jobb! En annen fordel med å bo i Oslo, det er veldig mye jobber her Anonymous poster hash: 3a7e3...2f5 Det er stor forskjell på å gå et år uten inntekt og måtte gå på arbeidsledighetstrygd en periode. 5 millioner i huslån er mye, men det er realiteten i mange byer, og ikke minst det er i byene man har størst mulighet til å få ny jobb som betaler godt.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 Det var en påstand med fint lite hold i gitt. Det kommer jo an på en rekke andre faktorer. I eksempelet som tydeligvis er aktuelt så er det kanskje dumt, men absolutt ikke uvanlig å ha 5 mill i lån i byene ihvertfall. Man hadde vel ikke fått det lånet om det ikke kunne betjenes. Anonymous poster hash: 96bd8...ba0
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 Jeg synes det er hårreisende at personer som planlegger og ønsker å få barn sørger for å ha så lite buffer i økonomien sin at de tar opp et så stort lån. Regner med at det referes til saken på klikk.no Uansett hvor du ønsker å bosette deg, kan du helt garantert finne en helt grei bolig til en lavere pris. Anonymous poster hash: 35be9...b66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå