Gå til innhold

Det ER så deilig med store barn! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

De kan stå opp alene om morgningen slik at vi voksne kan sove litt ekstra dersom vi trenger det. De steller og kler på seg selv, og kan også ordne seg både frokost og lunsj selv. De eldste kan til og med fikse en enkel middag. Når vi f.eks. skal på stranden trenger jeg bare å be barna pakke, og så slenger de selv med noen håndklær og rent undertøy mens jeg lager til litt drikke og mat. Vi kan gå på butikken uten å ha med bytteklær. De tar av og på setebeltene selv. Aktivitetene vi kan gjøre på sammen er mye kjekkere, også for oss voksne.

Den siste uken har vi til og med kunne klare oss uten ekstern barnevakt for minsten. Eldste på snart 12 satt barnevakt for minsten på snart 5 fordi begge vi voksne måtte følge hvert av de andre to barna på noe. Eldstemann gav henne kvelds, stelte henne og la henne (vi var bare borte i 1,5 time, og jeg var bare 5 min unna). Nå i dag har nest eldste tatt med seg minsten på en tur slik at jeg fikk gjort ferdig noe jobb. Jeg regner med de snart er hjemme igjen, så jeg tenkte å overraske dem med å lage noen vafler.

Ah... Alle dere som har babyer og småbarn og synes det er slitsomt og føler dere låst... Bare vent! Det blir mye, mye, mye bedre! :D

Anonymous poster hash: 2db24...71d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis er ikke målet mitt å ha det enklest mulig her i livet.

Jeg nyter småbarnstiden også.

Anonymous poster hash: 6cfc7...5ed

Skrevet

Takk! Her har babyen (11 mnd) skreket i snart seks timer pga tenner. Alt er feil.

Nyt tiden NÅ sier jeg ;)

Har hørt rykter om at alt blir så grusomt når de kommer i puberteten? (Men da kan de i allefall ordne seg selv)

Anonymous poster hash: 71000...a46

Skrevet

Heldigvis er ikke målet mitt å ha det enklest mulig her i livet.

Jeg nyter småbarnstiden også.

Anonymous poster hash: 6cfc7...5ed

Det er flott for deg, men etter snart 12 år med småbarnstid, så jeg jeg rimelig mettet og godt klar for å komme meg videre. ;)

Det er ikke bare det at livet er enklere, men det er mer avslappende, rolig og hyggelig, og avslappende, rolig og hyggelig er noe jeg definitivt trakter etter!

HI

Skrevet

Takk! Her har babyen (11 mnd) skreket i snart seks timer pga tenner. Alt er feil.

Nyt tiden NÅ sier jeg ;)

Har hørt rykter om at alt blir så grusomt når de kommer i puberteten? (Men da kan de i allefall ordne seg selv)

Jeg jobber med tenåringer, så selv om jeg ikke er så naiv at jeg tror at det dermed vil bli enkelt for oss her hjemme, så tror jeg likevel at jeg er ganske godt rustet for den tiden. Jeg har alltid kommer bedre overens med store barn og tenåringer enn med småbarn og babyer ;)

Og det blir enklere når tennene er kommet :)

HI

Skrevet

Jeg kan aldri tenke meg at det å ha tenåring er verre enn å ikke sove en hel natt på ett år :P men de sier så, vi får se. De som sier det har kanskje hatt enkle babyer.

Skrevet

Gleder meg å høre!!! :-)

Skrevet

Jeg kan aldri tenke meg at det å ha tenåring er verre enn å ikke sove en hel natt på ett år :P men de sier så, vi får se. De som sier det har kanskje hatt enkle babyer.

Jeg tenker at det nok blir noen søvnløse netter med tenåringer også jeg da. :-)

Skrevet

Søvnløse er vi uansett :P Ingen av våre barn sov godt som babyer og både eldste og yngste har søvnvansker (eldste er nå medisinert pga alvorlige søvnvansker), så litt ekstra våking i tenårene skal vi nok overleve...

HI

Skrevet

Jeg tenker at det nok blir noen søvnløse netter med tenåringer også jeg da. :-)
He he, kanskje på en annen måte ;)

Men jeg oppdrar en kysk pike, så det skal neppe bli noe problem :P

Skrevet

Herlig da :) jeg liker også best tiden når de er mer selvstendige . Og det er jo det som er målet vårt med barn . Danne noen selvstendige ungdom og voksne :)

Her er eldste 9 år og yngste ligger godt gjemt i magen noen mnd til ;)

Anonymous poster hash: e0e04...69a

Skrevet

Hver alder har sin sjarm og sine utfordringer synes jeg.

Skrevet

Jeg er så enig! Småbarnstiden nøt jeg til det fulle, små barn er fantastiske! Likevel kjennes det så utrolig deilig, etter maange år med småbarn, å kunne kjenne litt mer på friheten. Alt er lettere! Jeg er så glad for at jeg aldri mer skal ha baby!

Anonymous poster hash: 32f35...68b

Skrevet

Samme her, nå går de begge på skolen, og livet ble så mye enklere. Jeg har vært enslig mor i 6 år, og uten far og familie. Så kjenner så godt nå, at jeg har energi og overskudd plutselig. Og vi finner på så mye mer som alle har glede av. I sommer skal vi reise rundt i Europa. Noe som hadde vært uaktuelt før.

Anonymous poster hash: 51fab...968
Skrevet

Samme her, nå går de begge på skolen, og livet ble så mye enklere. Jeg har vært enslig mor i 6 år, og uten far og familie. Så kjenner så godt nå, at jeg har energi og overskudd plutselig. Og vi finner på så mye mer som alle har glede av. I sommer skal vi reise rundt i Europa. Noe som hadde vært uaktuelt før.

Anonymous poster hash: 51fab...968

Det er akkurat slike ting jeg mener. Bare det å finne på ting er så mye lettere nå enn før. Nå kan vi gå skikkelige fjellturer uten å måtte slepe med bæremeis, bleier, klesskift osv. Det går fort å komme seg ut døren, spillene vi spiller er mye gøyere (det er begrenset hvor gøy det er å spille Billedlotto for n'te gang) osv. Vi har fortsatt litt småbarnsfakter igjen med minsten, men jeg regner med at om 1-2 år vil ting bli enda greiere. Jeg gleder meg til å bare ha skolebarn!

HI

Skrevet

Heeeeeelt enig med deg HI! Herlig med store barn. Har 3 på 7, 10 og 16 år.fint med små barn og koset meg i den tiden men guuuri hvor feilig det er med større barn. Ordner seg selv innimellom. Sove lenger på morgenen,feriene blir annerledes og mer utfoldet. Gleder meg over at barna er eldre og kan heller glede meg til å forhåpentligvis bli bestemor om mange år ;)

Anonymous poster hash: 1499c...d1e

Skrevet

Når han var baby så var jeg ekstremt sliten ettersom jeg hadde en baby som var mye urolig.

Men nå er han 2.5 år syns det er veldig grei alder! :)

Føler meg absolutt ikke sliten av å ha en toåring :)

Skrevet

Jeg trodde jeg var ferdig med små barn for maaange år siden, men var ikke det, så mine barn er 24,17 og 4 år. Nyter tiden max. Tenårene med de 2 eldste var problemfritt, så gjenstår å se hvordan det blir med minste. Det er vel da jeg skal få det kanskje ;-)

Anonymous poster hash: 8a41a...652

Skrevet

Misunner deg litt altså. Har barn på fem og to og må innrømme at jeg lengter litt etter større grad av selvstendighet hos de små.. nuvel, den tiden kommer også:-)

Anonymous poster hash: 63053...5db

Skrevet

12 og 5? Herregud, det er da slitsomt nok! Mine er 27 og 25 og flytta hjemmefra. DET er deilig det!

Anonymous poster hash: 4b234...a9e

Skrevet

12 og 5? Herregud, det er da slitsomt nok! Mine er 27 og 25 og flytta hjemmefra. DET er deilig det!

Anonymous poster hash: 4b234...a9e

Hehe... Ja, da blir det nok ikke slitsomt i det hele tatt lenger :P Det er for øvrig fire barn, så joda, det er travelt nok selv om de er store, men på en mer behagelig og avslappet måte synes jeg.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...