Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Ok, jeg innrømmer at jeg er syk. Fikk kyssesyken for 1,5 år siden og har aldri blitt frisk igjen. Var sykmeldt store deler av det første året, men vært sta som f... etter det. Jobbet og presset meg så langt jeg har kunnet. Har måttet ta ut ferie og ubetalt fri frem til nå fordi jeg ikke har greid å jobbe fullt. Jeg har hele tiden tenkt at "snart blir jeg frisk, bare holde ut litt til". Men.... Nå har jeg innsett at jeg faktisk ikke blir frisk av å drive rovdrift på meg selv. Jeg blir ikke mirakuløst frisk! Jeg har innsett at jeg faktisk er SYK. Jeg er nødt til å legge staheten til side og begynne å tenke på kroppen min. Begynne å tenke på at det er på tide at barna mine får tilbake mammaen sin og mannen får tilbake kona si. Det har vært helt uholdbart i 1,5 år nå. For alle parter. På tide å konsentrere meg om å bli frisk. Så på mandag skal jeg til legen. Håper på full sykmelding slik at jeg får restituert meg. Skal også be om henvisning til Spesialistsenteret for videre utredning. Det er en stor sorg for meg å innrømme faktum at jeg ikke er frisk. Har alltid vært aktiv og hatt masse jern i ilden. Ikke mange i min omgangskrets som har hatt så stor kapasitet som meg. Så det føles virkelig som et nederlag dette her. Men første steg på veien for å bli frisk er å innrømme at jeg faktisk er SYK. En sorg, men også en lettelse på samme tid. Anonymous poster hash: dc24c...8ec
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Har du fremdeles kyssesyken, eller hva mener du? Anonymous poster hash: da36a...037
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Nei, jeg har ikke fremdeles kyssesyken. Epstein Barr (viruset) er normalt kun aktiv i kroppen få uker, og så er det normalt at det tar laaaang tid før man blir frisk. Viruset var aktivt i min kropp i flere måneder, og legen var redd kroppen min ikke klarte å bekjempe viruset. Det er en kjent sak at det kan ta lang tid å bli frisk etter kyssesyken. Flere ender med diagnosen ME, noe som har vært min store skrekk hele tiden. Jeg har vært syk lenge, og det er null tvil om at det er pga. kyssesyken. Er spent på hva som vil komme ut av utredningen. Er bare en stor lettelse å innrømme at jeg fortsatt ikke er frisk! HI Anonymous poster hash: dc24c...8ec
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Kyssesyken kan dessverre gi veldig mange ettersykdommer! Venninnen min fikk det i fjor, først nå kan hun begynne å jobbe 20(!!) %. Hun har vært inn og ut av sykehus, sykdommen slet godt på mage/tarm i etterkant, og hun måtte tom operere. Skulle vært opplyst bedre om alle plager man kan få i ettertid, for dessverre tror mange at man bare har fått vondt i viljen etter å ha vært sykmeldt pga kyssesyken.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Trist å høre om venninnen din. Ja, det finnes mange fordommer der ute. Og det er også en av grunnene til at jeg har nektet for at jeg ikke er frisk. Har vært så redd for hva andre tenker om meg. At jeg lyver på meg sykdom etc. Har alltid vært redd for hva andre tenker om meg. Har nå ENDELIG begynt å tenke på meg selv. På barna mine. På mannen min. Håper bare jeg klarer å fortsette i dette sporet og ikke faller tilbake på det å behage alle andre rundt meg og la meg komme i siste rekke. HI Anonymous poster hash: dc24c...8ec
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Det gjør du lurt i! Håper du får tid til å bli helt frisk, og at du ikke sliter mer med sykdommen i ettertid
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Konsentrer deg om å bli frisk:) Presser du deg på den måten så blir du kanskje aldri det. Flott at du har innsett det! Lykke til:) Anonymous poster hash: 813b3...467
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå