Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Dere som mener at denne likestillingen i mannens favør er så fantastisk. Skjønner dere ikke at vi er på vei til å bli ubetydelig? Nå skal mannen være pappa og mamma, pappa er mer verdt må vite. Fremdeles er det slik at menn blir valgt først i høye stillinger, og jeg vet om flere som kunn vil ansette kvinner til enkle jobber. Selv i barnehagene vil de ha menn fremfor kvinner. Hvor er vi på vei egentlig? Til slutt er vi ingenting Anonymous poster hash: 037ea...fee
☆☆☆ Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 (endret) Du har ein virkelighetsforståelse som avvikar så sterkt frå min at eg trur det er nyttelaust at vi to skal diskutere. Endret 22. mai 2014 av ★
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Dere som mener at denne likestillingen i mannens favør er så fantastisk. Skjønner dere ikke at vi er på vei til å bli ubetydelig? Nå skal mannen være pappa og mamma, pappa er mer verdt må vite. Fremdeles er det slik at menn blir valgt først i høye stillinger, og jeg vet om flere som kunn vil ansette kvinner til enkle jobber. Selv i barnehagene vil de ha menn fremfor kvinner. Hvor er vi på vei egentlig? Til slutt er vi ingenting Anonymous poster hash: 037ea...fee Skjønner hva du mener. De vil ha menn i kvinnedominerende yrker som bhg og helse-omsorgssektoren. Og hadde lønnen vært god, så hadde det nok vært flere menn her også. Mens i høyere stillinger blir som oftest menn valgt framfor kvinner! Hurra for likestilling! Anonymous poster hash: 9a368...308
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Det er vel likt begge veier vil jeg si. Det HETER at faren betyr like mye, og det HETER at damer skal ha samme rettigheter i høye stillinger, men det er likevel ikke alltid det fungerer slik det fungere i praksis med noen av delene. Anonymous poster hash: ba5fd...768
soleia Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Eg tenkjer meir slik at jo meir likestilte ein vert i heimen, jo meir likestilling vert det i arbeidslivet og. Før var kvinner usikker arbeidskraft fordi dei vert gravide og hadde lange permisjonar, og så var det dei som var heime med sjuke barn. No tek menn større del i permisjon og sjuke barn, og ein har ikkje lenger same grunn til å berre ha menn i viktige stillingar. Når det gjeld leiarstillingar, så er det vel framleis slik at det er mange fleire menn som ynskjer seg slike stillingar, mykje pga kvinner ynskjer å prioritere tid med familien.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Ja dette var jo juicy news;) Vet du hva, jeg kunne aldri i livet tenke meg å ha en lederstilling, og måtte jobbe mye sånn at det går ut over barna mine. Jeg synes det er helt greit at fedrene jobber mye og betaler mer, mens damene gjør det de er best på, nemlig å ta seg av barna. Så får heller mannen betale vaskehjelp osv. Jeg forstår bare ikke at noen kvinner ønsker og bevisst velger å ikke være så mye sammen med barna sine. Hva er det man strever etter egentlig? Anonymous poster hash: fc8f2...557
geitemarken Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Jeg skal ikke si annet i denne debatten enn at på medisinstudie her jeg bor var det over 65-70 % jenter. Så det går nok begge veier. Verden går framover sier jeg ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Jeg vil ikke ha lederstilling heller. Men nå er jo menn mer populær i omsorgsyrker og, det retningen jeg vil jobbe Anonymous poster hash: 037ea...fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå